اعلام محورهای میزگرد رابطه بانکداری دیجیتال با Omni-channel/ چرا بانک‌ها باید استراتژی اومنی‌چنل داشته باشند

محورهای میزگرد رابطه بانکداری دیجیتال با Omni-channel اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در این رویداد که 28 خردادماه برگزار می شود، به این پرسش‌ها پاسخ گفته می‌شود که اومنی‌چنل چیست و بر اساس چه مفاهیمی بنا شده است؟ چرا بانک‌ها باید استراتژی اومنی‌چنل داشته باشند و با خلق این استراتژی چه تغییری در سبد خدماتی بانک‌ها ایجاد می‌شود.

همچنین سخنرانان این میزگرد علاوه بر بررسی تجربیات موفق اومنی‌چنل در صنعت بانکداری دنیا، به این مباحث می‌پردازند که زیرساخت‌های پیاده‌سازی این استراتژی چیست، آیا در حال حاضر زیرساخت‌های پیاده‌سازی آن در سطح کلان و خرد در کشور وجود دارد، موانع احتمالی پیاده‌سازی اومنی‌چنل از نگاه رگولاتور کدام است و آیا با پیاده‌سازی این استراتژی، زیست‌بوم بانکداری دیجیتال کامل می‌شود؟

در این میزگرد حامد بختیاری به عنوان دبیر و علیرضا بزرگمهری، وحید محمودیان، عبدالرضا شریفی حسینی، اسماعیل ثنایی و فرهاد اینالوئی، به عنوان سخنران حضور خواهند داشت.

بختیاری: تمرکز اومنی‌چنل بر تجربه مشتری قرار دارد

دبیر میزگرد رابطه بانکداری دیجیتال با Omni-channel این مفهوم را نوعی بازاریابی راهبردی با اقدامات هماهنگ و یکپارچه دانست و گفت: اومنی‌چنل، در واقع کانالی است که تمرکز اصلی آن روی مشتری و تجربه او قرار دارد.

حامد بختیاری افزود: در این راهبرد، رفتارهای مشتری در همه کانال‌های ارتباطی و نقاط تماس، پیش‌بینی و حمایت می‌شود و در صورتیکه در فرآیند دریافت خدمت، مشتری از کانالی به کانال ارتباطی دیگری تغییر مسیر دهد، هیچ تاثیر و کاستی‌ای در نتیجه عملیات وی ایجاد نمی‌شود.
 
وی ادامه دهد: در راهبرد اومنی‌چنل، همه کانال‌ها باید با یکدیگر در تعامل باشند و به‌وسیله یک راهبرد همه‌جانبه مدیریت شوند تا تجربه‌ای که برای مشتری فرآهم می‌شود، کاملا پایدار و با ثبات باشد.
 
دبیر میزگرد رابطه بانکداری دیجیتال با Omni-channel توضیح داد: در این فرآیند، هر کانال از تعاملاتی که در کانال‌های دیگر رخ می‌دهد، آگاه است و اطلاعات ارزشمندی درباره رفتار کلی مشتری می‌آموزد که از طریق آن، تجارب جامع کانال را تقویت می‌کند. متن کامل این گفت‌وگو را (اینجا) بخوانید

مدیر کسب‌و‌کار پرداخت الکترونیک شرکت رمیس: دوره الزام مشتریان به استفاده از سرویس‌های سنتی بانک‌ها گذشته است

وحید محمودیان،مدیر کسب‌و‌کار پرداخت الکترونیک شرکت رمیس درباره اهمیت رابطه میان بانکداری دیجیتال و امنی چنل گفت: امنی چنل یک نگرش متفاوت در ارائه خدمات به مشتریان است و امروزه بسیاری از بانک‌ها و کسب‌و‌کارهای بزرگ دنیا از آن استفاده می‌کنند. در این رویکرد جدید ، تمرکز بر روی خواست و رفتار مشتری است. همین تغییر نگاه منجر به ارائه سرویس‌های جذاب و حس خوب مشتریان می‌شود.
 
وی افزود: تغییر زیرساخت‌ها و سازوکارهای سنتی موجود و مهیا شدن بانک‌ها برای خدمات دهی با این رویکرد باعث می‌شود که سرویس‌های مالی و بانکی راحت‌تر ،کم هزینه‌تر و لذت بخش‌تر به مشتریان ارائه شود.
 
محمودیان گفت: هر چقدر بانک‌های ما دیرتر تغییر رویکرد دهند و استقرار زیرساخت‌های لازم برای سرویس دهی مبتنی بر امنی چنل را به تاخیر بیندازند، طبیعتاً سرویس‌ها و خدماتی که به مشتریان ارائه می‌دهند در مقام مقایسه ، سخت‌تر، پرهزینه‌تر و کند‌تر خواهد بود. مانند این است که ما بدون در نظر گرفتن پیشرفت‌های فوق‌العاده خودرو سازان دنیا در جهت ساخت خودروهای راحت‌تر ، سریعتر و به صرفه‌تر، تلاش کنیم با همان خودروهای 40 ، 50 سال قبل به مردم خدمات ارائه کنیم. نتیجه فقط یک چیز است : از دست دادن مشتری !
 
وی افزود: امنی چنل یک رویکرد ارائه خدمات است. برای ایجاد توانایی ارائه خدمات مبتنی بر این رویکرد باید بانک‌ها در لایه‌های فنی و زیر ساخت تغییرات لازم را ایجاد کنند. احتمالا در همان گام اول، مشتریان متوجه این تغییرات در زیر ساخت‌ها نخواهند شد. مشتریان زمانی این تغییر رویکرد را حس و لمس خواهند کرد که بر اساس این بستر و معماری و رویکرد جدید ، خدمات جدیدی تعریف و عرضه گردد. متن کامل این گفت‌وگو را (اینجا) بخوانید.

میزگرد رابطه بانکداری دیجیتال با Omni-channel روز سه‌شنبه، 28 خرداد سال جاری، از ساعت 16 تا 18 در سالن اجتماعات مرکز فابا برگزار خواهد شد. این رویداد، سومین میزگرد مشترک مرکز فابا و انجمن آشناست.

علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام در این رویداد، به اینجا مراجعه کنند.

 

منبع: فاباسنتر

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

28  ⁄  4  =