کلاهبرداری با سوء استفاده از نرم افزارهای رسید ساز جعلی

پلیس فتا هشدار داد؛

افراد کلاه‌بردار از روش‌های مختلفی برای جلب اعتماد شهروندان و ترغیب آنان برای اقدامات کلاهبردارانه خود بهره می‌برند؛ یکی از این شیوه‌ها استفاده از رسیدهای جعلی از انواع درگاه‌های پرداخت و خودپرداز و رسید دستگاه کارت‌خوان می‌باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ مرتضی عسگری، رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری در تشریح این خبر اظهار داشت: افراد کلاه‌بردار از روش‌های مختلفی برای جلب اعتماد شهروندان و ترغیب آنان برای اقدامات کلاهبردارانه خود بهره می‌برند؛ یکی از این شیوه‌ها استفاده از رسیدهای جعلی از انواع درگاه‌های پرداخت و خودپرداز و رسید دستگاه کارت‌خوان می‌باشد.

سرهنگ عسگری بیان کرد: رسیدهای جعلی با استفاده از برنامه‌های نرم‌افزاری و دستگاه‌های سخت‌افزاری و تا حد زیادی مشابه رسیدهای واقعی توسط کلاه‌برداران تولید می‌شود.

وی در ادامه به کاربران توصیه کرد: برای خرید کالا و دریافت خدمات صرفاً از سایت‌های معتبر که دارای مجوزهای مربوطه نیز می‌باشند اقدام کنند و با دیدن رسید پرداخت در یک سایت یا یک شبکه اجتماعی، گروه یا کانال و… به‌راحتی اعتماد نکنند؛ زیرا در برخی از صفحات و گروه‌های پرطرفدار شبکه‌های اجتماعی که تاحدودی نیز تعداد دنبال کننده‌های زیادی دارند برای جلب اعتماد کاربران از چنین شیوه‌هایی استفاده می‌کنند.

این مقام انتظامی از هم‌وطنان خواست: در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×  1  =