رقابت بر سر معاونت هیلاری کلینتون

قرار است هیلاری کلینتون در گردهمایی روز جمعه خود در فلوریدا زوج انتخاباتی خود را معرفی نماید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا فهرست نامزدهای معاونت خود را به دو نفر تقلیل داد: سناتور «تیموثی کین» از ایالت ویرجینیا و «تام ویلسک» وزیر کشاورزی آمریکا.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی بی اس نیوز، «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است از میان دستکم دو نفر معاون خود را برگزیند. این دو نفر عبارتند از : سناتور تیموثی اِم. کین از ایالت ویرجینیا و تام ویلسک وزیر کشاورزی آمریکا.

سناتور «تیموثی کین» که سابقه خدمت در بخش دولتی ایالت ویرجینیا را در کارنامه خود دارد، پیش از راه یابی به کنگره در سمتهایی همچون فرماندار و شهردار شهر ریچموند- مرکز ایالت ویرجینیا- فعالیت کرده است.

سناتور کین که اسپانیولی زبان است، در سال ۲۰۰۸ از سوی باراک اوباما به عنوان معاون احتمالی رئیس جمهور درنظر گرفته شد و بنا بر گزارش روزنامه نیویورک تایمز، این سناتور اهل ویرجینیا از حمایت بیل کلینتون، همسر هیلاری و رئیس جمهور اسبق آمریکا برخوردار است.

و اما گزینه دوم هیلاری کلینتون برای انتخاب معاون خود، «تام ویلسک» وزیر کشاورزی آمریکا از ایالت مهم و تعیین کننده آیوواست که در انتخابات سراسری ماه نوامبر می تواند نقش شایان توجهی در پیروزی این نامزد دموکرات ایفا نماید.

تام ویلسک که دوست دیرینه کلینتون بشمار می رود، در سال ۲۰۰۴ به عنوان زوج انتخاباتی جان کری برگزیده شد. وی در سال ۲۰۰۶ مبارزات خود را برای رقابت در انتخابات ریاست جمهورری ۲۰۰۸ آمریکا آغاز کرد، اما عمر مبارزات وی بسیار کوتاه بود. او پس از کنار کشیدن از مبارزات انتخاباتی، حمایت خود را از نامزدی کلینتون اعلام کرد.

دیگر نامزدهای احتمالی برای پست معاونت هیلاری کلینتون، «الیزابت وارن» سناتور ماساچوست و «توماس پرز» وزیر کار آمریکا هستند.

قرار است هیلاری کلینتون در گردهمایی روز جمعه خود در فلوریدا زوج انتخاباتی خود را معرفی نماید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

60  ⁄    =  6