عزم «سامسونگ پی» برای فتح بازارهای جهان/اقدامات بین المللی آتی «اپل پی»/گام های بزرگ مایکروسافت و «چیس پی»

ده رخداد مهم در حوزه پرداخت موبایلی طی چند هفته اخیر

فناوری نوین امضاء «سامسونگ پی» با عنوان «ام اس تی» (MST) به کاربران اجازه می دهد این سرویس را در تقریبا در هر جایی که قابلیت پذیرش کارت های اعتباری را دارا هستند، استفاده کنند. /قبل از عرضه «سامسونگ پی» در سنگاپور، این سرویس در استرالیا نیز راه اندازی شد. با این احتساب،«سامسونگ پی» در حال حاضر در شش بازار در سراسر جهان عرضه شده است. تا پایان سال 2016 میلادی سرویس «سامسوسنگ پی» در آن ها راه اندازی خواهد شد./«اپل پی» سرانجام توانست راه خود را به وب البته با برخی موانع و محدودیت های باز کند./«ای بی ام» (IBM) اعلام کرد که «اپل پی» به زودی برای خدمت رسانی به مشتریان تجاری این شرکت، در وب سایت این شرکت راه اندازی خواهد شد؛/اپلیکیشن پرداخت موبایلی جدید مایکروسافت با نام «ولت 2» (Wallet 2.0.) در تابستان امسال راهی بازار خواهد شد.

 پایگاه خبری بانکداری الکترونیک.هادی آذری- ده رخداد مهم در حوزه پرداخت موبایلی به شرح زیر است

باز شدن پای «سامسونگ پی» در سنگاپور
هرچند از مدتی پیش خبرهایی در خصوص ورود «سامسونگ پی» به بازار سنگاپور شنیده می¬شد اما این مساله در دوهفته گذشته سرانجام عملی شد. البته سنگاپور به خاطر جمعیت بالا و پتانسیل بازار پرداخت های آن برای هر شرکت پرداخت موبایلی جذاب است و کشش بالای بازار شنگاپور باعث می شود که این کشور در صدر فهرست اولویت های شرکت های فعال در حوزه پرداخت قرار گیرد. با راه اندازی «سامسونگ پی» در سنگاپور، دارندگان گوشی های تلفن همراه «گلکسی نوت 5 و S6» و هم چنین گوشی های S7 و S7 Edge از این پس می توانند از این سرویس بهره مند شوند. در حالی که «اپل پی» نیز به تازگی در سنگاپور راه اندازی شده، شرکت سامسونگ برای عقب نماندن از رقیب سنتی خود، سرویس «سامسونگ پی» را با فناوری نوین امضاء خود با عنوان «ام اس تی» (MST) در این بازار عرضه کرده است. این فناوری جدید به کاربران اجازه می دهد این سرویس را در تقریبا در هر جایی که قابلیت پذیرش کارت های اعتباری را دارا هستند، استفاده کنند.

عزم «سامسونگ پی» برای فتح بازارهای جهان
دو هفته  گذشته، دوره پرکاری برای تیم موبایلی شرکت سامسونگ بود. درست روز قبل از عرضه «سامسونگ پی» در سنگاپور، این سرویس در استرالیا نیز راه اندازی شد. با این احتساب،«سامسونگ پی» در حال حاضر در شش بازار در سراسر جهان عرضه شده است. بدون شک در ادامه سال جاری به شمار این بازارها افزوده خواهد شد و کشورهایی چون بریتانیا، برزیل و کانادا از جمله کشورهایی هستند که تا پایان سال 2016 میلادی سرویس «سامسوسنگ پی» در آن ها راه اندازی خواهد شد. با این حال نقشی که پرداخت های موبایلی «سامسونگ پی» در این منطقه ایفا می کند خیلی بیشتر از انواع دیگر روش های پرداخت است. شرکت سامسونگ به دنبال اضافه کردن سرویس های «ارزش افزوده» در سراسر جهان پرداخت موبایلی است.
الی کیم، رئیس بخش توسعه جهانی «سامسونگ پی» در این رابطه می گوید: « ما می خواهیم جایگزین کیف پول شما شویم. قصد داریم از بحث پرداخت پا فراتر گذاشته و به سراغ حوزه هایی چون کارت هدیه برویم. هم چنین فکر می کنیم که چگونه می توانیم به عنوان یک شرکت که قصد داریم خدمات پرداخت متنوعی ارائه کنیم، همه این خدمات را در کنار هم قرار داده و در یک بسته یا بستر واحدبه مشتریان خود عرضه کنیم.» او در همین رابطه می افزاید: « تصور ما این است که اگر فقط بخواهیم به پرداخت موبایلی بسنده کنیم، مشتریان ما با خود خواهند گفت که کارت های بانکی و اعتباری هم قادر به انجام این کار هستند پس ما باید به این فکر کنیم که چطور می توانیم دست به نوآوری زده و ارزش بیشتری برای مشتریان خود ایجاد کنیم.» این مساله باعث شده تا شرکت سامسونگ به فکر ابداع روش هایی بیافتد که انجام تجارت و داد و ستد در هر جایی از جمله منزل فراهم آورد. در همین رابطه، شرکت سامسونگ سرمایه گذاری هنگفتی در حوزه فناوری های پرداخت پوشیدنی کرده است.

