هکرها بیش از هشتصد هزار دلار از باگ های رمزنگاری در سال ۲۰۱۸ درآمد داشته اند

وب سایت اخبار فن‌آوری TheNextWeb در ۳۰ دسامبر گزارش داد که هکرهای کلاه سفید در سال جاری، ۸۷۸٫۰۰۰ دلار به دلیل باگ های رمزنگاری دریافت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، این باگ های اصطلاحا پاداشی نوعی رقابت است که در آن شرکت‌هایی که نرم‌افزارها را توسعه می‌دهند هکرها را به شکستن نرم‌افزار خود دعوت می‌کنند و آسیب پذیری ها را افشا می‌کنند تا بتوانند قبل از بهره‌برداری، آن‌ها را اصلاح کنند.

به گفته TheNextWeb، هکرها در HackerOne، یک پلتفرم باگ پاداشی که شرکت‌ها را به هکرها از طریق Block.one پیوند می‌دهد (شرکتی که پشتیبان EOS هست)، مبلغ ۵۳۴,۵۰۰ دلار به دست آورده‌اند.

در حقیقت گزارش‌ها حاکی از آن است که Block.one مسئول ۶۰ درصد از تمام پاداش هایی است که در سال جاری اعطا شده است.

گزارش شده که Coinbase صرافی بزرگ مبادله ارزهای دیجیتال دومین سرمایه گذار باگ های پاداشی است و در سال ۲۰۱۸ مبلغ ۲۹۰٫۳۸۱ دلار اعطا کرده است.

Tron سومین هزینه کننده این سیستم پاداشی است که بنا بر گزارش‌ها در سال جاری به ۷۶٫۲۰۰ دلار پرداخت کرده است.

یکی از سخنگویان HackerOne به TheNextWeb گفت که نزدیک به ۴ درصد از تمام پاداش های داده‌شده در این پلتفرم برای آسیب‌پذیری‌های بلاک چین بوده است.

متوسط جایزه در صنعت بلاک چین در سال جاری ۱٫۴۹۰ دلار بود، در حالی که متوسط جایزه HackerOne در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ در حدود ۹۰۰ دلار بود.

همانطور که قبلا گزارش داده شد، برنامه های غیرمتمرکز (EOS (DApps از ماه جولای تا کنون بیش ۱ میلیون دلار در هک از دست داده است.

همچنین، کیف پول سخت افزاری Ledger اخیرا از این واقعیت ابراز تاسف کرده‌است که محققان امنیتی آسیب‌پذیری هایی را در کیف پول‌های سخت‌افزاری خود به جای پیروی از اصول استاندارد امنیتی که در برنامه پاداش اعلام شده‌اند، فاش کرده اند.

منبع : Cointelegraph

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

92  −    =  90