پیش بینی پرداخت یک ميليون و ۵۰۰ هزار فقره تسهيلات قرض الحسنه در سال ۹۸

دکتر مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران ضمن بازديد از دواير ستادي و شعب استان اصفهان در گفتگو با اصحاب رسانه به تبيين عملکرد بانك در سال هاي گذشته پرداخت و گفت: براي امسال، پيش بيني مي كنيم تا يك ميليون و پانصد هزار فقره تسهيلات قرض الحسنه به ارزش ۱۵۰ هزار ميليارد ريال در حوزه هاي مختلف به ويژه حمايت از توليد ملي و كالاي ايراني، اشتغالزائي و كارآفريني پرداخت كنيم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهرایران، دکتر مرتضی اکبری در اين نشست خبري با اشاره به اقدامات بانک براي كمك به سيل زدگان استان هاي مختلف بيان داشت: بانك قرض الحسنه مهر ايران با استقرار پايگاه هاي كمك رساني خود در شهرستان هاي مختلف استان هاي سيل زده به توزيع مايحتاج ضروري شامل مواد غذايي، آب آشاميدني و لوازم بهداشتي اقدام كرده است.
وی افزود: این بانک، مبلغ ۱۰ میلیارد ريال کمک بلاعوض غيرنقدي از محل بودجه تبليغات و کمك هاي كاركنان خود، به اين استان ها پرداخت نموده است؛ همچنين، يك ميليارد ريال كمك بلاعوض به سيل زدگان استان هاي مختلف كشور از سوي بانك قرض الحسنه مهر ايران به كميته امداد امام خميني (ره) اختصاص پيدا كرده تا به مددخواهان اين نهاد پرداخت شود.

دکتر مرتضی اکبری ادامه داد:

اختصاص ۲۵۰ میلیارد ريال تسهيلات قرض الحسنه تا سقف ۵۰ ميليون ريال به ازاي هر نفر از ديگر اقدامات بانک قرض الحسنه مهرايران براي کمك به آسيب ديدگان از سيل است.

افزایش سقف وام قرض الحسنه برای کمک به اشتغال کشور

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران با تاکید بر اینکه سقف ۲۰ ميليوني توماني وام هاي قرض الحسنه پاسخگوي ايجاد يک شغل نيست، اظهارداشت: اولين قدم در حوزه اشتغال، بايد افزايش سقف وام باشد كه ظاهرا دولت پيشنهاد افزايش اين تسهيلات به ۳۰ميليون تومان را مصوب كرده و بايد در شوراي پول و اعتبار نيز تصويب شود.

اکبری با تاکید بر اینکه در سال گذشته یک ميليون و ۲۳۰ هزار نفر تسهيلات از بانك قرض الحسنه مهر ايران دريافت كرده اند ، افزود: رقم پرداختي اين تسهيلات نيز ۱۳هزار ميليارد تومان است .

وی تصریح کرد: هدفمان این است که در سال جاری به يک ميليون و پانصد هزار نفر و در مجموع ۱۵هزار ميليارد تومان وام قرض الحسنه تعلق گيرد.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: در سال جاری پرداخت ۲۴هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج جوانان به مبلغ ۳۰ميليون تومان براي اين بانک در نظر گرفته شده است .

دکتر اکبری با اشاره به عملکرد ۱۱ ساله بانک قرض الحسنه مهرایران خاطرنشان كرد: این بانك از بدو تاسیس تا پايان سال ۱۳۹۷ بالغ بر ۴ ميليون و ۳۵۰ هزار فقره تسهيلات قرض الحسنه پرداخت كرده كه ۷۵۲ هزار فقره آن در سال ۹۶ و بالغ بر يك ميليون و ۲۳۰ هزار فقره آن در سال ۹۷ پرداخت شده است.

وی با اشاره به تفاهمنامه همکاری با کمیته امداد برای پرداخت تسهيلات اشتغال و معيشت با رويکرد توانمندسازي مددجويان ، از پرداخت ۶۷۰ ميليارد تومان به ۱۱۲هزار مددجوي تحت پوشش اين نهاد خبرداد و گفت: تعامل با بنياد برکت براي پرداخت تسهيلات اشتغال روستاييان به بيش از ۱۰ هزار نفر و همكاري با بنياد مسكن انقلاب اسلامي براي پرداخت ۱۵۰ميليارد تومان تسهيلات مقاوم سازي مسكن روستائي، از ديگر اقدامات اين بانك در راستاي توانمندسازي نيازمندان است.

اکبری همچنین با بیان اینکه استان اصفهان در حوزه جذب منابع دومين استان بعد از تهران است، اظهارداشت: البته رشد منابع در سال ۹۶حدود ۴۵درصد بوده است که از رشد ميانگين کشوري كمتر مي باشد.

وی همچنین مانده تسهیلات قرض الحسنه در استان اصفهان را یک هزار و دويست و پنجاه ميليارد تومان اعلام کرد و از پرداخت ۷۲هزار فقره تسهيلات به مبلغ هزار ميليارد تومان طي سال ۹۷ در استان اصفهان خبرداد که نسبت به سال گذشته رشد چشمگيري داشته است .
شایان ذکر است، حسن تلیکانی عضو هیات مديره، يوسف نجدي مدير امور استان ها و مجيد وکيل مشاور مديرعامل و رييس اداره کل حوزه مديريت نيز در اين نشست خبري حضور داشتند.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×  1  =