۲۵ سال تجربه شرکت خدمات انفورماتیک در عرصه فناوری بانکی

گفتگو با سید ابوطالب نجفی، مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک

اکوسیستم صنعت بانکی به سرعت در حال تحول و پیشرفت است/شرکت خدمات انفورماتیک به عنوان یک سازمان پیشرو در این صنعت، به‌طور مستمر راهبردها و مدل کسب و کار خود را هم‌راستا با نوآوری‌های رادیکال بازنگری می‌کند و در حوزه‌های مختلف راهبردهای خاصی را دنبال می‌کند/در شرکت خدمات انفورماتیک، “مدیریت کیفیت و امنیت” همواره در حد یک راهبرد و استراتژی کلان سازمانی مورد تاکید بوده است.

شرکت خدمات انفورماتیک با توجه به وظیفه ذاتی خود درحوزه همکاری در تنظیم مقررات و تدوین اسناد، پیش‌نویس مقررات حوزه رمز ارزها را با دستور کار بانک مرکزی مورد توجه قرار داده است و همچنین در مشاوره و همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شورای عالی فضای مجازی، سازمان بازرسی کل کشور حضوری فعال داشته است.

*نقش و جایگاه استارتاپها در این مسیر در کدام بخش از جغرافیایی مالی تعریف شده؟ و اساسا شرکت خدمات چه راهبرد و برنامه هایی را در این خصوص در دستور کار دارد؟

هر چند بانک‌ها و سایر نهادهای پولی و بانکی در حوزه فناوری بلاک چین نوآوری را مورد توجه قرار داده‌اند، با این حال بخش عمده‌ای از نوآوری‌های فن‌آوری مربوط به بلاک‌چین در حوزه خدمات مالی به استارت‌آپ‌ها تعلق دارد. یکی از حوزه‌هایی که اخیرا مورد توجه جدی قرار گرفته و شرکت خدمات انفورماتیک با افتخار به آن ورود کرده است، تاسیس آزمایشگاه بلاک‌چین و رمزارز است. ایجاد محیط توسعه و تست انواع پلتفرم‌ها و راه‌کارها، جذب و تربیت نیروی انسانی متخصص، حمایت از فین‌تک‌های فعال در حوزه بلاک‌چین، فراهم کردن فضا، امکانات و ابزار توسعه کاربردها، به اشتراک‌گذاری دانش و تجارب از اهداف این حوزه فعالیت است.

 *چه نوع و قالبی از هم افزایی بین شرکت خدمات و بانک‌ها در حوزه بلاکچین و رمز ارزها را قابل تحقق می‌دانید؟

شرکت خدمات انفورماتیک، بنا بر راهبردهای تعیین شده در حوزه بلاک چین و رمزارزها، برای پیشبرد این فناوری نو اقدام خواهد کرد و با ورود به حوزه فناوری بلاک‌چین و طراحی مدل جدیدی از کسب و کار در حوزه فناوری بلاک چین و ایجاد کنسرسیوم مشترک با بانک‌های پیشرو و فعال تلاش خواهد کرد تا گامی نو در حوزه نوآوری در این فناوری بردارد.

*ضمن سپاس فراوان از اینکه وقتتان را در اختیار ماهنامه بانکداری آینده قرار دادید، نکته‌ای اگر باقی هست بفرمایید؟

هدف از بهره‌برداری از بلاک‌چین، ایجاد هرج و مرج نیست بلکه کسب یک مزیت رقابتی جدید و خلق طرحی نو در مدل‌های کسب و کار موجود است. ما معتقدیم فناوری بلاک چین وقتی بر خلق بهینه ارزش می‌افزاید که بزرگ‌ترین اکوسیستم ممکن از ذی‌نفعان را در اختیار داشته باشد و در این صورت نویدبخش شفافیت، نظارت و پایداری بیشتر خواهد بود.

منبع: ماهنامه بانکداری آینده شماره 38

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  87  =  93