وزیر خزانه داری ایالات متحده هشدار جدی در مورد آینده بیت کوین داد

استیون منوشین، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا، درباره آینده بیت کوین هشدارهایی جدی داد و اظهار کرد که این ارز مجازی تا ده سال دیگر هم کاربرد عمومی نخواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، آنچه سبب شده است در ماه‌های اخیر بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال یک بار دیگر در کانون توجه عمومی قرار بگیرند صرفا افزایش قیمت بیت کوین نیست، بلکه به‌دلیل علاقه برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری جهان از جمله رسانه‌های اجتماعی نظیر فیسبوک به آن است. فیسبوک در نظر دارد سال بعد ارز دیجیتال خودش را راه‌اندازی کند.

قیمت بیت کوین و بازارهای ارز دیجیتال ، حتی با وجود صحبت‌های انتقادی اخیر دونالد ترامپ درباره بیت کوین تحت تأثیر قرار نگرفته بود. اما افزایش قیمتی که بیت کوین از ابتدای سال جاری آغاز کرده، به‌دلیل مخالفت‌های جهانی با پروژه لیبرای فیسبوک تقریبا متوقف شد.

حالا استیون منوشین وزیر خزانه‌داری آمریکا، به‌شکل جدی هشدار داده است که بیت کوین تا ده سال آینده هم نمی‌تواند کاربرد عمومی گسترده‌ای پیدا کند، اما سازمان خدمات درآمد داخلی آمریکا (IRS) در حال تشدید اقدامات علیه آن دسته از دارندگان بیت کوین است که مالیاتشان را پرداخت نکرده‌اند.

منوشین که اوایل ماه جاری، بیت کوین و ارزهای دیجیتال را تهدیدی برای «امنیت ملی» دانست، به CNBC گفت:

    به شما اطمینان می‌دهم خود من تا ۱۰ سال آینده هم در بیت کوین سرمایه‌گذاری نخواهم کرد.

منوشین چند هفته قبل، در یک کنفرانس مطبوعاتی نگرانی‌های دونالد ترامپ را تأیید کرده و گفته بود:

    به عقیده من، بیت کوین و ارزهای دیجیتال به منظور حمایت از میلیاردها دلار فعالیت غیرقانونی از جمله جرایم سایبری، فرار از مالیات، اخاذی، باج افزار، مواد مخدر و قاچاق انسان مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند.

آخرین صحبت‌های آقای منوشین نشان می‌دهد که دولت ترامپ احتمال دارد درست مانند روسیه، چین و اندونزی اقدامات علیه بیت کوین و ارزهای دیجیتال را تشدید یا حتی آنها را ممنوع کند.

وی افزود:

    اطمینان دارم در پنج یا شش سال آینده حتی حرفی از بیت کوین در وزارت خزانه‌داری آمریکا نخواهیم شنید.

در این میان، سازمان خدمات درآمد داخلی آمریکا این هفته به حدود ۱۰,۰۰۰ نفر از شهروندان آمریکایی دارنده بیت کوین یا ارزهای دیجیتال دیگر که ظاهرا مالیاتشان را پرداخت نکرده‌اند، نامه‌هایی ارسال کرده است.

آقای چارلز رتیگ (charles rettig) رئیس این سازمان طی بیانیه‌ای اظهار داشت:

    ما در حال گسترش فعالیت‌هایمان درباره ارز مجازی از جمله روش‌هایی مانند تحلیل داده‌ها هستیم. تمرکز کنونی ما روی اعمال قوانینی است که از طریق آنها بتوانیم به افراد مشمول پرداخت مالیات کمک کنیم تا از تعهداتی که دارند آگاه باشند و به وظایفشان عمل کنند.

این سازمان ظاهرا به یک سری اسامی از صرافی کوین بیس دست یافته است که در سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ به خرید، فروش، ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال به ارزش ۲۰,۰۰۰ دلار مشغول بوده‌اند.

آخرین اقدامات دولت ترامپ برای تشدید اقدامات سختگیرانه علیه بیت کوین و ارز دیجیتال هنگامی صورت گرفت که شرکت حسابداری BTVK هشدار داد که اگر قانون‌گذاران، به‌دلیل راهی که پروژه لیبرای فیسبوک برایشان باز می‌کند بتوانند در صرافی‌های ارز دیجیتال نفوذ کنند و بر آنها تسلط یابند، کار بیت کوین و ارزهای دیجیتال تمام است.

 

منبع: فوربز

ارز دیجیتال

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

91  −  82  =