با هزار میلیارد تومان می‌توانیم مشکلات استارتاپ‌ها را حل کنیم/ بخش خصوصی برای رقابت در سطح بین المللی راهی جز تمرکز بر ICT ندارد

مدیرعامل بانک پاسارگاد عنوان کرد؛

مدیرعامل بانک پاسارگاد گفت: ۹۶ و نیم درصد از تراکنش‌های ما در بانک پاسارگاد بر مدار بانکداری الکترونیک و مجازی می‌چرخد که چیزی جز نتیجه رویکرد ما در دوست داشتن جوانان باسواد و اهل تلاش و نوآوری نبوده است. اکنون در فناپ بیش از ۳ هزار جوان بسیار هوشمند و با سواد کشور مشغول به کار هستند که از افتخارات ملی محسوب می شوند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،«جوانان» کلیدواژه پرتکرار رئیس کل اسبق بانک مرکزی در دهه ۶۰ بود که عمقِ نگرانی و اهمیت برخی از مدیران رده بالای دلسوز کشور به موضوع «جوانان» را بیش از پیش نمایان می کند. دانشگاه «خاتم» را راه اندازی کرده است و جوانان تحصیلکرده ایرانی شاغل در دانشگاه های برتر دنیا را برای تدریس در این دانشگاه بازگردانده است و می گوید در آینده نزدیک «خاتم» به عنوان نخستین دانشگاه برتر کشور معرفی می شود؛ از هلدینگ فناپ با ۳ هزار نیروی فعال می گوید و تاکید می کند که دستاوردهای بانک پارسیان چیزی جز نتیجه رویکرد «دوست داشتن جوانان با سواد و اهل نوآوری» نبوده است.

مجید قاسمی، مدیرعامل بانک پارسیان، رئیس دانشگاه خاتم، تحصیلکرده مدیریت بازرگانی از دانشگاه علامه طباطبایی و دکتری اقتصاد از دانشگاه ساوت‌همپتون انگلیس، در خطیرترین دوران کشور یعنی دفاع مقدس ریاست کل بانک مرکزی را پذیرفت، پیش از آن مدیرعامل بانک ملی ایران بود و دامنه فعالیت هایش به دولت اصلاحات نیز کشیده می شود. قاسمی که در کنار فعالیت های بانکی‌اش به عنوان معاون پژوهش های اقتصادی مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز فعالیت می کند، از جمله مدیران تاثیرگذاری و خوش فکر بانکداری کشور محسوب می شود.

قاسمی در نخستین جشنواره چهره های ماندگار چهارمین نمایشگاه تراکنش ایران به عنوان چهره برتر ماندگار صنعت بانکداری انتخاب شد تا همین موضوع بهانه ای شود برای انجام یک مصاحبه با وی در ساختمان مرکزی بانک پارسیان در خیابان میرداماد. در ادامه می توانید بخش هایی از این مصاحبه را بخوانید، متن کامل این مصاحبه در شماره های بعدی ماهنامه بانکداری الکترونیک منتشر خواهد شد.

 

به دنبال حمایت از جوانان با استعداد هستم

قاسمی در ابتدای این مصاحبه با بیان اینکه زندگی پر فراز و نشیب و چالشی را سپری کرده است، گفت: من فرزند یک کارگر بودم  و عرق جبین پدرم تعهد سنگینی را برای من ایجاد کرده بود و سعی کردم فقط خوب درس بخونم، به همین خاطر درس خوانده‌ها را دوس دارم و برای ارتقای علمی کشورم تلاش می‌کنم.

وی با بیان اینکه عشق عجیبی به جوانانی که خوب درس می خوانند دارم تاکید کرد: به دنبال کشف استعدادهای برتری هستم که توان مالی خوبی ندارند تا بتوانم از آنها در مسیر ادامه تحصیلات حمایت کنم.

قاسمی به اشاره به اینکه دانشگاه خاتم به سمتی می رود که اولین دانشگاه ایران شود، افزود: باید بیشتر کار کنیم، راهبردی در این زمینه تحت عنوان عبور از استنفورد تعیین کردیم، راهبرد و دورنمای ما در دانشگاه خاتم این است که بهترین بچه های نخبه کشور را که در خارج از کشور در حال تدریس و یا مشغول به فعالیت های مشابهی در برترین دانشگاه های جهان هستند را به کشور برگرداندیم.

