تحقق سرمایه گذاری در حوزه فین تک در بازارهای درحال توسعه

در پی همکاری سرمایه گذار آمریکایی با IFC روی داد:

شرکت سرمایه گذاری وی پی سی اعلام کرد که با آی اف سی برای راه اندازی صندوق جدیدی به منظور سرمایه گذاری در شرکت ها واستارتاپ های فین تک همکاری می کند.

شرکت سرمایه گذاری وی پی سی  Victory Park Capital (VPC) (1)، واقع در  شیکاگو، اعلام کرد که با شرکت سرمایه گذاری بین المللی  آی اف سی (عضو بانک جهانی)(2)،  برای راه اندازی صندوق جدیدی  به منظور سرمایه گذاری در شرکت ها واستارتاپ های  فین تک (فناوری خدمات مالی )در کشورهای در حال توسعه همکاری می کند.

به گزارش پایگاه بانکداری الکترونیک، در پی این مشارکت جدید، شرکت سرمایه گذاری  وی پی سی و ای اف سی، 19.3 میلیارد دلار برای تأمین مالی  این شرکت ها در بازارهای در حال توسعه در سال 2017 در نظر گرفته اند، همچنین درپی این اقدام و برای اولین بار این شرکت سرمایه گذاری امریکایی توانسته تجربه حضور در بازارهای در حال توسعه را پیدا کند.

برندان کارول، شریک ارشد و از بنیانگذاران وی پی سی، به بیزنس اینسایدر گفت: "امروزه با وابستگی به دستگاه های تلفن همراه در زندگی روزمره باعث شده تا فرصت های بیشتری در بازارهای در حال ظهور ایجاد شود."

وی افزود: وی پی سی  و آی اف سی، پیش از این هم با یکدیگر همکاری داشته اند و من باور دارم که این همکاری به گونه ای سودآورتر در زمینه سرمایه گذاری های جهانی با تمرکز بر همکاری 10 ساله ادامه می یابد."

این درحالی است که مطالعه اخیر موسسه حسابرسی بین المللی ارنست ان یانگ نشان داد که از هر سه مشتری در حوزه دیجیتال یک نفر از دو یا چند محصول فین تک استفاده می کند.  همچنین با توجه به این مطالعه میزان پذیرش فین تک رو به افرایش است و از سویی این پذیرش توسط بازارهای نوظهوری مانند چین هدایت می شود.

این گزارش در ادامه به این نکته اشاره می کند: استفاده از فین تک در میان مشتریان فعال در برزیل، چین، هند، مکزیک و آفریقای جنوبی به طور متوسط 46درصد است که به میزان قابل توجهی بالاتر از میانگین جهانی است. همچنین از دیدگاه بازار فردی، چین و هند با دارا بودن 69 و 52 درصد بیشترین میزان نرخ پذیرش را به خود اختصاص داده اند.

همچنین بنابه نظر شرکت ارنست اند یانگ: "پنج بازار در حال ظهور با وجود اقتصاد رو به رشد و افزایش طبقه متوسط، اما از زیرساخت های مالی که بتواند پاسخگوی چنین تقاضایی باشد، برخوردار نیستند؛ همچنین شمار ناکافی ارائه دهندگان خدمات مالی در راستای پاسخگوی جمعیت نسبتا بالا از دیگر چالش ها است. درحالی که کاهش قیمت گوشی های هوشمند و خدمات باند پهن باعث شده تا جمعیت فعال که  هدفشان بهره بردن از فین تک است افزایش یابد. "

 

ترجمه: فرحناز سپهری
منبع: بیزنس اینسایدر
http://www.businessinsider.com/victory-park-capital-is-partnering-with-the-international-finance-corporation-on-a-new-fund-2018-3
پی نوشت:
1-VPC: این شرکت  سال 2007 در شیکاگو تاسیس شد و در زمینه ارائه  راه حل سرمايه گذاري  برای شرکت های کوچک و متوسط در طیف گسترده ای از صنایع فعالیت می کند.
2- International Finance Corporation:موسسه مالی بین المللی (IFC) برای پیشبرد سرمایه گذاری پایدار در بخش خصوصی در کشورهای در حال توسعه تاسیس شده  است. آی اف سی، یکی از اعضای «گروه بانک جهانی» است و مقر آن در واشینگتن دی سی قرار دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  4