ورود اپل به وب
«اپل پی» سرانجام توانست راه خود را به وب البته با برخی موانع و محدودیت های باز کند. در حالی که دکمه «اپل پی» در وب سایت های فروشگاهی عرضه خواهد شد، این قابلیت فقط در کامپیوترهای «مک» و از طریق مرورگر «سافاری» (safari) در دسترس خواهدبود که فقط 10 درصد از کاربران رایانه ای را پوشش می دهد (در حال حاضر 40 درصد کاربران از مرورگر «گوگل کروم» استفاده می کنند.) علاوه بر این، کاربران کامپیوترهای رومیزی فقط  از طریق «آی فون» (iPhone) یا «ساعت اپل» می توانند به گزینه Touch ID (تشخیص هویت از طریق لمس اثر انگشت) دسترسی داشته باشند. هرچند این قابلیت با این هدف طراحی شده که تمامی این دستگاه¬ها را به هم متصل کند با این حال هنوز موانعی بر سر راه کابران وجود دارد.

همکاری ها و شراکت های جدید
علاوه بر ورود به دنیای وب، «اپل پی» هفته گذشته همکاری هایی را با برخی شرکت های قدیمی و جدید در دستور کار داشت. «ای بی ام» (IBM) اعلام کرد که «اپل پی» به زودی برای خدمت رسانی به مشتریان تجاری این شرکت، در وب سایت این شرکت راه اندازی خواهد شد؛ جایی که فضا برای 12 هزار فروشگاه آنلاین وجود دارد. علاوه بر این، طبق اعلام شرکت «فرنچ تکنو ارنج» (French Techno Oragne) این شرکت قصد دارد به زودی سرویس «اپل پی» را به مشتریان سرویس «ارنج کش» عرضه کند. پیش بینی می شود که کیف پول موبایلی اپل به بیش از 200 هزار مشتری «ارنج» که در یک سال گذشته از این سرویس بهره گرفته اند، عرضه شود.

اقدامات بین المللی آتی «اپل پی»
دو شرکت مسترکارت و ویزا هفته گذشته اعلام کردند که امکان استفاده از «اپل پی» را برای مشتریان کارت های خود در هنگ کنک فراهم خواهند کرد. از این مهم تر این که، پزوهشی جدید توسط «مستر کارت» نشان می دهد که میزان استفاده از پرداخت های موبایلی در میان مشتریان هنگ کنگی رو به افزایش است و هم چنین این که سه¬چهارم مشتریان در صدد هستند تا از این سرویس ظرف سال آتی بهره بگیرند.
صفحه هنگ کنگ در وب سایت اپل نشان می دهد که درحال حاضر دارندگان کارت های سه شرکت ویزا، «مسترکارت» و «آمریکن اکسپرس»  می¬توانند از سرویس پرداخت موبایلی «اپل پی» بهره بگیرند. شرکت «امریکن اکسپرس» اولین شرکتی بود که سال گذشته به مشتریان خود نوید استفاده از سرویس «اپل پی» را داده بود. علاوه بر این، دامنه نفوذ «اپل پی» در اروپا نیز در حال گسترش است و این سرویس قرار است در آینده نزدیک در کشورهایی چون فرانسه و سوئد نیز عرضه شود.

مایکروسافت و روش پرداخت NFC
مایکروسافت که مدتی از آن در بحث پرداخت های موبایلی خبری نبود، هفته گذشته اعلام کرد که اپلیکیشن پرداخت موبایلی جدید این شرکت با نام «ولت 2» (Wallet 2.0.) در تابستان امسال راهی بازار خواهد شد. این کیف پول موبایلی امکان پرداخت موبایلی را از طریق روش NFC (پرداخت از نزدیک و غیرتماسی) در اختیار مشتریان قرار خواهد داد. این اپلیکیشن به روز شده قابلیت کار با دستگاه های لومیا (Lumia) که با ویندوز 8.1 اجرا می¬شوند را دارا ست. وقتی این اپلیکیشن راه اندازی شود، کارت هایی که به حساب مایکروسافت منتقل شده باشند به پلتفرم Tap to Pay انتقال داده می شوند. کارت های جدید را می¬شود به صورت دستی اضافه کرد. این کار را می توان از طریق پر کردن یک فرم یا استفاده از اپلیکیشنی که می تواند کارت ها را اسکن کند، صورت گیرد. هم چنین تائیدیه پرداخت در این اپلیکیشن از طریق ارسال یک کد توسط پیام کوتاه صورت می گیرد.

