از ارائه چندین سرویس در زمینه پرداخت الکترونیک تا اعطای نشان چهره برگزیده صنعت بانکداری به مجید قاسمی

مروری بر دستاوردها و فعالیت‌های بانک پاسارگاد در سال 97

در ادامه بررسی عملکرد بانک‌های دولتی، خصوصی و موسسات مالی در سال 1397 نگاهی داریم بر عملکرد بانک پاسارگاد در سال گذشته.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بانک پاسارگاد حاصل یک تفکر 8 ساله است که از سال 1376 پایه‌گذاری شده و از نیمه دوم سال 1383 گام‌های اجرایی برای تاسیس بانک برداشته شد. این بانک توانست در مدت زمان کوتاهی نام خود را در میان برترین بانک های غیردولتی کشور ثبت کند.
 
بانک پاسارگاد توانست در سال 1397 چندین خدمت و دستاورد در زمینه تسهیل خدمات پرداخت الکترونیک، ایجاد فضایی ویژه برای استفاده روشندلان در شعب بانک های پاسارگاد و همچنین حضور در بین 500 برند برتر بانکی دنیا به عنوان تنها بانک ایرانی را برای خود ثبت کند.
 
در ادامه نگاهی داریم به عمده فعالیت ها و دستاوردهای این بانک در سال 1397.
 
اعطای نشان عالی مدیر سال1396 به مدیرعامل بانک پاسارگاد
 
در اردیبهشت ماه 1397 همزمان با برگزاری سومین اجلاس مدیران نمونه کشور، نشان‌عالی مدیر سال، به پاس چهار دهه خدمات برجسته و پایدار در نظام بانکداری و اقتصادی، به آقای دکتر مجید قاسمی مدیر عامل بانک پاسارگاد اعطا شد.
 
در این مراسم، با اهدای لوح و نشان عالی مدیر سال، به پاس چهار دهه خدمات برجسته و پایدار در نظام بانکداری و اقتصادی، از آقای دکتر مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد تقدیر شد.
 
بانک پاسارگاد به کانون بانک‌های ایرانی در اروپا پیوست
 
در تیرماه 1397، بانک پاسارگاد با دریافت لوح عضویت از کانون بانک های ایرانی در اروپا – فرانکفورت به این مجموعه پیوست. این بانک با دریافت لوح از مدیریت کانون بانک های ایرانی در اروپا – فرانکفورت بانک پاسارگاد به مجموعه بانک‌های این کانون پیوست.
 
کانون بانک های ایرانی در اروپا (Association of Iranian Banks in Europe) به عنوان یک نهاد مستقل با هدف تحکیم روابط اقتصادی و بانکی و تسهیل در تجارت بین ایران و اروپا در پاییز سال 1396 در آلمان تأسیس شد. به جز بانک‌هایی که شعبه یا دفتر نمایندگی یا زیرمجموعه‌ای در اروپا در اختیار داشته باشند، برخی شرکت‌ها و اشخاص حقیقی ذینفع در تجارت بین ایران و اروپا نیز قادر به عضویت در این کانون هستند. در حال حاضر به جز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و پژوهشکده پولی و بانکی، پنج بانک دولتی، یک بانک نیمه دولتی و یک بانک خصوصی در کنار بانک پاسارگاد به عضویت این کانون درآمده‌اند.
 
برداشت وجه بدون کارت توسط شخص دوم از خودپردازهای بانک پاسارگاد
 
بانک پاسارگاد همچنین در سال 97 در راستای گسترش خدمات بانکی، امکان برداشت وجه توسط شخص دوم (شخص غیر صاحب سپرده) بدون همراه داشتن کارت از طریق خودپردازهای بانک را فراهم کرد.
 
بر اساس این سرویس جدید، مشتریان می‌توانند با مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز بانک پاسارگاد و با قرار دادن کارت در دستگاه خودپرداز، درخواست " شناسه برداشت وجه بدون کارت" را ثبت نمایند، پس از آن با ورود مبلغ مدنظر جهت برداشت از سپرده خود و تعیین رمز 5 رقمی دلخواه و همچنین موبایلی که باید پیامک شناسه برای آن ارسال گردد، مبلغ مورد نظر از سپرده دارنده کارت برداشت شده و به حساب واسط انتقال می‌یابد. در ازای آن یک شناسه 16 رقمی تولید می‌شود و از طریق ارسال پیامک به شماره موبایل مورد نظر اعلام می‌گردد. علاوه بر آن شناسه مربوطه بر روی رسید مشتری نیز چاپ می‌شود.
 
