اشتهای مسترکارت برای رشد

با وجود عدم اطمینان از شرایط اقتصادی، مشاهده می شود:

با وجود پس زمینه ای قوی از بازار داغ رقابتها و طرفهای مخالف (بسته به نوع دیدگاه فردی تحلیلگران)، مسترکارت طی روزهای اخیر موفق به تحقق انتظارات بالای بازار شد. این سهم در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته افزایشی دنبال شد و با رشد هفته خود را به پایان رساند.

پایگاه خبری بانکداری الکترونیک – منیره نظامیوند – براساس اعلام این شرکت مالی، معاملات آن طی سه ماهه اول سال جاری میلادی تا 14 درصد افزایش را برای خود به ثبت رسانده است.

همچنین درآمد سالانه این شرکت به عنوان یک نتیجه مستند از میزان رشد آن، 9.7 درصد بالاتر از میزان ثبت شده در سال گذشته میلادی بوده و براساس آمارها تا نزدیک سطح 2 میلیارد و 450 میلیون دلار افزایش داشته است. این رقم از میزان مورد انتظاری که تحلیلگران استریت (The Street) برای خود اعلام کرده بودند بسیار بیشتر است، رقم مورد پیش بینی آنها در حدود 2 میلیارد و 380 میلیون دلار بوده است. با وجود روند نوسانی بازار، شرکت مسترکارت با درآمد خالصی بر اساس 0.86 دلار به ازای هر سهم، موفق به پشت سر گذاشتن استریت شد.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری بانکداری الکترونیک
، آجای بنگا (Ajay Banga)، مدیر عامل مسترکارت، با اشاره به پتانسیل های رشد این شرکت از یکسو و اشتهای بازار برای استقبال از این خدمت الکترونیکی، در این خصوص گفت: در طول بررسی روند سرمایه گذاریها و اعلام نظر تحلیلگران به این نتیجه رسیدیم که بازار ایالات متحده در حال حاضر نسبتا راکد باقی مانده است، این در حالی است که اوضاع بازار اروپا نیز چنگی به دل نمیزند. در این میان عملکرد هند قابل قبول است، اما مابقی بازارهای آسیایی در شرایط چندان مطلوبی بسر نمیبرند. همچنین در آمریکای لاتین (به طور خاص، در برزیل) نیز بازارها چنگی به دل نمیزند، اما روند بازار در مکزیک نسبتا با ثبات دنبال میشود.

وی افزود: تمام این نتایج میتواند در اتخاذ راهکارهای نوین برای گسترش بازار مسترکارد کمک شایانی داشته باشد. اما، با اشاره به تضاد بین رشد دو رقمی کسب و کار در برابر همه این عدم قطعیتها باید گفت که “ثبات بازار در حال حاضر، همان چیزی است که ما بر روی آن تمرکز داریم.”

مدیر عامل مسترکارت با تاکید بر اهمیت حفظ سهم خود در بازار رقابتی کنونی و پتانسیل بالای مسترپاس (MasterPass)، درباره چشم انداز بازار مالی دیجیتال گفت: “ما در یک ماراتن شرکت کرده ایم که رقبای سرسختی داریم. مسترکارت در حال به ثبت رساندن پیشرفت قابل توجهی در زمینه استراتژی پیش فرض خود است.”

بنگا در ادامه به برنامه های جدید مسترکارت برای گسترش فعالیتهای خود اشاره کرد و گفت: شرکت ما در شرف بستن و امضای قراردادی با حدود 270 هزار تاجر است که حجمی بیش از 160 میلیارد دلار برای آن تخمین زده می‌شود. یکی از مهره های کلیدی که در این قرارداد حضور دارد، شرکت وودافون مصر است که سرمایه ای بالغ بر 2 میلیون کیف پول نقدی را به سرویس تلفن همراه مسترکارت وارد میکند. این آمار و ارقام به وضوح از روند پیشبرد اهداف عالی مسترکارد در زمینه شمول مالی در مقیاس جهانی حکایت دارند.

منبع:     pymnts

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

34  −    =  27