اسامی بانکهای ضررده بورسی/صف کشی مشتریان پشت نماد بانک ملت

اختصاصی پایگاه خبری بانکداری الکترونیک:

الهام خلیلی، مدیرگروه سرمایه گذاریهای شرکت سرمایه گذاری ملی ایران در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری بانکداری الکترونیک با اعلام این خبر در پاسخ به این سوال که میزان نرخ ریالی این زیانها قدر بوده است، گفت: هر شخص به اندازه سهمی که دارد، منتفع یا متضرر می شود. برای نمونه شرکت سرمایه گذاری ملی ایران یک درصد نماد بانک ملت را داشته که روز بازگشایی این نماد، حدود 40 میلیارد تومان پورتفوی (سبد سهام)  آن کاهش ارزش داشته است.

وی افزود: بنابراین نوع متنوع سازی سبد سهام در میزان سود و زیان بسیار اثر گذار است، به عبارتی اگر سبد سهام شخصی متمرکز روی سیستم بانکی باشد، به طور قطع در ماه هایی که نماد بانک در بورس قطع بود، ضرر دیده است.

خلیلی در ارتباط با وضعیت کنونی نمادهای بانکی در بورس اظهار کرد: اتفاق مهمی که افتاد بازگشایی نماد بانک ملت در هفته گذشته است این نماد روز گذشته با صف فروش روبرو شد و تا حدودی اعتماد سرمایه گذاران به بازار سرمایه به ویژه نماد بانکی را تحت تاثیر قرار داده است.

وی در ادامه سخنان خود به اسامی بانکهایی که با بسته بودن نماد خود به سهامداران ضرر زده اند اشاره کرد و گفت: نماد بانک صادرات و تجارت و همچنین برخی از بانک ها به دلیل تعدیل در دادن اطلاعات با اهمیت به بانک مرکزی همچنان بسته است.

مدیرگروه سرمایه گذاری های شرکت سرمایه گذاری ملی ایران در ادامه با اشاره به دلیل اصلی بسته بودن نماد بانک ها توضیح داد: براساس اصل 44، شرکت های خصوصی سازی شده نظیر بانک ملت، تجارت و صادرات از بخش دولتی به بخش خصوصی واگذار شد، در این فرآیند به دلیل تعیین تکلیف نشدن برخی از بدهیها، صورتهای مالی این بانک ها امروز با مشکل مواجه شده به گونه ای که دولت زیر بار برخی سودهایی که باید به مشتریان پرداخت شود، نمی رود.

به گفته خلیلی این موارد سرچشمه برخی تناقض ها شده که از جمله می توان به درخواست بانک مرکزی از بانک برای تعدیل صورت های مالی شان اشاره کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×  5  =