بانکداری دیجیتال : موبایل، آنلاین و فناوری پوشیدنی از ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰/سرویس های اطلاعات بانکی پوشیدنی؛حقه یا واقعیت

در دنیا در حوزه بانکی چه می گذرد:

اپلیکیشن های بانکداری با ساعت هوشمند تا سال 2020 از 100 میلیون نیز فراتر می رود/سرویس های اطلاعات بانکی پوشیدنی به عنوان روند کلیدی عرصه جدید ظهور کرده اند، بسیاری از گروه ها نیز آن را فقط یک حقه می دانند./شرکت جونیپر برآورد کرده است که پایگاه مشتریان بانکداری موبایلی تا سال 2020 به 2 میلیارد نفر می رسد و این رقم 37 درصد از جمعیت جهانی بزرگسالان را در بر می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک مطالعات اخیر نشان می دهد، تعداد اپلیکیشن های بانکداری جهانی قابل استفاده بر روی ساعت های هوشمند در سال 2017 به 10 میلیون می رسد و تا 2020 به بیش از 100 میلیون اپلیکیشن خواهد رسید.

استفاده از ساعت های هوشمند برای دسترسی به سرویس های اطلاعات بانکی از ماه نوامبر سال 2014 جذابیت یافته است.
 با توجه به گزارش «بانکداری دیجیتال در دنیا: موبایل، آنلاین و فناوری پوشیدنی از 2015 تا 2020» که توسط شرکت تحقیقاتی جونیپر(Juniper) منتشر شده است؛ تعدادی از بانک های جهانی اپلیکیشن هایی برای ساعت های هوشمند راه اندازی کرده اند و این در حالی است که راه اندازی ساعت هوشمند اپل (اپل واچ) در ماه آوریل سال 2015، تقاضای اپلیکیشن های بانکداری پوشیدنی را با شتابی بیش از پیش فراتر برد.

در حالی که سرویس های اطلاعات بانکی پوشیدنی به عنوان روند کلیدی عرصه جدید ظهور کرده اند، بسیاری از گروه ها نیز آن را فقط یک حقه می دانند. گروه تحقیقاتی جونیپر معتقد است فناوری های پوشیدنی مانند ساعت های هوشمند و عینک ها برای دستورالعمل های مالی پیچیده مناسب نیستند.

فناوری های پوشیدنی مانند دستبند ها فقط می توانند ابزاری کلیدی برای احراز هویت های چند عاملی باشند و در آینده به عنوان ابزار تایید تراکنش بانکی مورد استفاده قرار بگیرند.

نیتین بیهاس، نویسنده این گزارش آورده است: « بانکداری دیجیتال پیشرفت های قابل توجهی برای شخصی سازی امور مالی انجام داده است. ما معتقدیم ضمن همگام شدن با سرعت تحولات، شاهد افزایش نرخ گسترش فناوری های پوشیدنی نسبت به ابزارهای بانکداری موبایلی باشیم و این فناوری به خصوص در بین جوانان گسترش بیشتری خواهد داشت. »
هم چنین در این مطالعه آمده است؛ اگرچه بانک ها سرویس های نوآورانه متعددی در فضای فعلی منتشر کرده اند، اپلیکیشن های بانکداری مانند AR (واقعیت افزوده) و اپلیکیشن جعبه پول غیرنقدی در میان سایرین، طول عمر نسبتا کمتری داشتند.
شرکت تحقیقاتی جونیپر معتقد است؛ بانک ها و مؤسسات مالی به ارائه سرویس های مالی هدفمند به مشتریان خود نیاز بیشتری خواهند داشت و نیازهای به خصوص کاربران را مورد بررسی دقیق تر قرار می دهند. بنابراین تحلیل های داده های مشتری و پلتفرم های مدیریت داده های بزرگ از سوی توزیع کنندگانی مانند Oracle، Infosys، Fiserv و SAP ممکن خواهد بود.

سایر یافته های کلیدی این پژوهش عبارتند از:
•    شرکت جونیپر برآورد کرده است که پایگاه مشتریان بانکداری موبایلی تا سال 2020 به 2 میلیارد نفر می رسد و این رقم 37 درصد از جمعیت جهانی بزرگسالان را در بر می گیرد.

•    میزان استفاده از سرویس های بانکداری مبتنی بر SMS کاهش می یابد و تعداد پیامک های ارسالی از سوی بانک ها به منظور هشدار دادن به کاربران بانکداری موبایلی نیز کاهش قابل توجهی خواهد داشت.

شرکت تحقیقاتی جونیپر سرویس های تحلیلی و تحقیقاتی متنوعی به همراه مشاوره، گزارش های تحلیلی و تفسیر وضعیت صنعت را به بخش تکنولوژی های ارتباطات جهانی ارائه می کند.

ترجمه :سمانه سمیعی

منبع: http://www.thepaypers.com/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  5