ادامه روند رو به رشد بازار کارت اعتباری در هنگ کنگ

کارت های اعتباری در بازار پرداخت کارتی هنگ کنگ از لحاظ ارزش و حجم تراکنش در طول بازه چهار ساله میان 2011 تا 2014 دست بالا را داشته است؛ روندی که پیش بینی می شود تا سال 2019 نیز ادامه یابد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، افزایش در استفاده از کارت های غیرتماسی که امنیت تراکنش های کارت اعتباری را افزایش داده است، از جله عوامل اصلی این رشد بوده است.

پیش بینی می شود حجم تراکنش های کارت های اعتباری با نرخ رشد مرکب سالانه 3.17 درصدی از 483 میلیون تراکنش در سال 2015 میلادی به 547 میلیون و سیصد هزار تراکنش در سال 2019 افزایش یابد.

در عین حال، ارزش تراکنش با نرخ رشد مرکب سالانه 4.93 درصد، از 72 میلیارد و 900 میلیون دلار به 88 میلیارد و 300 میلیون دلار در بازه مشابه افزایش خواهد یافت.

مانیش ساه، تحلیلگر موسسه پژوهشی تایم تریک (Timetric) بر این باور است که تغییر در سبک زندگی یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در رشد پرداخت های کارت اعتباری در این کشور است.

او در همین رابطه می گوید: « سبک زندگی مشتریان به شکل چشمگیری تغییر کرده است. ساکنین هنگ کنگ امروزه بیشتر از قبل برای کالاها و خدماتی از قبیل گوشی های هوشمند تلفن همراه، تبلت ها و خدمات تفریحی هزینه می کنند که این مساله افزایش استفاده از محصولاتی چون وام های شخصی و کارت های اعتباری را به دنبال داشته است.»

تقاضا برای کارت های اعتباری پریمیوم (Premium) با ظهور روزافزون جمعیتی پردرآمد، بیشتر و بیشتر می شود.

با بدل شدن کارت های اعتباری به بخشی مهم از سبک زندگی، سطح انتظار مشتریان نیز بالاتر می رود. بنابراین برای خدمت رسانی به این گروه از مشتریان، هر کدام از بانک ها مزایا و جوایز خاص خود را به مشتریان عرضه می کنند.

به عنوان مثال، در یکی از این جوایز، به ازاء انجام هر خرید، مبلغی به حساب مشتری واریز می شود. علاوه بر کارت های اعتباری پریمیوم، کارت های چند ارزی نیز در میان هنگ کنگی ها محبوبیت یافته اند.

بانک ها نیز در مقابل به منظور سرمایه گذاری بر تجارت فرامرزی میان هنگ کنگ و چین  و هم چنین جذب جمعیت ساکنی شاغل در هنگ کنگ، بیش از پیش به صدور کارت های دو و چند ارزی روی می آورند.   

ترجمه:
هادی آذری – سرویس بین الملل پایگاه خبری بانکداری الکترونیک
منبع:
paymentscardsandmobile

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

93  −  88  =