خدمات اینترنتی شرکت پست به خرید کالا در فروشگاه‌ها /تحول در ساختار صنعت پست

مدیرعامل شرکت پست خبر داد:

مدیرعامل شرکت پست گفت:‌ بنا داریم خدمات اینترنتی خرید کالا،‌ به فروشگاه‌های دارای مجوز از وزارت صنایع ارایه شود.با توجه به توسعه شبکه مجازی و اینترنتی بخشی از پست نامه‌ها کاهش یافته و باید رویکرد ماموریت در این نهاد تغییر یابد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت پست گفت:‌ بنا داریم خدمات اینترنتی خرید کالا،‌ به فروشگاه‌های دارای مجوز از وزارت صنایع ارایه شود.

.مدیرعامل پست با اشاره به اینکه سامانه خدمات 193، همزمان با هفدهم مهر، روز جهانی پست در استان‌های تهران، البرز و آذربایجان شرقی رونمایی می‌شود، گفت: باید با فرهنگ‌سازی در استفاده از این سامانه زمینه استفاده مردم را فراهم کرد.

وی اظهار داشت: با توجه به توسعه شبکه مجازی و اینترنتی بخشی از پست نامه‌ها کاهش یافته و باید رویکرد ماموریت در این نهاد تغییر یابد.

وی تصریح کرد: در دو سال گذشته با فراهم کردن زیر ساخت های اولیه اقداماتی در جهت ایجاد پست نت در سطح شبکه کردیم و در این راستا خدمات مالی نیز از بستر پست بانک صورت می گیرد.
مهری رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت پست، درمراسم افتتاح پروژه های پستی استان مازندران، به ایجاد سامانه 193 اشاره کرد وافزود:‌ شهروندان با استفاده از سامانه 193 می‌توانند همه امور پستی خود را با این سامانه انجام دهند.

وی  درخصوص قابلیت های این سامانه گفت:‌: خرید کالا، توزیع مرسولات از گیرنده به فرستنده، جابه‌جایی بار، توزیع مرسولات، توزیع مرسولات از یک مقصد به مبدا، توزیع مرسولات از کشور و دنیا در این سامانه پیش‌بینی شده و توزیع مرسولات از طریق سامانه به مشتریان گزارش می‌شود.

وی با بیان اینکه نخستین پایلوت این سامانه سال گذشته در مشهد ساماندهی شد، افزود:‌: سامانه 193 مشهد جامع و کامل است و مسئولان مازندران می‌توانند از تجربیات این استان استفاده کنند.

مهری با اشاره به اینکه سامانه 193، سامانه خدمات شهروندی است،گفت: این سامانه پس از تکمیل، در قائم‌شهر به شهرهای ساری، آمل، بابل توسعه پیدا می‌کند

ارتباط شرکت پست با 3 هزار سازمان

مدیرعامل با بیان اینکه در دو سال گذشته حجم مرسولات پستی 32 درصد و درآمدها 69 درصد افزایش یافته است، افزود: طی این مدت 9 سرویس جدید وارد شبکه شده و 15 پروه عمرانی به سرانجام رسید و با سه هزار سازمان در راستای ارایه خدمات تفاهم نامه امضا شد.

وی درباره برگشت خریدهای اینترنتی نیز گفت: این موضوع نیز مورد تایید بنده است، نقص اصلی وجود اجناس تقلبی در بستر خرید اینترنتی و وجود فروشگاه غیر مجاز است که بنا داریم خدمات اینترنتی خرید کالا به فروشگاه‌های دارای مجوز از وزارت صنایع ارایه شود.

مهری با اشاره به اینکه بخش توزیع به سیستم جدید مجهز می شود و مشتریان می توانند هر لحظه از طریق پیامک از سرنوشت مرسوله خود مطلع شوند گفت: بخش توزیع حساس ترین قسمت و ویترین پست است و نامه رسانان باید امین ترین و صادق ترین افراد باشند.

راه اندازی پست لجستیک

وی از راه اندازی پست لجستیک به صورت آزمایشی در سه استان کشور خبر داد و گفت: این طرح در سه استان یزد، اصفهان و چهارمحال بختیاری اجرایی شده و تا پایان سال نیز در هشت استان کشور اجرای آن عملیاتی می شود که مازندران نیز جزو این هشت استان است.

مهری اظهارکرد: پست لجستیک به نوعی تکمیل خرید اینترنتی است که در این راستا با ارتباط با تولید کننده بسته بندی و توزیع کالا را به عهده گرفته تا شاهد کاهش هزینه برای مصرف کننده باشیم و دست واسطه‌ها کوتاه شود.

مدیرعامل شرکت پست در ادامه از راه اندازی سامانه خوش خبر داد و گفت: در این طرح خدمات وی‍ژه شهروندی ارایه می شود و به صورت پایلوت در استان مازندران و نیز در شهرستان قائم شهر با همکاری بخش خصوصی اجرایی می شود و طبق برنامه قرار است به زودی در شهرهای ساری، بابل و آمل نیز راه اندازی شود.

وی درخصوص سامانه یکپارچه نشانی ایرانیان گفت:در این طرح در راستای اقدامات اولیه با 23 استاندار تفاهم نامه امضا شده تا همه سازمان‌ها از یک آدرس کد پستی تبعیت کنند.

مهری از شناسایی 44 میلیون و 900 هزار مکان در کشور خبر داد و یادآور شد: از این تعداد 9 میلیون مکان روستایی و 36 میلیون مکان شهری بوده است و تاکنون اطلاعات 82 درصد مکان شهری را به هنگام کردیم.

وی یکی از اقدامات در دست اجرا شرکت پست را چابک سازی بدنه این نهاد اعلام کرد و گفت: در این راستا هزار و 700 نیرو از شبکه پستی بازنشسته و بازخرید شدند.

مدیرعامل پست، عدم توزیع مناسب قبوض تلفن و موبایل را تایید کرد و افزود: تنها 50 درصد توزیع قبوض در اختیار پست قرار دارد و در صدد هستیم با همکاری مخابرات توزیع همه قبوض در اختیار پست قرار گرفته تا این معضل مرتفع شود.
مهری در پایان درخصوص افزایش تعرفه های پستی گفت: در سال جاری هیچگونه افزایش تعرفه پستی نداشته ایم .

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  4  =  8