فیشینگ مهمترین مشکل کسب وکارهای جدید

مشاور حقوقی دفتر حقوقی وکیل سایبری عنوان کرد؛

مشاور حقوقی دفتر حقوقی وکیل سایبری گفت: موضوع فیشینگ، از جمله مهمترین مشکل کسب وکارهای جدید است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، مشاور حقوقی دفتر حقوقی وکیل سایبری درباره برگزاری پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران گفت: به دلیل آنکه کسب و کار های مختلف یک حوزه در نمایشگاه تخصصی گردهم می‌آیند فضا و بستر خوبی فراهم می‌شود که مشکلات مشترک آنها به بحث و گفت‌وگو و بررسی گذاشته شود و یک مطالبه جمعی در این باره و برای حل مشکلات شکل بگیرد.

رضا قاسمی، مشاور حقوقی دفتر حقوقی وکیل سایبری به عمده چالش‌های حقوقی کسب وکارهای فناورانه در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: موضوع فیشینگ، از جمله مهمترین مشکل کسب وکارهای جدید است.
 
وی با بیان اینکه تجربه کار با کسب و کار های موجود در فضای مجازی نشان می دهد که عمده چالش آنها مشکل فیشینگ است، گفت: خریدهایی که با پول‌های سرقتی انجام می‌شود منجر به مسدود شدن حساب‌های این کسب و کار ها می‌شود که صدمات بسیاری را برای فعالیت‌های آنها به همراه دارد و به شدت کسب و کار ها را با مشکل مواجه می کند.
 
وی افزود: رویه‌ دادسراها نیز در این زمینه بسیار متفاوت است وگاهی اوقات بخاطر یک رقم جزئی فیشینگ کل حساب بانکی کسب و کار ها را مسدود می کنند و این موضوع در ادامه کار آنها به شدت مشکل ایجاد می‌کند چون ممکن است دادسرا در یک شهر دور باشد و رفت و آمدها و دیگر اقدامات برای حل این مساله مشکلات و هزینه های بسیاری را برای آنها ایجاد کند.
 
قاسمی گفت: مشکل دیگر کسب‌و‌کارهای مبتنی بر فناوری‌های نوین و فضای مجازی بحث احراز هویت است، دادسراها و پلیس فتا اصرار بسیاری دارند که حتما همه کاربرهای این کسب و کار ها به صورت دقیق احراز هویت شوند و اگر این احراز هویت انجام نشود در بسیاری از موارد مسئولیت بر عهده سایت قرار می‌گیرد، به طور مثال اگر با حساب کسی دیگر خرید انجام شود سایت مجبور می‌شود پول را از منابع مالی خود پرداخت کند و متحمل ضرر شوند به خاطر اینکه احراز هویت دقیق انجام نشده است.
 
وی تاکید کرد: مشکل اصلی در این زمینه این است که ابزارهای موردنیاز احراز هویت در اختیار این سایت‌ها نیست و تنها به ابزارهای سنتی دسترسی دارند که در بسیاری از موارد جوابگو نیست. اینکه می‌گویند عکس کارت ملی بفرستید عکس کارت بانکی بفرستید و عکس سلفی بفرستید در بسیاری از موارد همین اطلاعات هویتی منجر به سواستفاده می‌شود یعنی کاربر مجبور است در هر سایتی این اطلاعات خود را ارسال کند که ممکن است در برخی از موارد همین اطلاعات نیز مورد سوءاستفاده قرار بگیرد.
 
این کارشناس حقوقی تاکید کرد: توقعی که از این کسب و کار ها در زمینه احراز هویت وجود دارد مطابق با امکاناتی که این سایت ها دارند نیست و خیلی اوقات بخاطر اینکه احراز هویت دقیق انجام نشده است مجبور می‌شوند از جیب خودشان هزینه پرداخت کنند. حتی پیش آمده که این کسب و کار ها با مجازات محکومیت کیفری نیز مواجه شده اند.
 
وی افزود: از سوی دیگر کسب و کار های جدیدی که به ویژه در حوزه رمزارز ها و بلاک‌چین در حال فعالیت هستند چون مجوزی برایشان تعریف نشده است درگیر مشکلات بسیاری هستند و دادسراها و پلیس آنها را به عنوان کسب و کار قانونی نمی‌شناسند، در صورتی که هیچ ممنوعیت قانونی نیز برای این کسب و کار ها وجود ندارد ولی چون هنوز سازوکاری برای مجوز دادن به آنها طراحی نشده است به عنوان کسب و کار های در واقع خاکستری با آنها برخورد می‌کنند و همین موضوع منجر به ایجاد مشکلات قانونی دیگری برای فعالیت آنها می‌شود.
 
مشاور حقوقی دفتر حقوقی وکیل سایبری درباره برگزاری پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران نیز گفت: به دلیل آنکه کسب و کار های مختلف یک حوزه در نمایشگاه گردهم می‌آیند فضا و بستر خوبی فراهم می‌شود که مشکلات مشترک آنها به بحث و گفت‌وگو و بررسی گذاشته شود و یک مطالبه جمعی در این باره و برای حل مشکلات شکل بگیرد.

 

منبع: فابا نیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

66  ⁄    =  66