بیمه ها و بانکهای خارجی پشت سد تردید/آنها فعلا نمی آیند؟

هشدار به مقامات بيمه اي

خبرگزاری رویترز مدعی شد :شرکت‌های بیمه بین‌المللی به علت مشخص نبودن جزئیات شرایط پساتحریم، فعلا تمایلي براي ورود به بازار بيمه ايران را ندارند. در این گزارش به نقل از لارس لانگ، دبیر کل اتحادیه بین المللی بیمه دریایی (IUMI) عنوان شده است: در پوشش بیمه های مربوط به ایران به علت مشخص نشدن جزئیات رفع تحریم‌ها توسط واشنگتن و ترس از دامن‌گیر شدن جریمه‌های سنگین، شرکت‌های بیمه بین المللی در حال حاضر تمایلی برای پوشش بیمه‌اي محوله‌هاي نفتی ايران ندارند.

 به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ،به نقل از ریسک نیوز خبرگزاری رویترز مدعی شد: شرکت‌های بیمه بین‌المللی به علت مشخص نبودن جزئیات شرایط پساتحریم، فعلا تمایلي براي ورود به بازار بيمه ايران را ندارند.

در این گزارش به نقل از لارس لانگ، دبیر کل اتحادیه بین المللی بیمه دریایی (IUMI)  عنوان شده است: در پوشش بیمه های مربوط به ایران به علت مشخص نشدن جزئیات رفع تحریم‌ها توسط واشنگتن و ترس از دامن‌گیر شدن جریمه‌های سنگین، شرکت‌های بیمه بین المللی در حال حاضر تمایلی برای پوشش بیمه‌اي محوله‌هاي نفتی ايران ندارند.
طی خبرهای مشابه، صنعت بانکداری نیز به علت همین نا اطمینانی ها در شرایط پساتحریم ایران، مشکلاتی را در ارائه خدمت به کشور ایران عنوان می‌كنند.
لانگ ، دبیر کل اتحادیه بین المللی بیمه دریایی  (IUMI) در كنفرانسي خبري كه اواخر هفته گذشته در همين رابطه برپا شد گفت: علت به وجود آمدن اين وضعيت آن است كه ما مي خواهيم با احتياط تصميم گرفته و مراقب قدم‌هايمان باشيم. اين بسيار حائز اهميت است كه ما تمام جوانب و شاخص هاي قانون لغو تحريم‌ها را سنجيده و رعايت كنيم.
فردریک دانفل رئیس کمیته حقوقی و مسئولیت  IUMIنيز در اين كنفرانس با اشاره به اينكه شركت بيمه همچنان به دنبال شفافيت در مولفه ها و شاخص هاي لغو تحريم هاي آمريكاست گفت: با وجود اقدامات صورت گرفته در جهت لغو تحريم‌هاي ايران هنوز برخي افراد و شركت‌هاي آمريكايي و اروپايي مجوز تجارت با ايران را نگرفته‌اند.

وي افزود: موضوع بيمه براي تاجران نفتي از هر لحاظ در اولويت قرار دارد اما هنوز مقررات چگونگي تجارت با ايران براي شركت‌هاي بيمه به وضوح مشخص نيست.

در روزهاي اخير شركت‌هاي نفتي در سراسر دنيا در تلاشند تا خود را به ايران نزديك كرده و اولين قرارداد نفتي ايران پس از لغو تحريم ها را از آن خود كنند. در همين راستا شركت فرانسوي توتال پس از توافق با ايران يكي از كشتي‌هاي نفتكش خود را به همراه تجهيزات و متخصصين لازم به سمت اين كشور روانه ساخته است تا با بررسي شرايط نفت ايران، تجارت خود را با اين كشور كليد بزند. بر اساس اطلاعات ماهواره‌اي، نفتكش آتلانتيس در تاريخ 12 فوريه به ايران مي رسد. تشكل هاي تجاري دو كشور درآستانه عقد قراردادهاي تجاري هستند.

صادرات نفت ايران كه در سال 2011 با بيش از 3 ميليون بشكه در روز به اوج خود رسيده بود با تشديد تحريم هاي نفتي، بانكي و بيمه‌اي در سال 2012 به 1 ميليون بشكه در روز كاهش يافت.

سه هفته پيش دولت ايران پس از مهر و امضاي لغو تحريم ها بلافاصله دستور داد تا توليد نفت اين كشور 500 هزار بشكه در روز افزايش يابد كه 200 هزار بشكه از آن در مقطع كنوني سهم اروپا خواهد بود.

با اين حال ناظران بين الملليِ توافقنامه هسته‌اي ايران و كشورهاي 1+5 آمادگي دارند تا در صورت برآورده نشدن تعهدات هسته‌اي توسط ايران، در يك ضرب‌العجلِ سريع، مجددا تحريم هاي ايران را باز گردادند. ضمن انكه بازگشت تحريم هاي ايران، به طور اتوماتيك منجر به لغو تمام قراردادهاي كوتاه و بلندمدت انعقاد شده در مدت پساتحريم خواهد شد.
جاناتان سائول
رويترز
ترجمه: مصطفي خدايگان

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  1