بزرگترین بانک ژاپن شبکه پرداخت مبتنی بر بلاک‌چین را در ۲۰۲۰ میلادی راه‌اندازی می‌کند

بزرگترین بانک ژاپن اعلام کرد که در سال 2020 میلادی شبکه پرداخت مبتنی بر فناوری بلاک‌چین را راه‌اندازی خواهد کرد.MUFG ادعا کرد که این سیستم که «شبکه باز جهانی» نام دارد، قابلیت آن را دارد که بیش از یک میلیون تراکنش را در هر ثانیه انجام دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از فابانیوز به نقل از کوین دسک، گروه مالی میتسوبیشی UFJ (MUFG)  به عنوان بزرگترین گروه مالی ژاپن و پنجمین بانک بزرگ جهان از نظر دارایی اعلام کرد که در حال راه‌اندازی شبکه پرداخت بر اساس فناوری بلاک‌چین است.
 
این بانک روز گذشته اعلام کرد که یک سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت فناوری فین‌تک «آکامای» در آمریکا با هدف توسعه پلتفرم شبکه پرداخت بر اساس فناوری بلاک‌چین در نیمه اول سال 2020 میلادی ایجاد کرده است.
 
MUFG  ادعا کرد که این سیستم که «شبکه باز جهانی» نام دارد، قابلیت آن را دارد که بیش از یک میلیون تراکنش را در هر ثانیه انجام دهد.
 
این شرکت همچنین به دنبال آن است که اینترنت اشیا (IoT) را با پلت فرم محاسبات ابری شرکت فین تک آکامای در این شبکه تجمیع کند.
 
این پروژه مشترک با سرمایه‌ای در حدود 250 میلیون ین (2.26 میلیارد دلار) راه‌اندازی خواهد شد. MUFG در حدود 80 درصد از سهام آن را در اختیار دارد و شرکت آکامای 20 درصد سهام این پروژه را در اختیار دارد.
 
پیشتر برنامه راه‌اندازی این شبکه در ماه می میلادی گذشته اعلام شده بود. در آن زمان، آکامای اعلام کرده بود که این شبکه سرویس‌های مختلفی را فراهم و ارائه خواهد کرد که شامل سرویس‌هایی مانند پرداخت، استفاده P2P، پرداخت خرد و دیگر تراکنش‌های پرداختی با استفاده از اینترنت اشیا خواهند بود.
 
پیشتر، MUFG به دنبال استفاده از فناوری بلاک چین در موارد متعدد استفاده بود. در ماه نوامبر گذشته، این شرکت در طرحی مشارکت داشت که بر اساس آن یک وام سندیکایی به ارزش 150 میلیون دلاری در بستر بلاک چین ارائه شد. این طرح با مشارکت BBVA غول بانکداری اسپانیا و BNP فرانسه انجام شد.
 
در دسامبر 2017، این گروه مالی همچنینن با همراهی شرکت NTT سیستم اثبات مفهومی بر اساس فناوری بلاک چین را برای بهبود معاملات بین المللی راه اندازی کرده بود. این شرکت همچنین به دنبال توسعه ارزش دیجیتال خود با نام MUFG coin به عنوان بخشی از پروژه تحقیقاتی خود که از سال 2016 آغاز شده بود است.
 
پرداخت بر اساس فناوری بلاک چین، مزایای بسیاری از جمله، کاهش هزینه ها، سرعت بیشتر و اطمینان بالاتر را به همراه دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ×  1  =