موج جدید کلاهبرداری اینترنتی اینبار با عنوان رجیستری موبایل

موج جدیدی از کلاهبرداری اینترنتی از طریق رجیستری موبایل به راه افتاده است و پلیس فتا از مردم میخواهد که بیشتر به پیامک های دریافتی خود توجه کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از صدا و سیما، سرهنگ حیدری رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا کلاهبرداری اینترنتی اینبار با رجیستری موبایلاستان با اشاره به موج جدیدی از کلاه‌برداری‌های اینترنتی تحت عنوان رجیستری موبایل گفت: با رواج رو به رشد این دست از کلاهبرداری اینترنتی از مردم میخواهیم به پیامک‌های دریافتی بیشتر توجه کنند.

سرهنگ حیدری در ادامه افزود: در این شیوه از کلاه‌برداری مجرمین با هک حساب‌های کاربری ارسال پیامک انبوه یا با استفاده از شماره‌های موبایل شخصی، پیامی تحت عنوان تلفن شما رجیستری نشده به‌زودی شبکه آن قطع می‌شود کاربر را به یک سایت جعلی با مشخصات ظاهری سامانه همتا هدایت می‌کنند و در یک فرایند مجرمانه ضمن سرقت اطلاعات هویتی، قربانی را به یک درگاه جعلی هدایت و اطلاعات حساب وی را به سرقت می‌برند.
 

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا استان بابیان اینکه آدرس اصلی سایت همتا hamta.ntsw.ir است، گفت: کلیه پیامک‌های ارسالی از این سامانه با سرشماره hamta ارسال می‌شود.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

30  ⁄    =  6