وابستگی ۵۳ درصدی صنعت بیمه به خودرو / ۸.۷ هزار میلیارد تومان بیمه نامه شخص ثالث فروخته شد

مقایسه شاخص های ارایه شده در سال ۹۳ نشان می دهد ، سهم بیمه نامه های حوادث راننده ، بدنه اتومبیل و شخص ثالث و مازاد به ترتیب با ۴.۴۵ ، ۶.۵۹ و ۴۲.۲۰ درصد در مجموع ۵۳درصد از سهم بازار بیمه را به خود اختصاص داده اند که این امر بر وابستگی ۵۳ درصدی صنعت بیمه به خودرو حکایت دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک بررسی آمار عملکرد بازار بیمه کشور در سال 93 نشان می دهد ،  رشته بیمه ای شخص ثالث و مازاد همچنان در کسب سهم بازار در صنعت بیمه حرف اول را می زند به طوریکه با رقمی بالغ بر 8.71 هزار میلیارد تومان ، رشدی  32.65 درصدی نسبت به سال 92 را داشته و 42.2 درصد از حق بیمه های تولیدی را از آن خود کرده است .

بر اساس این گزارش ، بیمه نامه درمان نیز در حالیکه به عنوان دومین رشته زیان ده صنعت بیمه پس از شخص ثالث شناخته می شود، با رقمی بالغ بر 4.1 هزار میلیارد تومان  و با رشدی 34.53درصدی نسبت به سال قبل  19.82 درصد از حق بیمه های تولیدی را به خود اختصاص داده است.
از آنجا که در سال های اخیر اکثر شرکت های بیمه در تبلیغات و بازار یابی خود بر بیمه نامه های عمر و زندگی و ارایه محصولات نوآورانه تاکید و بر تغییر سیاست ها در راستای تمرکز بر رشته های غیر ثالث تصریح می کنند آمار مقدماتی منتشر شده از سوی بیمه مرکزی نشان می دهد در سال 93 بیمه های عمر و زندگی بارشدی 44.18 درصدی نسبت به  مدت مشابه قبل  10.88درصد از کل حق بیمه های تولیدی را به خود اختصاص داده به طوریکه شرکت ها  بالغ بر 2.24 هزار میلیارد تومان بیمه نامه عمر و زندگی فروخته اند.

اما مقایسه آمار عملکرد بیمه در سال 93 نسبت به سال های قبل نشان می دهد وزنه سنگین شخص ثالث در کفه ترازوی صنعت بیمه همچنان سنگینی می کند به طوریکه داده های آماری سال 92 بیانگر آن است که رشته شخص ثالث در سال مذکور رشدی 16.5 درصدی نسبت به سال قبل از آن داشته است در حالیکه این رشد در سال 93 به 32.65درصد نسبت به سال 92 رسیده است .
این وضعیت در آمار عملکرد بیمه نامه درمان نیز مشاهده می شود به گونه ای که در سال 92 این رشته رشدی 15.2 درصدی را نسبت به مدت مشابه قبل تجربه کرد در حالیکه در سال 93 این رشد به 34.53 درصد نسبت به سال 92 رسید.

 شاخص ها حاکی از این است که طی سال 92 بیمه های عمر و زندگی 44.2 درصد نسبت به سال 91 رشد داشته است و در سال 93 این رشته بیمه ای رشدی 44.18درصدی را نسبت به سال 92 به ثبت رسانده است.

به گزارش ریسک نیوز حوادث را ننده ، بدنه اتومبیل  و شخص ثالث و مازاد به ترتیب با 4.45 ، 6.59 و 42.20 درصد در مجموع 53درصد از سهم بازار بیمه را به خود اختصاص داده اند که این امر بر وابستگی 53 درصدی صنعت بیمه به خودرو حکایت دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  3  =  1