معرفی بهترین دستگاه‌های استخراج بیت کوین در سال ۲۰۱۹

علیرغم نزولی بودن بازار ارزهای دیجیتال، تب ماینینگ بیت کوین همچنان به شدت بالاست و تقریبا هر ماه شاهد ورود دستگاه‌های جدید و کارآمدتر به بازار هستیم. در این پست چند مورد از بهترین دستگاه‌های استخراج بیت کوین در سال ۲۰۱۹ را معرفی می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، توجه داشته باشید که این رده بندی در مقیاس جهانی صورت گرفته است و شاید در بعضی از مناطق یا شرایط، ترتیب بهترین دستگاه‌های ماینینگ بیت کوین کاملا متفاوت باشد بنابراین اگر قصد خرید دستگاه ماینینگ دارید نباید به این مطلب اتکا کنید و توصیه می‌شود که حتما خودتان قبل از هر اقدامی تحقیقات لازمه را به عمل آورید. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که بالاتر بودن قدرت‌ هش به معنای بهتر بودن دستگاه نیست. عواملی مانند طول عمر، وزن، صدا، اندازه و … نقش اساسی در کار ماینینگ دارند.

در فهرست زیر فاکتورهایی مثل سودآوری، قیمت، اندازه، وزن و مقبولیت در میان مصرف‌کنندگان لحاظ شده است:

۱ – بیت مین انت ماینر اس ۹ آی (Bitmain Antminer S9i)

 

هر کسی که کمترین مطالعه در زمینه ماینینگ را داشته باشد قطعا نام مدل S9 سری انت‌ماینرهای شرکت بیت مین را شنیده است. از مدل S9 به عنوان محبوب‌ترین دستگاه استخراج بیت کوین یاد می‌شود و هنوز هم کارآمدی خاص خودش را دارد. در می سال ۲۰۱۸ شرکت بیت مین مدل آی این دستگاه‌ را عرضه کرد که از قدرت هش بالاتر و صدای کمتری بهره مند است و با توجه به مصرف برق نزدیک به مدل S9، بهره‌وری بیشتری دارد.

این دستگاه با قدرت هش بین ۱۳ تا ۱۴.۵ TH/S و مصرف برق ۱۳۲۰W در حال حاضر یکی از پرمصرف‌ترین دستگاه‌های استخراج بیت کوین است. پس از S9i، در آگوست ۲۰۱۸ مدل S9j با ۰.۵ تراهش قدرت هش بالاتر عرضه شد. قیمت مدل S9i در بازارهای جهانی حدود ۴۰۰ دلار است.

۲- بیت مین انت ماینر اس ۱۵ و تی ۱۵ (Bitmain Antminer S15/T15)

همان‌طور که مدیرعامل شرکت بیت مین گفت، دو مدل S15 و T15 ادامه‌دهنده نسل انت ماینرهای S9 و T9 این شرکت هستند. این دو مدل جدید در دسامبر ۲۰۱۸ عرضه شدند و در حال حاضر قدرتمندترین دستگاه‌های استخراج بیت کوین شرکت بیت مین هستند که در بازار خرید و فروش می‌شوند.

انت ماینر S15 قدرت هش ۲۸Th/s و مصرف برقی در حدود ۱۵۰۰W دارد که بهره‌وری آن را بسیار بالا می‌برد. مدل T15 هم قدرت هش ۲۳Th/s دارد و مصرف برق آن هم مانند S15 حدود ۱۵۰۰W است. انت‌ ماینرهای اس ۱۵ و تی ۱۵ به ترتیب با قیمت‌های ۱,۱۰۰ و ۹۵۰ دلار در بازارهای جهانی به فروش می‌رسند.

۳- اینوسیلیکون ترمیناتور۳ (INNOSILICON Terminator3)

نسل جدید ماینرهای بیت کوین شرکت اینوسیلیکون به معنای واقعی کلمه یک ترمیناتور در میان ماینرها است. قدرت هش ۴۳ TH/s و مصرف برق ۲۱۰۰W این دستگاه را در لیست خرید افراد زیادی قرار داده است.

