۵ دولت در جهان که از پروژه بلاک‌چین حمایت می‌کنند

به نظر می‌رسد که سال 2018، سال آماده‌سازی برای پذیرش بلاک‌چین در کشورهای مختلف بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از فابانیوز، به نقل از hackernoon، اغلب شرکت‌ها مانند آمازون و فیس بوک، در سال 2018 شروع به تقویت مشارکت خود در زمینه به کارگیری فناوری بلاک چین کردند. به طور مثال آمازون اجرای فناوری بلاک چین بر بستر AWS را راه اندازی و فراهم کرد. در همین حال، فیس بوک بی سرو صدا گروهی را در این شرکت تشکیل داد تا تحقیقات در زمینه موارد استفاده از بلاک چین در پلت فرم برنامه های اجتماعی را بررسی کنند.
 
این نکته را باید به خاطر داشت که هر زمان که یک شرکت بزرگ وارد فضای جدیدی می شود، این اقدام یک دلیل داشته است. اما زمانی که دولت‌ها تصمیم می گیرند که وارد فضای جدیدی شوند، زمان آن رسیده است که به این موضوع توجه بیشتری شود.
 
در ادامه به 5 دولت در جهان که پروژه بلاک چین را در کشورهای خود آغاز کرده اند، اشاره می‌کنیم:
 
آمریکا، به دنبال آزمایش بلاک چین
 
وزارت خزانه داری آمریکا در حال حاضر در حال اجرای یک برنامه آزمایشی برای بررسی فناوری بلاک چین با هدف تعیین این موضوع است که آیا فناوری بلاک چین می تواند در زمینه مدیریت زنجیره تامین مورد استفاده قرار بگیردیا نه.
 
اسپانیا، به دنبال تجربه همه جانبه بلاک‌چین
 
اسپانیا در حال تجربه کردن همه اقدامات جالب موجود در زمینه فضای بلاک چین است. دومین بانک بزرگ اسپانیا از نظر دارایی و سرمایه، اولین بانک در جهان است که از فناوری بلاک چین با هدف ارائه 87 میلیارد دلار وام استفاده کرد.
 
در تاریخ 30 می سال 2018 کنگره مجلس ملی اسپانیان نیز با اکثریت آرا پیش نویس لایجه ای را تصویب کردند که بر اساس آن قوانین مربوط به بلاک چین و ارزرمزها در این کشور تدوین شود.
 
علاوه بر آن، دولت اسپانیا از استارتاپ‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند نیز حمایت می‌کند، به طور مثال استارتاپ نوی‌بریشن، یک شرکت فناوری در اسپانیا است که به دنبال ایجاد شبکه اجتماعی راهنمای صوتی توریستی است. این به آن معنا است که توریست‌ها، نویسندگان، مترجمان، سخنرانان، مسافران و … می‌توانند در این شبکه اجتماعی کاربری داشته باشند و از این طریق تورهای مورد علاقه خود را خریداری کنند.
 
چین و اقدامات دولت های ایالتی در حمایت از بلاک چین
 
واکنش چین به ظهور بلاک چین بسیار متفاوت بود.
 
مواضع چین در قبال ارزهای مجازی و آی سی اوها بسیار سفت و سخت بود. اما آنطور که کوین تلگراف می نویسد،  یکی از شهرهای چین صندوق تامین سرمایه ای به ارزش 1 میلیارد دلار با هدف حمایت از توسعه بلاک چین در زمینه کسب و کارهای نو راه اندازی کرده است.
 
علاوه بر آن دولت ایالتی منطقه جیانجبی در شهر نانجیگ اعلام کرد که صندوق سرمایه 1.4 میلیارد دلاری را راه اندازی کرده است. چند دولت ایالتی دیگر چین نیز صندوق های مشابهی را راه اندازی کرده اند.
 
روشن است که چین دریافته است که ارزش فوق العاده فناوری بلاک چین می تواند برای کسب و کارها و نهادهای مختلف در این کشور مفید باشد.
 
ژاپن به دنبال استفاده از بلاک چین
 
ژاپن یکی از مدافعین اصلی استفاده از ارزرمزها و مزایای آن در جهان است. این کشور تاکنون راه های مختلف رشد در زمینه بخش بلاک چین را پس از آنکه در سال گذشته میلادی، معاملات بر اساس بیت کوین را قانونی اعلام کرد تجربه کرد.
 
استرالیا و حمایت طولانی مدت از بلاک چین
 
استرالیا مدت های طولانی است که از فناوری بلاک چین حمایت می کند. دولت فدرال استرالیا تصمیم دارد که 1.6 میلیارد دلار در صنعت بلاک چین و با هدف رقابتی تر کردن صنعت قند در این کشور به عنوان اصلی ترین تولیدات خود، سرمایه گذاری کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

67  −    =  65