ایجاد امکانات ویژه‌ برای روشندلان در شعبه‌های بانک‌پاسارگاد
 
بانک‌پاسارگاد آبان ماه سال 97 در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و ارتقای کیفیت خدمات بانکی، تجهیزات و امکانات ویژه‌ای را برای روشندلان در شعبه‌های خود ایجاد کرده است.
 
خسرو رفیعی مشاور مدیرعامل و مدیر روابط‌عمومی این بانک با اعلام این خبر گفت: این تجهیزات با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روزآمد، امکان استفاده از خدمات بانکی را به صورت دیداری و شنیداری و بدون نیاز به حضور همراه فراهم می‌کنند. در این طرح کلیه‌ی ضوابط و قوانین امنیتی رعایت شده و روشندلان از طریق دستگاه برجسته‌نگار و با استفاده از دستیار صوتی، کلیه‌ی امور بانکی را انجام می‌دهند. وی ادامه داد: این دستگاه مجهز به صفحه کلید و نمایشگر بریل بوده که روشندلان می‌توانند با استفاده از صفحه کلید، تمامی فرم‌های بانکی را تکمیل کرده و سایر عملیات بانکی مورد نیاز خود را اجرا کنند. نوشتار موجود در فرم‌های بانکی از طریق نمایشگر بریل در دستگاه برجسته‌نگار به صورت لمسی قابل خواندن برای روشندلان است.
 
رفیعی تصریح کرد: مشتریان روشندل با استفاده از این سامانه و بدون نیاز به حضور همراه، فرم‌های درخواست انواع عملیات بانکی مثل افتتاح حساب، دریافت و واریز وجه، خدمات کارت و… را با استفاده از ورودی و خروجی‌های صوتی و بریل تکمیل می‌کنند، سپس فرم‌های تکمیل شده توسط چاپگر باجه پرینت شده و برای انجام عملیات در اختیار مسئول باجه قرار می‌گیرد. وی خاطر نشان کرد: ارائه خدمات ویژه‌ برای روشندلان در برخی از شعبه‌های بانک راه‌ا‌ندازی شده و در سایر شعبه‌ها در دست توسعه است.
 
انتخاب مدیرعامل بانک پاسارگاد به‌عنوان چهره برگزیده صنعت بانکداری کشور درنمایشگاه تراکنش ایران
 
دکتر مجید قاسمی مدیرعامل بانک‌پاسارگاد، در جشنواره‌ی چهره‌های ماندگار در صنعت بانکداری و پرداخت ایران که در چهارمین دوره نمایشگاه تراکنش ایران برگزار شد، به‌عنوان چهره ماندگار و تأثیرگذار در صنعت بانکداری کشور انتخاب شد.
 
در این جشنواره که همزمان با نمایشگاه تراکنش ایران در تاریخ 22 آبان 1397 در محل دائمی نمایشگاه‌های شهرداری تهران برگزار شد، از دکتر مجید قاسمی مدیرعامل بانک‌پاسارگاد، به پاس خدمات شایسته و سابقه طولانی در صنعت بانکداری تقدیر به‌عمل آمد.
 
بانک‌پاسارگاد اولین بانکی است که موفق به راه‌اندازی سامانه کربنکینگ (سامانه جامع بانکداری متمرکز) منحصر به فرد شده‌است. این بانک در بستر این سامانه، برای اولین بار، قابلیت ارایه انواع خدمات و محصولات بانکداری‌الکترونیک از قبیل سامانه‌های بانکداری ‌مجازی، کی‌پاد، وی‌پاد، اولین نرم‌افزار موبایل‌بانک بر روی ساعت‌های هوشمند، استفاده از FaceID و اثرانگشت برای ورود به سامانه موبایل‌بانک و … را فراهم کرد.
 
انتخاب وب‌سایت بانک‌پاسارگاد به‌عنوان بهترین وب‌سایت در بخش بانک و بیمه
 
در یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران که بهمن ماه سال 97 برگزار شد، وب‌سایت بانک‌پاسارگاد، به‌عنوان بهترین وب‌سایت در بخش بانک و بیمه انتخاب شد.
 