شرکت اینوسیلیکون هم خود یک شرکت بسیار معتبر بوده و از این جهت هم مزیت محسوب می‌شود. همچنین یک مدل دیگر از این دستگاه با قدرت هش ۳۹ TH/s و قیمت کمتر هم وجود دارد که باید در هنگام خرید به این نکته دقت کنید. قیمت INNOSILICON Terminator3 در بازارهای جهانی حدود ۲,۲۰۰ دلار است.

۴- واتس‌ماینر ام تری ایکس (Whatsminer M3X)

قیمت پایین دستگاه‌های قدرتمند واتس‌ماینر هر ماینری را وسوسه می‌کند مخصوصا برای مناطقی که هزینه برق پایین باشد یا افراد بخواهند با هزینه کم کار ماینینگ را شروع کنند زیرا این دستگاه‌ها نسبت به قدرت هش، مصرف برق بالایی را طلب می‌کنند. همچنین اخیرا این شرکت نشان داده که می‌تواند رقیبی جدی برای شرکت های بزرگ ماینینگ باشد.

واتس ماینر ام تری ایکس با TH/s 12 قدرت، مصرف برقی در حدود ۲۰۰۰W دارد. این ماینر با قیمت حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ دلار در بازارهای جهانی به فروش می‌رسد.

۵- واتس‌ماینر ام تن (Whatsminer M10)

مدل دیگری که این روزها ماینرهای زیادی درباره‌اش بحث می‌کنند، واتس ماینر ام تن است زیرا با وجود قیمت بسیار پایین نسبت به رقبا، قدرت هش بسیار بالایی دارد. البته در بحث طول عمر برخی به این ماینر ایرداتی را وارد ساخته‌اند با این حال در نظرسنجی‌ها سربلند بیرون آمده است.

مدل M10 با ۳۳ تراهش بر ثانیه قدرت، مشکل M3X در بحث مصرف انرژی بالا را ندارد زیرا برای چنین قدرتی مصرف برق ۲۱۰۰W عیب نیست. مدل S این دستگاه یعنی M10S هم با ۵۵ تراهش عرضه شده است. دستگاه Whatsminer M10 با قیمت بین ۱۱۰۰ تا ۱۷۰۰ دلار در بازارهای جهانی قابل خریداری است.

۶- هالانگ دراگون ماینت تی ۱ (HalongDragonMint T1)

ماینرهای پرقدرت و به‌ویژه کم مصرف هالانگ از محبوبیت بالایی در بین کاربران به خصوصی مصرف‌کنندگان اروپایی برخوردارند. مدل آخر سری دراگون ماینت از شرکت هالانگ، T1 است. ویژگی‌هایی مثل قیمت مناسب، قدرت هش خوب و مصرف برق بسیار پایین نسبت به دیگر رقبا آن را به شدت مورد توجه قرار داده است. این ماینر TH/s 16 قدرت دارد و مصرف برق آن حدود ۱۶۰۰W است. قیمت این دستگاه حدود ۶۰۰ دلار است.

۷- ای‌بنگ ای‌بیت ای‌ ۱۱ پلاس پلاس (Ebang Ebit E11++)

دستگاه Ebit E11+ شرکت ای‌بنگ در اکتبر ۲۰۱۸ عرضه شد و با قدرت هش فوق‌العاده بالای ۳۷ تراهش توجهات زیادی را به خود جلب کرد. حالا مدل جدید این دستگاه یعنی Ebit E11++ با قدرت هش ۴۴ تراهش و مصرف برق حدود ۲۰۰۰W بدون اغراق یکی از قدرتمندترین دستگاه‌های استخراج حال حاضر بیت کوین است. با این حال هنوز این ماینر امتحان طول عمر خود را پس نداده است. قیمت ای‌بیت ای‌ ۱۱ پلاس پلاس در سایت رسمی شرکت ای‌بنگ حدود ۲,۰۰۰ دلار است.

 

منبع:  ارز دیجیتال

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  4  =  12