مسترکارد می خواهد برای کسب و کارهای کوچک و متوسط یک هاب B2B جدید بسازد

کسب و کارهای کوچک متوسط (SMBها) معتقدند آینده صنعت پرداخت از راه رسیده، اما به خوبی توازن ندارد. مسترکارد می خواهد این تعادل و توازن را برقرار کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، این شرکت، هاب B2B خود را به تازگی معرفی كرده که پلتفرمی برای مدیریت تمام مراحل پرداخت های تجاری از پردازش صورتحساب گرفته تا پرداخت های دیجیتال به تأمین کنندگان را در اختیار SMBها قرار می دهد.

 مسترکارد اعلام می کند: "ما از نظام مبتنی بر کاغذ به سوی یک نظام الکترونیکی تر حرکت می کنیم. شرکت های بزرگتر این قابلیت را دارند که در فناوری سرمایه گذاری کنند، اما SMEها توانایی انجام چنین سرمایه گذاری هایی را ندارند."

 حرکت از دسته چک ها به سمت نظام پرداخت های دیجیتال با به کارگیری پروژه های هوش مصنوعی در فناوری بلاکچین و انجام پرداخت، چنان قدم هیجان انگیزی هم نیست. اما می بایست یک به یک این قدم ها را برداشت که برای همه چندان آسان نیست.

 کنار گذاشتن دسته چک ها و "خودکارسازی دفاتر پشتیبان" (back Office automation) هنوز هم برای بسیاری از شرکت ها دشوار است. بیش از 50 میلیارد چک کاغذی در 20 سال اخیر از گردش خارج شده، اما برخی از شرکت ها هنوز هم به آنها وابسته هستند. دلیل آن اینست که کاغذ فیزیکی به شرکت ها احساس امنیت و اعتماد به نفس می دهد. ارائه راهکارهای ساده و خودکار که مانند چک به مشتریان احساس امنیت بدهد می بایست در صدر توجه صنعت قرار بگیرد.

 هاب مسترکارد با مشارکت شرکت پردازش اتوماسیون و پرداخت AvidXchange به منظور همکاری بیشتر با SMBها در ادامه سال 2017 راه اندازی خواهد شد. مسترکارد معتقد است کسب و کارهای کوچکی می خواهند پرداخت های خود را از طریق سیستم حساب شخصی خود انجام دهند و حدود 250 سیستم مختلف وجود دارد که می توانند به کمک آن اقدام به این کار بکنند.

 بر اساس اطلاعات مسترکارد، بیش از نیمی از کسب و کارهای امریکایی پرداخت های خود را از طریق دسته چک های کاغذی انجام می دهند و شامل شرکت های بزرگ هم می شود. در مورد SMBها در حدود 70 درصد کسب و کارها پرداخت های B2B خودر را بر روی کاغذ انجام می دهند.

 پلتفرم جديد مستركارت، SMBها را قادر می سازد تا با انجام پرداخت های کارت مجازی، الکترونیکی شوند و دسته چک های کاغذی را کنار بگذارند. راه اندازی این هاب ، آخرین اقدام مسترکارد را در مقابل فرایندهای کاغذی سرسخت، زمانبر و پرهزینه نشان می دهد. مسترکارد امیدوار است SMBها بالاخره بتوانند به دنیای  دیجیتال قدم بگذارند و تعادل و توازن آینده سریع تر شکل بگیرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  6  =  3