متهم: یورو را به دلار و دلار را به درهم تبدیل می‌کردیم

دومین جلسه دادگاه اخلالگران بازار ارز؛

سنباد صفرها گفت: به ما حواله یورو دادند که باید ابتدا به دلار تبدیل کرده و سپس به درهم همین باعث می‌شد تا هزینه‌های واردات گوشی افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، قاضی موحد خطاب به متهم سنباد صفرها گفت: ارز را کی تحویل گرفتید که متهم جواب داد در تاریخ 21 فررودین ماه 97 طبق صحبت معاون اول رئیس‌جمهور تنها یک ارز موجود بود که آن هم ارز 4200 تومانی بود و من این ارز را تحویل گرفتم.

قاضی موحد خطاب به متهم گفت: شما ضوابط را مراعات نکردید. اینکه یک مسئول مصاحبه می‌کند و مطالبی را بیان می‌کند دلیل نمی‌شود که!

متهم جواب داد؛ تمام ضوابطی که ابلاغ شده بود تماماً و عیناً اجرا شد. تمام ثبت‌سفارش‌ها را برای بانک مرکزی ارسال کردیم و 35 درصد وثیقه نقدی در بانک گذاشتیم و تمام مراتب ابلاغ شده وزارت صمت و سازمان حمایت مراعات شده است. در آن زمان غیر از ارز 4200 تومانی در کشور ارزی وجود نداشت و ما موظف بودیم در این سامانه‌ها طبق ارز 4200 تومانی ثبت سفارش کنیم.

صفرها ادامه داد: در خصوص بحث گرانفروشی تمامی مدارک و ادله به سازمان حمایت و وزارت صمت ارائه شده است و تمامی دلایل به خاطر وجود تحریم‌ها بود. زیرا ما مجبور بودیم از طریق کشورهای ثالث انتقال و تبدیل ارز را انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: ما باید ثبت سفارش را با یورو انجام می‌دادیم، پس از آن یورو را به دلار تبدیل کرده و نهایتاً به درهم تبدیل می‌کردیم و همین مسئله باعث می‌شد چند درصد به مبلغ اجناس اضافه شود. من امیدوارم تمام استعلامات را از طرف بانک عامل و بانک مرکزی دریافت کنید تا حرف من را تأیید کنید.

 

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×  1  =