دولت روسیه برنامه مبتنی بر بلاک چین را برای مدیریت دولتی تست می کند

طبق گزارش ForkLog در روز ۲۸ ماه می، دولت روسیه در شهر Nizhny Novgorod، استفاده از برنامه های کاربردی مبتنی بر فناوری بلاک چین را توسط نرم افزار ” City N ” برای وظایف مدیریت دولتی آزمایش می کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بنا بر گزارش‌ها، ساکنان این ایالت قادر خواهند بود تا مالیات خود را بر روی پلتفرم Vostok که بر پایه بلاک چین و با استفاده از برنامه ” City N ” ثبت کنند.

سایر خدمات کاربردی شامل توانایی تأیید هویت ساکنان Nizhny Novgorod و همچنین امکان پیگیری هزینه های ساکنان به بودجه ایالت ها از طریق پورتال آنلاین  Gosuslugi و خدمات عمومی می باشد.

Gleb Nikitin، فرماندار منطقه، در مورد شفافیت با استفاده از تکنولوژی بلاکچین و همچنین امید دولت به دخالت مدنی از طریق این برنامه جدید، اظهار نظر کرد.

“به لطف فن‌آوری‌های جدید، شهروندان به طور فعال در مدیریت شهر خود از طریق بودجه فعال، به ” اصطلاح مشارکتی ” مشارکت خواهند داشت. فناوری بلاک چین به ما اجازه خواهد داد تا حداکثر شفافیت و صداقت در روابط بین مردم و دولت را تضمین کنیم.”

سرمایه‌هایی که گفته می‌شود در بودجه فدرال ۲۰۲۰ تخصیص داده خواهد شد تا یک طرح آزمایشی از این خط ‌مشی را در مناطق دیگر راه‌اندازی کند. بنا بر گزارش ها‌ پایگاه اطلاع رسانی ملی شرکت Rostec بر اجرای این برنامه در سراسر کشور نظارت خواهد کرد.

همانطور که قبلاً گزارش داده شده ‌بود، شرکت دولتی Rostec که وابسته به دولت روسیه است طرحی بر پایه بلاک چین برای یک استراتژی پنج ساله تدوین کرده‌است که احتمالا ۱.۶ هزار میلیارد روبل (۲۵٫۴ میلیارد دلار) تولید سرمایه می‌کند.

براساس گزارش ForkLog، شرکت Rostec و شرکت Vostok برای یک توافقنامه همکاری برای اجرای فن‌آوری پیشرفته درضمینه فناوری بلاکچین و زیرساخت های دیجیتال با فدراسیون روسیه به توافق رسیدند.

 

منبع:  Cointelegraph

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  2