شورای فدرال سوئیس دوره مشاوره حقوقی بلاک چین را آغاز می کند

براساس یک خبر رسمی که در ۲۲ مارس منتشر شد، شورای فدرال سوئیس دوره مشاوره حقوقی بلاک چین خود را براساس قانون منطبق با قانون فدرال توسعه بلاک چین آغاز کرده‌است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، با آغاز این دوره مشاوره، شورای فدرال قصد دارد تا به منظور ایجاد مبنایی برای چارچوب نظارتی صنعت بلاکچین در سوییس به ویژه در بخش مالی، قاطعیت قانونی را نسبت به برنامه‌های کاربردی فناوری بلاک چین بهبود بخشد.

براساس اعلام این سند خبری، دوره مشاوره شورای فدرال تا پایان ژوئن ۲۰۱۹ به پایان خواهد رسید.

در اواسط دسامبر سال ۲۰۱۸، شورای فدرال سوئیس گزارشی در مورد چارچوب قانونی بلاک چین در بخش مالی به تصویب رساند و اظهار داشت که قانون مالی موجود در کشور برای صنعت بلاکچین مناسب است، اما به برخی تنظیمات خاص نیاز دارد.

این مقام قانونی، طرفدار شفافیت قانونی بهتر برای دارندگان حقوق در یک شبکه بلاکچین و حصول اطمینان از این است که پلتفرم‌های تجاری غیر متمرکز مشمول قانون مبارزه با پول شویی کشور هستند.

پس از گزارش این اعلامیه، این شورا اکنون پیش‌نویس یک سند مشاوره را منتشر کرده و تعدادی از اصلاحات قانونی، از جمله ایجاد ثبت دیجیتال حقوق در قانون سوئیس و همچنین تفکیک دارایی‌های رمزنگاری در صورت ورشکستگی در قانون فدرال را پیشنهاد کرده‌است.

این شورا همچنین پیشنهاد ایجاد یک گروه اعطای مجوز جدید برای شرکت‌های فعال در زمینه تکنولوژی DLT را در قانون زیر ساخت بازار به منظور فراهم کردن یک بازار مالی کنترل‌شده پیشنهاد داده است.

جدای از آن، این مرجع، یک اقتباس از قانون موسسات مالی آینده را به منظور راه‌اندازی یک مجوز برای راه‌اندازی یک مرکز تجاری به عنوان یک شرکت اوراق بهادار پیشنهاد کرده است.

شورای فدرال سوئیس اعلام کرد که به عنوان بخشی از تجدید نظر در قانون مبارزه با پولشویی، تدابیر جدید خود برای اصلاحات برنامه‌ریزی‌شده در قانون مبارزه با پول شویی گنجانده می‌شوند.

در اوایل این هفته، مجلس فدرال دولت سوئیس حرکتی را برای آموزش شورای فدرال جهت تطبیق قوانین موجود برای مقررات ارزهای دیجیتال تصویب کرد.

 

منبع :  Cointelegraph

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  +  5  =