تسلا، اولین برند ۱۰۰ میلیارد دلاری در بازار ماشین‌های ایالات متحده

تسلا یا بیت کوین؟

بیت کوین از نظر بسیاری از افراد یک کلاس برتر از دارایی جهان محسوب میشود، اما ممکن است پادشاه کریپتوها یک رقیب غیرمنتظره نظیر سهام تسلا (TSLA) را که بازار آن از ۱۰۰ میلیارد دلار عبور کرد در مقابل خود داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، روز چهارشنبه، قیمت سهم تسلا در میان صعود عمومی در بازار سهام ایالات متحده، از رشد قابل توجه دیگری برخوردار شد.

سهام تسلا از زمان آغاز جلسه تاکنون بیش از ۸٪ بازده را به خود اختصاص داده است، به‌طوری که سرمایه‌گذاری در بازار این سهم برای اولین بار در تاریخ ۱۷ ساله خود از مرز ۱۰۰ میلیارد دلار عبور کرده است. بنابراین، شرکت ایلان ماسک به اولین خودروساز آمریکایی بدل شد که از این سطح عبور کرده و درحال حاضر در تراز ۱۰۳ میلیارد دلار در نوسان است.

سهام تسلا که در بورس نزدک با سمبل TSLA نمایش داده میشود، درحال حاضر روی قیمت ۵۹۲.۱۱ دلار معامله می شود، و همچنان در حال افزایش است. قیمت سهام ابتدای سال ۲۰۲۰ از ۴۳۰ دلار آغاز شد و داده‌ها نشان میدهد که بازده سال گذشته تسلا بیش از ۳۵٪ بوده است. در مقام مقایسه، ارزش بیت کوین برای مدت مشابه تنها ۲۰% افزایش یافته است.

اکنون تسلا بیشتر ازسهام شرکت‌های فورد و جنرال موتورز بر روی هم ارزش دارد. این شرکت درحال حاضر با سرمایه‌گذاری انجام شده در بازار از فولکس واگن به‌عنوان دومین خودروساز بزرگ پیشی گرفته است. هدف بعدی تویوتا است که تاکنون بزرگترین تولیدکننده خودرو است و ارزش بازارش کمی بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار است. اما به گفته یک تحلیلگر وال استریت، این امر در سال‌های آینده قابل دستیابی است.

پیر فراگو از نیواستریت اظهار داشت که هدف قیمت تسلا برای ۱۲ ماه آینده ۸۰۰ دلار است. تا سال ۲۰۲۵، تسلا ممکن است به بزرگترین تولیدکننده اتومبیل در جهان تبدیل شود. این شرکت قادر خواهد بود تا طی ۵ سال آینده حداکثر ۳ میلیون خودرو در سال تحویل دهد که به افزایش سهام آن به ۱۱۰۰ دلار یا حتی ۱۷۰۰ دلار کمک می‌کند. این نشان میدهد که حجم بازار تسلا در آینده بین ۲۵۰ تا ۵۳۰ میلیارد دلار خواهد بود.

آیا بیت‌کوین میتواند به رویه خود ادامه دهد؟

رشد تسلا از ژوئن سال گذشته آغاز شد، درحالیکه بیت کوین از بهار حرکتش آغاز شد. در شش ماه گذشته، شرکت ماسک بیش از ۱۳۰٪ سود کسب کرده است، درحالیکه بیت کوین بازده منفی دارد. درکل سال ۲۰۱۹، ارزش بیت کوین تقریباً دو برابر شد، درحالیکه تسلا بیش از ۴۰٪ سود کسب کرد.

بهرحال، به‌نظر میرسد تسلا هم اکنون درحال آتش افروزی است و میتواند قله‌ها را یکی پس از دیگری فتح نماید. ارزش بازار هر دو دارایی نیز قابل مقایسه است، به‌طور کلی، کل سرمایه‌گذاری بیت کوین بالای ۱۵۰ میلیارد دلار است.

هفته گذشته، کتی وود، مدیرعامل ARK Invest، پیش بینی جسورانه‌ای را برای تسلا ابراز کرد و پیش بینی کرد که قیمت سهام در ۵ سال آینده به ۶۰۰۰ دلار افزایش یابد که درصورت محقق شدن این امر، تسلا به یک غول تریلیون دلار ی تبدیل میشود. در این سناریو، اگر بیت‌کوین به مدل قیمت سهام پیش بینی شده در مدل بورس کالا ادامه ندهد، ممکن است رقابت را از دست بدهد.

هنوز مشخص نیست که آیا سناریوی وود محقق خواهد شد یا نه، اما نکته مشخص اینست که مسابقه بین این دو دارایی برای ۵ سال آینده جالب خواهد بود.

 

منبع: bitcoinist

xblockchain

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

96  ⁄    =  12