گام بزرگ «چیس پی» (Chase Pay)
«چیس پی» هنوز به صورت اپلیکشینی یا درون فروشگاهی عرضه نشده اما توانسته حمایت و پشتبانی یک مجموعه پمپ بنزین زنجیره ای مطرح را به دست آورد. بانک «جی پی مورگان چیس» اخیرا اعلام کرد که موفق به انعقاد قراردادی چند ساله با شرکت «شل» برای عرضه «چیس پی» در جایگاه های سوخت گیری این شرکت نفتی شده است. وقتی امکان استفاده از اپلیکیشن «چیس پی» در جایگاه های سوخت گیری رسما عرضه شود، مشتریان می توانند بدون نیاز به پیاده شدن از خودرو، با استفاده از گوشی های خود اقدام به پرداخت هزینه سوخت گیری خود کنند.
اولین جزئیات در خصوص عرضه اپلیکیشن «چیس پی» در اکتبر سال گذشته اعلام شدکه قرار بود به عنوان یک سیستم پرداخت دیجیتالی-موبایلی برای یک شبکه بسته از تاجران و مشتریان عرضه شود. حال، انعقاد این قرارداد با شرکت «شل» حکایت از آن دارد که بانک «چیس» به دنبال گسترش کاربرد این سرویس کیف پول موبایلی بوده و احتمال دارد که در آینده نزدیک برای رقابت با سرویس هایی چون «اپل پی» و «سامسونگ پی» به بازار نیز عرضه شود. به نظر می رسد که «چیس» از ارائه این اپلیکیشن پرداخت موبایلی به بازار یک هدف عمده را دنبال می کند و آن جلب رضایت و وفاداری مشتریان است.

فروش 500 هزار دستگاه پز موبایلی «اسکوئر»

یک سال پیش، شرکت «اسکوئر» از دستگاه پز موبایلی جدید خود که پرداخت های «ای ام وی» و «ان اف سی» (NFC) از جمله «اپل پی» را پشتیبانی می کرد، رونمایی کرد. حالا بعد از گذشت یک سال، این شرکت اقدام به ایجاد تغییرات و به روز رسانی هایی در این سرویس کرده است. از ماه ژوئن سال گذشته، بیش از نیم میلیون از این دستگاه ها توسط فروشگاه ها سفارش داده شده است. به عنوان مثال، در «فستیوال موسیقی کوچلا»، بیش از 10 درصد کل تراکنش های غیرتماسی، توسط دستگاه های پز موبایلی «اسکوئر» صورت گرفت که 10 برابر بیشتر از میانگین این صنعت محسوب می شود. در فستیوال موسیقی باتل¬راک نیز 14 درصد کل تراکنش های کارتی در این بازه سه روزه متعلق به سیستم پرداخت غیرتماسی «اسکوئر» بود.

آغوش باز بانک ها به روی «اندروید پی» و «سامسونگ پی»
بانک «فیفس ثرد» (Fifth Third) هفته گذشته اعلام کرد که قصد دارد امکان انجام تراکنش و پرداخت با کارت های اعتباری و بانکی را از طریق پلتفرم «سامسونگ پی» در اختیار مشتریان خود قرار دهد. از این گذشته، «یو.اس. بانک» نیز در اقدامی جداگانه در همان روز اعلام کرد که دارندگان کارت های اعتباری «مسترکارت» می توانند برای انجان پرداخت های خود در شعبات منتخب این شرکت از سرویس «اندروید پی» و «سامسونگ پی» بهره گیرند. مشتریان «یو.اس. بانک» می توانند کارت های خود را در گوشی های موبایل سامسونگ و اپل بارگذاری کرده و با استفاده از پلتفرم های «سامسونگ پی» و «اپل پی» که با کارت های اعتباری «مسترکارت» نیز کار می کنند، پرداخت ها و تراکنش های خود را انجام دهند.

ترجمه از گروه ترجمه پایگاه خبری بانکداری الکترونیک
منبع:
http://www.pymnts.com/news/mobile-payments/2016/top-10-mobile-payments-news-trends/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×  1  =