از تغییر نگاه سرمایه‌گذاران تا ظهور بازیگرانِ جدیدِ قدرتمند

نگاهی بر چشم‌انداز جهانی فین‌تک

از ابتدای زمان ظهور فین‌تک در آمریکا و بریتانیا حدود 10 سال پیش، فناوری‌های نوین مالی امروز در سطح جهانی گسترش قابل توجهی پیدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از فابانیوز، به نقل از بیزینس اینسایدر، اکنون، پس از سال‌ها ترویج و گسترش فین‌تک، کشورهای مختلف سراسر جهان شاهد بلوغ صنعت فین‌تک هستند.
 
علاوه بر آن، ما همچنان شاهد ظهور سرچشمه‌های جدیدی در زمینه فین‌تک هستیم. این موضوع تاکیدی بر آن است که فضای فین‌تک همچنان تا توسعه کامل فاصله دارد و راه‌های بسیاری وجود دارد که از طریق آن استارتاپ‌ها و فناوری‌هایشان می‌توانند خدمات مالی را تغییر دهند.
 
این حقیقت که بازیگران جدید بسیاری در حال ظهور در عرصه فین‌تک هستند، این گمانه‌زنی را ایجاد می‌کند که توجهات در این حوزه در حال تغییر جهت از کشورهای اصلی میزبان فین‌تک است و سرمایه‌گذاران ظرفیت‌هایی را در بازارهای جدید و دست نخورده این حوزه می‌بینند.
 
گسترش فین‌تک در مقیاس گسترده‌ای در ظهور هاب‌های فین‌تک قابل مشاهد است، شهرهایی که استارتاپ‌ها و استعدادها گردهم آمده‌اند و جایی که همکاری‌های مداوم در کنار گسترش خدمات مالی در جریان است. همه این هاب‌ها در حال رقابت با یکدیگر برای تبدیل شدن به مرکز فین‌تک در مسیر مورد نظر خود هستند و به دنبال آن هستند که در اکوسیستم آینده بین‌المللی ارائه خدمات مالی نیز مشارکت داشته باشند. موفقیت هاب‌ها به فاکتورهای متفاوتی بستگی دارد، فاکتورهایی همچون دسترسی به منابع و استعدادها و همچنین دسترسی به قانون‌های مرتبط.
 
درصد مشتریان فعال در عرصه دیجیتال که از فین‌تک‌ها استفاده می‌کنند به تفکیک کشور

در کنار آمریکا و انگلیس، کشورهای بسیاری هستند که در حال توسعه به سمت تبدیل شدن به هاب‌های قدرتمند فین‌تک در جهان هستند. استرالیا، سوئیس و چین از جمله این کشورها هستند که در حال مدیریت قدرت نفوذ مراکز مالی باثبات خود در سیدنی، زوریخ و شانگاهی با هدف جذب سرمایه هستند.
 
همچنین چشم انداز صنعت فین تک نشان می‌دهد که بازارهای جدید نوظهوری در عرصه فین‌تک از جمله در کشورهای برزیل، اراضی اشغالی فلسطین و کانادا شاهد خواهیم بود که احتمالا نقش بزرگی در اکوسیستم جهانی فین تک در آینده بازی خواهند کرد.
 
این کشورها در این عرصه نوظهور هستند اما با سرعت زیادی در زمینه تبدیل شدن به هاب فین‌تک در حال توسعه هستند.
 
همچنین در آینده، هاب‌های فین‌تک بیشتری به بازیگران بزرگ عرصه فین تک تبدیل می شوند. این موضوع می تواند سرمایه‌گذاران را به سمت غنیمت شمردن فرصت‌ها در بازارهای جدید هدایت کند و اجازه دهند که تامین مالی فین‌تک در آینده متنوع‌تر شود.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×  2  =