بانک مرکزی ۱۰ رشته شغلی آسیب‌دیده از کرونا را اعلام کرد/ نمایندگان بیمه در این لیست نیستند

در پی مصوبه شوراي پول و اعتبار در خصوص کمک به صاحبان کسب و کارهايي که به دليل شرايط ناشي از شيوع ويروس کرونا با مشکلاتي مواجه شده‌اند، مصادیق کسب و کارهای مشمول که به تصویب کمیته منتخب دولت رسیده است اعلام شد.در روزهای گذشته انجمن صنفی نمایندگان بیمه ایران در نامه ای به رییس کل بانک مرکزی درخواست کرده بودند که صنف شبکه فروش بیمه ای نیز در زمره اصناف اسیب پذیر در اثر شیوع ویروس کرونا قرار گیرند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، به نقل از ریسک نیوز عناوين بخش‌ها و رسته‌هاي کسب و کار هايي که به طور مستقيم از بيماری کرونا دچار بيشترين آسيب شده‌اند و شامل امکان بهره مندی از تعویق پرداخت تسهیلات در اسفند ۹۸ و دو ماهه اول سال ۹۹ شده اند، به شرح زیر است:
 
1. مراکز توليد و توزيع غذاهای آماده اعم از رستوران‌ها، بوفه‌ها، طباخی، تالارهای پذيرايی، قهوه‌خانه‌ها، اغذيه فروشی ها (و موارد مشابه به تشخيص وزارت صنعت، معدن و تجارت)
 
2. مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمان‌پذيرها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها، زائرسراها، مراکز بوم‌گردی، مراکز اقامتی و پذيرايی و تفريحی و خدماتی بين‌راهی (و موارد مشابه به تشخيص وزارت ميراث فرهنگی، گردشگری و صنايع دستی)
 
3. حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری اعم از هوايی، جاده‌ای، ريلی و دريايی
 
4. دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری
 
5. توليد و توزيع پوشاک
 
6. توليد و توزيع کيف و کفش
 
7. مراکز توزيع آجيل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبميوه
 
8. مراکز و مجتمع‌های ورزشی و تفريحی
 
9. مراکز و مجتمع‌های فرهنگی و آموزشی
 
10. مراکز توليد، توزيع و فروش صنايع دستی
 
گفتنی است مراتب به قيد فوریت به تمامي واحدهاي بانک‌‌‌‏ ها و مؤسسه اعتباري غيربانکي ابلاغ و بر حسن اجراي آن نظارت دقيق به عمل می آيد.
 
یادآور می شود اقساط وام های قرض الحسنه کلیه اشخاص بدون قید و شرط به مدت سه ماه به تعویق خواهد افتاد و بانک ها موظف به اجرای این بخشنامه هستند.

گفتنی است، در روزهای گذشته انجمن صنفی نمایندگان بیمه ایران در نامه ای به رییس کل بانک مرکزی درخواست کرده بودند که صنف شبکه فروش بیمه ای نیز در زمره اصناف اسیب پذیر در اثر شیوع ویروس کرونا قرار گیرند و مشمول استمهال بدهی بانکی باشند که ظاهرا نمایندگان بیمه در این لیست دیده نمی شوند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×  1  =