امنیت پی پال و اقدامات لازم برای مقابله با کلاه برداری و تقلب

رعایت و ایجاد امنیت در تراکنش‌ها برای امنیت پی پال در ۳ بخش فروش، خرید و الگوریتم‌های جابجایی وجه در اولویت‌های اصلی این شرکت است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از سال ۱۹۹۹ تا کنون، پی‌پال به عنوان یکی از برترین‌ شرکت‌های خدمات پرداخت آنلاین مشغول به کار است. از همان روزهای نخست فعالیت، پی پال به دنبال حفظ امنیت مشتریان خود بوده است. حفظ امنیت پی پال با داشتن سالانه هزاران هزار میلیارد تراکنش مالی در سطح جهان، امری بسیار ضروری به شمار می‌رود. رعایت و ایجاد امنیت در تراکنش‌ها برای امنیت پی پال در ۳ بخش فروش، خرید و الگوریتم‌های جابجایی وجه در اولویت‌های اصلی این شرکت است.

حفظ امنیت پی پال در الگوریتم‌ها و مدل‌های مختلف تراکنش

برای جلوگیری از وقوع هر گونه تقلب و کلا‌ه‌برداری، پی پال سرمایه‌گذاری‌هایی جدی در این حوزه صورت داده است. الگوریتم‌ها، مدل‌ها و فناوری‌های گوناگونی برای مبارزه با تقلب در سیستم امنیت پی پال وجود دارد. هر تراکنشی در پی پال به طور مجزا از سوی نیروهای این شرکت به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد و موارد مشکوک سریعا وارد فرایند اطلاع‌رسانی به مشتریان می‌شوند. الگوریتم دیگری که در مسیر تراکنش‌ها به دقت مورد توجه قرار می‌گیرد، نامشخص بودن اطلاعات دو طرف خرید و فروش برای یکدیگر است. یعنی هیچ یک از طرفین معاملات از اطلاعات مالی هم باخبر نمی‌شوند.

 حفظ امنیت برای پیشگیری از کلاه‌برداری در حمایت از خریدار

در برنامه‌های حفظ امنیت پی پال ، الگوریتمی به طور رایگان برنامه‌ای وجود دارد که خیال مشتریان را از بابت شکل‌گیری کلاه‌برداری آسوده می‌کند. برای پیگیری مشکلات امنیتی، خریداران در سیستم پی پال می‌توانند ابتدا به شکل آنلاین، طرح موضوع کرده و مشکل خود را درباره شک و تردیدی که نسبت به امنیت تراکنش دارند، پیگیری کنند. اما اگر روش مشاوره آنلاین نتواند، مشتری را راضی و مشکل را کاملا حل کند، نیاز به پیگیری ادعای خود با تشکیل پرونده در پی پال است. با تشکیل این پرونده، پی پال می‌تواند موضوع ادعای شکل گرفتن کلاه‌برداری در تراکنش‌ها را دقیق‌تر مورد بررسی قرار بدهد.

حفظ امنیت برای پیشگیری از کلاه‌برداری در حمایت از فروشنده

دقیقا مانند برنامه‌ای که برای حفظ امنیت فروشندگان در پی پال صورت می‌گیرد، برای خریداران نیز در نظر گرفته می‌شود. در واقع، نوعی بیمه برای آسودگی مشتریان در انجام عملیات پرداخت وجود دارد. البته یکی از اقداماتی که پی پال برای مدیریت کلاه برداری‌ها و مشکلات موجود در تراکنش‌ها صورت می‌دهد، پیشنهاد حل موضوع بین طرفین است. پی پال در درجه نخست از دو طرف تراکنش می‌خواهد که در صورت وجود هر گونه مسأله با هم به توافق برسند و در صورتی‌که چنین نتیجه‌گیری میسر نشد، پیگیری را به پی پال بسپارند.

حفظ امنیت برای پیشگیری از کلاه‌برداری در سیستم ایمیل‌ها

پی پال برای جلوگیری از سؤاستفاده‌های احتمالی از مشتریان، ایمیلی مخصوص برای ارتباط با آنها دارد (spoof@paypal.com) و به افراد مدام توصیه می‌کند که هیچ‌گونه ایمیل و پیام مشکوکی را که به نظر می‌رسد از سمت این شرکت ارسال نشده است باز نکنند. در واقع، مشتریان می‌توانند، پیام‌های مشکوک خود را ابتدا برای پی پال ارسال کنند تا این شرکت آنها را بررسی کرده و مشخص کند که پیام از سوی شرکت فرستاده شده است یا خیر. همکاری‌های پی پال با گوگل و هات‌میل و… نیز در زمینه تأمین امنیت مشتریان بسیار دقیق و جدی صورت می‌گیرد.

شرکت پیمنت ۲۴ یکی از مجموعه‌های قوی در حوزه ارائه خدمات مالی بین‌المللی است که در زمینه افتتاح حساب‌هایی نظیر حساب پی‌پال، وب‌مانی، افتتاح حساب بانکی بین‌المللی و… به شما خدمات ارزنده‌ای اعطا می‌کند. اگر در زمینه‌های اقتصادی مختلف دارای فعالیت‌های بین‌المللی گسترده‌ای هستید، می‌توانید از خدمات پیمنت ۲۴ در این زمینه بهره ببرید.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  7  =  63