 

خدمات بانک پاسارگاد در سطح بین المللی قابل مقایسه است

مدیرعامل بانک پاسارگاد در ادامه گفت: ۹۶ و نیم درصد از تراکنش‌های ما در بانک پاسارگاد بر مدار بانکداری الکترونیک و مجازی می‌چرخد که چیزی جز نتیجه رویکرد ما در دوست داشتن جوانان باسواد و اهل تلاش و نوآوری نبوده است. اکنون در فناپ بیش از ۳ هزار جوان بسیار هوشمند و با سواد کشور مشغول به کار هستند که از افتخارات ملی محسوب می شوند.

وی با بیان اینکه خدمات بانک پاسارگاد در سطح بین المللی قابل مقایسه است، افزود: شما این عدد ۹۶ و نیم درصد را کمتر در دنیا می توانید بببنید. ما عملا ۳۲۷ شعبه داریم اما عملا بیش از ۶ هزار شعبه داریم، اگر به شعبه های ما مراجعه کنید خواهید دید که بسیار خلوت است و اصلا تراکم جمعیت در آنها وجود ندارد و افراد بیشتر برای مشورت دادن به مشتریان است که می آیند.

 

انجمن فعالان عرصه بانکداری تشکیل شود

رئیس دانشگاه خاتم در پاسخ به سوالی درباره ضرورت راه اندازی انجمنی با حضور فعالان عرصه بانکداری و پرداخت، گفت: موافق برگزاری انجمنی در زمینه بانکداری هستم، جایی که جوانان بیایند و با پیشکسوتان این عرصه در ارتباط باشند، یک موسسه مردم نهاد در این زمینه بسیار می تواند موثر باشد. چرا که جا دارد از افرادی که در این زمینه زحمت می کشند و حمایت می کنند تشکر شود.

 

در عرصه فین‌تک در جهان حرفی برای گفتن داریم

قاسمی درباره چالش ها و فرصت های عرصه فین تک در کشور نیز گفت: تصور من این است که در این حوزه گرچه با چالش‌هایی مواجه هستیم اما نگاه رو به جلو برای ارتقا و توسعه کمی و کیفی بانکداری الکترونیک برای کشور ما فرصت بی بدیلی است. ما در مقایسه با کشورهای دیگر حرفی برای گفتن داریم و لازمه تداوم این روند و توسعه موفق و سریع آن این است که بتوانیم این جوانان را کشف کنیم.

 

دولت موانع بر سر راه فعالیت استارتاپ‌ها را بردارد/ بخش خصوصی راهی جز سرمایه گذاری بر جوانان ندارد

مدیرعامل بانک پاسارگاد در ادامه درباره اقداماتی که باید از سوی نهادهای مختلف در زمینه حمایت از استارتاپ ها شود، تاکید کرد: به نظرم به حکومت نباید کاری داشته باشیم، حکومت نقشه راه توسعه تکنولوژیک را ارائه کرده است و سیاست کلی آن مشخص شده است، ما باید در عمل وارد شویم، دولت باید موانع را از سر راه بردارد، ما موانع بسیار زیادی در مسیر استارتاپ ها و فین تک ها داریم. به طور مثال اگر هزار میلیارد تومان در این زمینه هزینه کنیم، تقریبا می توانیم مشکلات همه آنها را حل کنیم.

وی افزود: تنها با هزار میلیارد تومان می توانیم مشکلات استارتاپ‌ها را حل کنیم. نقدینگی کشور ۱ هزار و ۷۰۰ هزار میلیارد تومان است و یک هزار هفتصدم آن را اگر امروز به استارتاپ ها اختصاص دهیم اتفاق بسیار بزرگی در کشور می افتد.

قاسمی گفت: آنچه که مهم است این است که دولت باید در سیاست گذاری های اجرایی موانع را برطرف کند. بخش خصوصی هم بیشتر توجه کند چرا که اگر می‌خواهد در دنیا رقابت کند هیچ راهی جز اینکه بر روی آی‌سی‌تی و جوانان تمرکز کند ندارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع:فابانیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

18  ⁄    =  9