فین تک به حرکت های حمایتی نیاز دارد/لزوم برقراری ارتباط فین تکی ها با یکدیگر

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری جسورانه سیناتک ضمن بیان اینکه ما در حوزه فین‌تک به حرکت‌های ترویجی و حمایتی زیادی نیاز داریم اظهار داشت: نیازمند آن هستیم که آدم‌های مختلف این حوزه یک جا جمع شوند و بتوانند با همدیگر ارتباط برقرار کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، میثم زرگرپور، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری جسورانه سیناتک درباره جایگاه استارتاپ ‌های حوزه فین‌تک در اقتصاد کشور و درک اهمیت آن از سوی نهادهای زیربط گفت:  فین‌تک هم به دلیل گستردگی و هم به‌خاطر نوپا بودن مانند داستان فیل در تاریکی مولانا است چرا که هرکسی از ظن خود یار او می‌شود و تعابیر و برداشت‌های مختلفی از آن وجود دارد.
 
عضو شورای برنامه‌ریزی جشنواره‌های استارتاپ ی پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران، گفت: مفهوم فین‌تک آنقدر گسترده است که هرکسی در هر نقطه‌ای از این اکوسیستم که حضور داشته باشد فین‌تک را بر مبنای نظر خود تفسیر می‌کند، به علاوه اینکه تکنولوژی‌های بسیار مختلفی وجود دارد که در حال کمک به فین‌تک هستند و ما گاهی نمی‌توانیم بین تکنولوژی‌هایی مثل هوش مصنوعی ، بلاک‌چین و کلاود و … با آن چیزی که ما فین‌تک اطلاق می‌کنیم مرز مشخصی ترسیم کنیم.
 
وی افزود: ما اکنون در این مرحله هستیم که بدانیم فین‌تک واقعا چیست و زمانی که درباره فین‌تک صحبت می‌کنیم بدانیم درباره چه چیزی صحبت می‌کنیم ، به همین خاطر در مراحل بسیار اولیه شناخت موضوع هستیم.
 
هم‌بنیانگذار پادکست 10 صبح، گفت:  البته واقعیت این است که رگولاتورهای این حوزه نسبت به رگولاتورهای بسیاری از حوزه‌های دیگر فناوری همراه‌تر هستند و لااقل سعی می‌کنند اجازه ندهند فاصله میان آنها و استارتاپ ‌های این حوزه بیشتر شود.
 
زرگرپور درباره برگزاری پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران نیز گفت: نمایشگاه تراکنش ایران حرکت خوبی در اکوسیستم فین‌تک ایران است به ویژه آنکه ما در این اکوسیستم بسیار ضعیف و نحیف هستیم.
 
وی تاکید کرد: ما در حوزه فین‌تک به حرکت‌های ترویجی و حمایتی زیادی نیاز داریم و نیازمند آن هستیم که آدم‌های مختلف این حوزه یک جا جمع شوند و بتوانند با همدیگر ارتباط برقرار کنند.
 
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری جسورانه سیناتک افزود: این آدم‌ها می‌توانند استارتاپ ‌ها و سرمایه‌گذارها باشند، می‌توانند رگولاتورها یا باقی بازیگران و البته صاحبان کسب و کار باشند، به همین خاطر من نمایشگاه تراکنش ایران را به عنوان یک فرصت بسیار خوب برای تعامل هرچه بیشتر بین اجزای مختلف اکوسیستم فین‌تک ایران بسیار مفید و موثر می‌دانم.
 
جشنواره بزرگ فین‌تک ایران با حمایت با حمایت و پشتیبانی شرکت خدمات انفورماتیک ، سازمان فناوری اطلاعات ایران، ایران نوآفرین، بانک ایران زمین، زمیت، نماشا و…در پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران در تاریخ 28 تا 30 آبان ماه برگزار می‌شود.
 
این جشنواره، در محور‌های توسعه‌ی کسب‌وکار‌های نوآورانه درصنعت فین‌تک و شهر‌هوشمند و محصولات دانش‌بنیان صنعت پرداخت، پژوهش‌های منتهی به فناوری، استارتاپ برتر در بخش شهرهوشمند و استارتاپ های برتر در ارائه‌ی خدمات الکترونیکی برگزار می‌شود.

 

منبع: فابا نیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

27  +    =  34