مدیریت تطبیق هزينه هاي ريسك را كاهش مي دهد

دکتر اولریخ فون زانتیر مدیر بخش مالی شرکت KPMG آلمان:

ششمین همایش دو روزه تجاری – بانکی ایران و اروپا که صبح امروز(شنبه) با حضور مقامات ارشد بانکی و اقتصادی کشور آغاز به کار کرد با برگزاری دو پنل تخصصی ادامه یافت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، دکتر اولریخ فون زانتیر مدیر بخش مالی شرکت KPMG آلمان بعد از ظهر امروز در ادامه ششمین همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا در پنل تخصصی مدیریت تطبیق مدرن اظهار داشت: مهمترین نکته اینجاست كه از بالا به اين قضيه نگاه كنيم چراکه در تلاش كلي سازماني زماني مي توانيم پايداري سيستم را بررسي كنيم كه ديدگاه تعهدي را از بالا تا پايين مورد بررسی قرار دهیم.  وی در پاسخ به این سوال که آیا راه حل هاي تطبيق، هزينه هاي ريسك را كاهش مي دهد پاسخ داد: مسلما و بسيار خوشحال هستم كه بانك مركزي هم موضوع را پيروي و دنبال مي كند، شك ندارم كه به راه حل هاي اي تي احتياج داريم و در مورد موضوع تحريم هم بايد كي واي سي را در نظر بگيريم و ببينيم پرونده اي مفتوح هست يا خير و همچنین شركاي تجاري را نیز مد نظر داشته باشیم. 

دکتر اولریخ فون زانتیر در مورد تجربه علمی اش در ایران گفت: وقتي شما به اروپا مي رويد مشاهده می کنید که ما دوست داریم نقشه ها و تصمیمات را روی کاغذ پیاده کنیم. در اروپا فرايندهايي وجود دارد که به آنها توجه نشده چرا که مکتوب نبوده اند تا به آنها پرداخته شود.  خيلي از كشورهاي اروپايي آشنایی زیادی با ايران ندارند، بعضی از  بانك ها از ما مي پرسند كه در ایران رجيستر تجاري وجود دارد يا خير كه من به آنها پاسخ میدادم که مسلما، بايد بروید از نزديك ببينيد.

در ادامه پنل تخصصی مدیریت تطبیق مدرن، فردوس زارع مدیر تطبیق بانک مرکزی گفت: ما پيش نويس كليه فرايندها را در اولويت قرار داده ایم و بانک ها موظفند بر اساس دستورالعملي كه حوزه نظارت تدوين شده منشورشان را اماده و ابلاغ كنند. از سوی دیگر يك سري چالش در حوزه تطبيق و بين الملل وجود دارد كه ديسيز یکی از آن هاست كه بانك هاي ايراني در روابط بين المللي با آن مواجه هستند. 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  1  =  5