اولین تبادل مالی بر پایه تکنولوژی بلاکچین در عمان

عمان آبزرور (Oman Observer) گزارش می‌دهد که کمپانی نفتی اورپیک (Orpic) عمان با همکاری بانک HSBC شعبه این کشور، اولین تراکنش مالی بر پایه تکنولوژی بلاکچین را با موفقیت انجام داده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، یکی از کمپانی‌های نفتی عمان با همکاری بانک HSBC، اولین تبادل مالی بر پایه تکنولوژی بلاکچین در این کشور را انجام دادند. بر اساس گفته‌های یک منبع خبری، این عمل به واسطه استفاده از یک پلتفرم پیشرفته میسر شده است.این تراکنش مالی در اصل هزینه فروش پلی پروپلین به کارخانه ملی فرشبافی ابوظبی بوده که به کمک پلتفرم متن باز R3 Corda، صورت گرفته است.

در این تراکنش مالی، از یک حواله بانکی کاملا دیجیتالی در بستر بلاکچین استفاده شده که به حساب کمپانی اورپیک واریز می‌شود. کاربرد این تکنولوژی به این کمپانی اجازه داد تا تراکنشی که در حالت عادی بین ۵ تا ۱۰ روز طول می کشد را در ۲۴ ساعت انجام دهند. اللواتی مدیر مالی ارشد کمپانی اورپیک می‌گوید:

    از این که کمپانی اورپیک به عنوان پیشرو در زمینه دیجیتالی کردن تراکنش‌های مالی در این کشور شناخته شده‌ است، بسیار مفتخر هستیم.

همچنین صادق اللواتی یکی از شرکای مطرح این کمپانی می‌گوید:

    بلاکچین و تکنولوژی‌های اینچنینی یکی از ایستگاه‌های مهم در مسیر دیجیتالی کردن است که در ابتدا با هوش مصنوعی (++RPA) شروع شده بود.

مؤسسات مالی بین‌‌المللی به صورت پیوسته در حال استفاده از تکنولوژی بلاکچین هستند تا فرایند تراکنش‌های مالی خود را تسهیل کنند. برای مثال، ماه گذشته یکی از مراکز اوراق بهادار انگلستان به نام  آرکاکس (Archax) از پلتفرم کوردا برای فعالیت‌های تراکنشی خود بهره برده بود.

در بهمن گذشته هم عمان از این تکنولوژی به منظور تراکنش‌های برون مرزی خود به هند استفاده کرده بود تا ساکنین هندی این کشور بتوانند در کمتر از ۲ دقیقه، به هند پول ارسال کنند.

منبع:  cointelegraph

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

89  −    =  82