با شرکت های بیمه خصوصی رقابت نمی کنیم

در حال حاضر بیمه ایران در حوزه هایی در حال توسعه عملیات بیمه گری است که یا شرکت های بیمه توان ورود به آن را ندارند و یا اینکه اصلا در فکر آن نیستند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ریسک نیوز،ابلاغ سیاست های کلی برنامه ششم توسعه و تاکید بر ایجاد فضای رقابتی در بازار بیمه کشور، بررسی علل نبود فضای رقابتی در صنعت بیمه به عنوان یکی از ارکان بازار مالی را ضرورت می بخشد.

به زعم کارشناسان صنعت بیمه اگر چه عوامل برون زا از جمله اقتصاد متکی به نفت ، تورم دورقمی و شرایط تحریم به چالش های صنعت بیمه دامن زده است اما بدون تردید  بازنگری در نقش فعلی بیمه دولتی ایران که دارای 40 درصد سهم بازار است، می تواند در تحقق فضای رقابتی در صنعت بیمه موثر باشد .

در این راستا راهکارهای متعددی از سوی کارشناسان و بازیگران بیمه ارایه می شود که یکی از انها ایفای نقش بیمه گری اتکایی و یا صدور بیمه نامه هایی است که برای بخش خصوصی جذابیت چندانی ندارد ؛ اما به هر حال بیمه ایران به سبب سابقه ای که در صنعت بیمه دارد ، دارای ظرفیت هایی است که با یک برنامه ریزی جامع و منسجم می تواند نقش بهینه تری را در صنعت ایفا کند.

محمود امراللهی ، مدیر عامل بیمه ایران در گفتگو با خبرنگار ریسک نیوز در این خصوص معتقد است ، در شرایط فعلی نیز بیمه ایران به دنبال ایفای نقش متفاوت در صنعت بیمه است به طوریکه اکنون ما به دنبال استراتژی اقیانوس آبی هستیم .

به گفته وی در حال حاضر بیمه ایران در حوزه هایی در حال توسعه عملیات بیمه گری است که یا شرکت های بیمه توان ورود به آن را ندارند و یا اینکه اصلا در فکر آن نیستند.

مدیر عامل بیمه ایران با اشاره به اینکه به دنبال ایجاد بسترها و بازار های جدید به خصوص در خارج از کشور هستیم ، گفت: به طور مثال بستر های ارایه سرویس های بیمه ای در حوزه صنعت توریسم در قالب توریست درمانی در حال آماده سازی است تا به صورت آنلاین و همزمان درمان و گردشگری را پوشش دهیم .

وی تاکید کرد: سعی می کنیم با شرکت های بیمه خصوصی رقابت نکنیم و بستر را برای حضور بهتر آنها در بازار فراهم کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا بیمه ایران همچنان در فروش ثالث و افزایش تعداد نمایندگی ها پیشتاز است ، گفت: اینگونه نیست و سهم بازار بیمه ایران در بازار به 40 درصد کاهش یافته است .

امراللهی با بیان اینکه تلاش می کنیم نرخ ها را به صورت کارشناسی ارایه کنیم ، تاکید کرد: اصراری به افزایش پرتفوی به هر قیمتی نداریم.

مدیر عامل بیمه ایران تصریح کرد: ما تلاش بر ارایه نرخ های کارشناسی داریم تا نقش راهبری قیمت گذاری را در بازار به نحو موثر ایفا کنیم.

وی در خصوص ایفای نقش بیمه گری اتکایی از سوی بیمه ایران گفت: هر زمان که تحریم ها برداشته شود نقش بیمه گر اتکایی توسط بیمه ایران انجام خواهد شد.

مدیر عامل بیمه ایران در خصوص میزان بدهی های این شرکت به صندوق خسارات بدنی افزود: تا پایان سال 93 بدهی ها پرداخت شده است و طبق توافق با صندوق به صورت هفتگی نیز مبلغی از سوی بیمه ایران پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه اظهار نظر های صورت گرفته در این خصوص منصفانه نبوده است ، گفت : به محض اینکه طلب های معوق از دستگاههای مختلف که از سنوات گذشته است ،به بیمه ایران واریز شود ، مابقی بدهی نیز پرداخت می گردد.

امراللهی در خصوص وضعیت پرداخت خسارات زیان دیدگان توسعه گفت : در حال حاضر بحث نقل و انتقال بیمه توسعه به بیمه ایران در حال انجام است که در صورت انجام ، بلافاصله مابقی خسارات زیان دیدگان جبران خواهد شد.

منبع:منبع:ریسک نیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  +    =  17