ساختار نظام پرداخت در سال ٩٧بايد متحول شود

يك كارشناس بانكي در گفتگوي اختصاصي با بانكداري الكترونيك عنوان كرد؛

يك كارشناس بانكي با بيان اينكه ساختار نظام پرداخت در سال ٩٧بايد متحول شود، گفت: اگر بخواهيم در تجارت الكترونيك رونق ايجاد كنيم بايد به وضعيت پست هاي الكترونيك رسيدگي كنيم.

يك كارشناس بانكي با بيان اينكه ساختار نظام پرداخت در سال ٩٧بايد متحول شود، گفت: اگر بخواهيم در تجارت الكترونيك رونق ايجاد كنيم بايد به وضعيت پست هاي الكترونيك رسيدگي كنيم.

عبدالحميد منصوري در گفتگو با بانكداري الكترونيك با بيان اينكه در سال ٩٧ چند محور بايد در نظر گرفته شود عنوان كرد: محور اول  نهادينه شدن كارمزد درست و فرهنگ سازي آن است كه بايد با وضع سناريو و مقررات برد برد براي آن ، به روش طبيعي نظام پرداخت باز گشت ومردم را به پرداخت هزينه در ازاي دريافت خدمت عادت داد.

وي محور ديگري كه بايد در سال ٩٧مورد توجه قرار گيرد را داستان هاي زنجيره اي بلاك ها و نهايتا رفتن به سوي ارز ديجيتال دانست و گفت: بايد ارز ديجيتال و رمزگذاري شده اي ارايه شود تاتوسط آن بتوان سرويس هاي بهتري را دريافت كرد.

منصوري با بيان اينكه اگر بخواهيم رونق تجارت الكترونيك داشته باشيم بايد پست خود را نيز دگرگون كنيم عنوان كرد: مردم بايد بتوانند نيازهاي مادي خود همانند غذا و پوشاك را نيز به راحتي ازطريق اينترنت تامين كنند و آسوده خاطر باشند كه سفارش آنها سالم و در زمان مناسب به دست آنها خواهد رسيد و در قبال آن كسي پاسخگو است.

وي افزود: اكنون با توجه به مقررات ،آيين نامه هاو دست اندازهاي موجود ،در صورت نارضايتي مشتري از جنس تحريل داده شده ،امكان مرجوع آن به راحتي مقدور نيست و بسياري از مشتريان پس از دريافت كالاي نامناسب به دلايل فوق از مرجوع آن جنس صرف نظر مي كنند.كه در صورت تعريف ساختار منظم در نظام پرداخت مي توان شاهد تحولي خوب در نظام پرداخت در سال ٩٧ بود.

اين كارشناس بانكي با اشاره به فرهنگ سازي غلط در ارايه خدمات رايگان گفت: وقتي خدماتي به طور رايگان ارايه مي شود اين عادت غلط نهادينه مي شود.

وي با اشاره به هزينه دار بودن خدمات  پرداخت افزود: زمانيكه سيستم پرداخت به كشور ما آمد،براي آن كارمزد تعبيه شده و آيين نامه هاي آن آمدند.

منصوري با بيان اينكه كارمزدها بخشيدني نيستند اظهار كرد: تا آنجا كه مطلع هستم بانكها اجازه برداشتن كامل كارمزدها را ندارند و فقط مي توانند قسمتي از آن را براي رقابت با ساير بانك ها كم كنند.

منصوري ناراحتي مردم از كسر شدن كارمزد را ناشي از عادت غلط آنها به دريافت خدمات رايگان دانست و گفت : مردم ما به اين نوع رفتار خو گرفته اند ،اما چيزي كه در تمام دنيا مرسوم  است آن است كه گيرنده خدمت بنا بر نظر كارشناسي شده بايد كارمزد پرداخت كند و اين فضا ميان ارايه كنندگان خدمت رقابتي است.

وي در جواب به اين سوال كه آيا استفاده بيش از حد از تراكنش ها به دلايل مختلف از جمله قرعه كشي مطروحه موجب سنگيني شبكه و در نتيجه گران شدن آن نمي شود گفت: با ارايه چنين سيستم هايي براي خدمات پرداخت،اين بدعت در جامعه بوجود مي آيد وشركت ها نيز كه به دنبال راهكارهاي متعارف و مجاز  براي رسيدن به سود بيشتر هستند ،سعي مي كنند با انجام تراكنش ها در ٢ياچند مرحله كارمزد بيشتري را نصيب خود كنند،كه بايد واحد نظارتي بر عملكرد آنها نظارت كرده و از تراكنش هاي بيش از حد آنها كه موجب سنگيني شبكه مي شود جلوگيري كرد.

اين كارشناس بانكي  انجام چنين رفتارهايي از سوي شركت ها را موجب ايجاد مشكل در رفتارسنجي و حجم داده اي دانست و اذعان كرد: اين قبيل رفتارها در آمار اطلاعات حجم تراكنش را بالا برده كه منجر به افزايش ميزان حافظه مصرفي،پردازش  و سخت افزارهاي مورد استفاده براي نگهداري آن مي شود،كه همه هزينه بر بوده و شبكه را گران مي كنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

79  +    =  83