ارز دیجیتال ملی روسیه «روبل دیجیتال» تقریبا آماده استفاده و گردش است

به نظر می رسد استیبل کوین های تحت حمایت دولت روسیه در چند ماه گذشته رو به افزایش هستند و روسیه قدم بعدی را برای راه اندازی روبل دیجیتال بر می دارد. بنا بر گزارش ها، بانک مرکزی این کشور آزمایش ارزهای دیجیتال با پشتوانه دارایی های واقعی را در یک صندوق نظارتی آغاز کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، الویرا نابیولینا، رئیس بانک مرکزی روسیه اخیراً درباره برنامه ها و اقدامات این بانک در قبال دارایی های دیجیتال صحبت کرد.

وی اظهار داشت که آنها آزمایش یک ارز دیجیتال ی را در یک صندوق رگولاتوری به صراحت برای شرکت هایی که می خواهند نشانه های دیجیتالی را تضمین شده توسط دارایی های واقعی طراحی کنند، آغاز کرده اند.

وی گفت:

"قبل از هر چیز ، ما باید درک کنیم که ارزهای دیجیتال برای شهروندان ما چه مزایایی خواهند داشت، مثلاً تجارت در مقایسه با سیستم های پرداخت فوری، زیرا موضوع روبل دیجیتال می تواند عواقب جدی داشته باشد که منجر به تغییر در ساختار مالی می شود. بازار، بازده سپرده ها و توزیع مجدد صندوق ها. "

او همچنین می گوید که علاقه به ارزهای رمزپردازی در روسیه در چند سال گذشته کاهش یافته است. با این حال، وی اضافه می کند که بسیاری از مردم هنوز هم به چشم انداز قوی اعتقاد دارند و این می تواند "ایجاد یک سیستم پول خصوصی بدون دخالت دولت باشد".

ارزهای دیجیتالی بانک مرکزی (CBDC) پس از اعلام فیس بوک در مورد استیبل کوین خود به نام Libra، توجه زیادی را آغاز کردند.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

59  −  51  =