در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران که در تاریخ 26 بهمن سال 1397 و در محل سالن خلیج‌فارس پژوهشگاه نیرو برگزار شد، وب‌سایت بانک‌پاسارگاد به‌دلیل دارا بودن فاکتورهای تأیید شده‌ای همچون کارکرد خوب و کارا، محتوای غنی، ایجاد تجربه خوب برای کاربران، طراحی دیداری مناسب، ساختار و مسیر در دسترس و آسان، ایجاد تعامل سازنده با مخاطب و اطلاع‌رسانی خوب و … با اکثریت آرای داوران به‌عنوان وب‌سایت برتر و برگزیده معرفی شد.
 
برای پنجمین سال پیاپی؛ ارائه تندیس زرین جایزه ملی مدیریت مالی ایران به بانک پاسارگاد
 
بانک‌پاسارگاد اسفند ماه سال 1397 برای پنجمین سال پیاپی، موفق به کسب تندیس زرین جایزه ملی مدیریت مالی ایران (یادواره دکتر غلامرضا اسلامی بیدگلی) شد.
 
طبق ارزیابی‌ به عمل آمده توسط کمیته داوری، در نهمین دوره جایزه ملی مدیریت مالی ایران و دوازدهمین کنفرانس حسابداران و مدیران مالی که در تاریخ 6 اسفند 1397 در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، بانک‌پاسارگاد موفق به کسب بالاترین سطح جایزه یعنی تندیس زرین شد.
 
بانک‌پاسارگاد، تنها بانک ایرانی در بین 500 برند برتر بانکی دنیا
 
طبق اعلام نشریه معتبر بنکر (The Banker)، بار دیگر بانک‌‌پاسارگاد به‌‌عنوان تنها بانک ایرانی بین 500 برند برتر بانکی دنیا در سال 2019 با اخذ رتبه 256 انتخاب شد.
 
در این رتبه‌بندی که سالانه توسط نشریه بنکر (The Banker) و مؤسسه معتبر برند فایننس (Brand Finance) صورت می‌گیرد، برای ارزش‌گذاری برند بانک‌ها از روش تنزیل جریان ورودی آتی دارایی‌های فکری و برند (Royalties) جهت محاسبه ارزش خالص فعلی آن‌ (Net Present Value) استفاده می‌شود. بر این اساس بانک‌پاسارگاد موفق شد به جهت عملکرد درخشان خویش در سال‌های گذشته، در زمره 500 برند برتر بانکی جهان قرار گیرد.
 
پیش از این نیز بانک‌‌پاسارگاد در سال 2015 و در اولین سال حضور خود در این رتبه‌بندی طبق ارزیابی‌های صورت گرفته از طرف این نشریه موفق شد در رتبه 328 بین 500 برند برتر بانکی دنیا قرار گیرد. در سال 2017 این بانک علاوه بر اخذ رتبه 175 بین 500 برند برتر بانکی دنیا، به‌ عنوان تنها بانک ایرانی در میان 10 برند برتر بانکی خاورمیانه نیز انتخاب شد. در سال 2018 بانک‌پاسارگاد به عنوان 166امین برند بانکی برتر جهان بین 500 برند برتر بانکی دنیا قرار گرفت.
 
امکان پرداخت آنلاین عوارض آزادراه‌ها با اپلیکیشن کیف پول همراه پاسارگاد
 
بانک پاسارگاد در روزهای پایانی سال 97 خدمت جدیدی را در زمینه تسهیل مسافرات شهروندان در پرداخت عوارض آزاد راه ارائه کرد. به همت بانک‌پاسارگاد و از سوی شرکت پرداخت الکترونیک‌پاسارگاد، پرداخت آنلاین عوارض آزادراه‌ها با اپلیکیشن کیف پول همراه پاسارگاد«کیپاد» فراهم شد.
 
کیپاد (کیف پول همراه پاسارگاد) به همت بانک‌پاسارگاد و توسط شرکت پرداخت‌الکترونیک پاسارگاد طراحی شده‌ و هدف آن توسعه‌ راه‌کارهای پرداخت‌الکترونیک از طریق تلفن‌همراه هوشمند است. این اپلیکیشن یکی از پیشگامان فناوری پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراه است.
 
استفاده از اپلیکیشن کیپاد منحصر به مشتریان بانک‌پاسارگاد نبوده و همه افراد با داشتن کارت بانکی و رمز دوم (اینترنتی) از هر یک از بانک‌های سراسر کشور، می‌توانند از خدمات الکترونیک این اپلیکیشن بهره‌مند شوند.

 

منبع: فابانیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  5  =  25