آخرین شرط دریافت مجوز فعالیت بانک مهر اقتصاد

بر اساس دستور بانک مرکزی و مصوبه شورای پول و اعتبار باید ۵۱ درصد از سهام این بانک واگذار شود که بنابراین ۳۷ درصد از سهام باقیمانده تا تیرماه واگذار خواهد شد تا مجوز نهایی بانک مرکزی را دریافت کنیم و این آخرین شرط دریافت مجوز فعالیت بانکی است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک غلامحسن تقی نتاج در جمع خبرنگاران با اشاره به واگذاری ۱۴ درصد از سهام بانک مهر اقتصاد به مردم در اواخر سال گذشته، گفت: بر اساس دستور بانک مرکزی و مصوبه شورای پول و اعتبار باید ۵۱ درصد از سهام این بانک واگذار شود که بنابراین ۳۷ درصد از سهام باقیمانده تا تیرماه واگذار خواهد شد تا مجوز نهایی بانک مرکزی را دریافت کنیم و این آخرین شرط دریافت مجوز فعالیت بانکی است.

وی با اعلام اینکه سهام باقیمانده با توجه به وضعیت بازار سرمایه واگذار خواهد شد، از افزایش سرمایه این بانک به ۱۲۰۰ میلیارد ریال خبرداد و افزود: در حال حاضر ۱۲ میلیون نفر مشتری سپرده گذار داریم و تا پایان سال گذشته به ۱۰.۵ میلیون نفر تسهیلات پرداختیم. نرخ معوقات بانک هم بین ۳ تا ۵ درصد در طول یکسال است. سهام واگذار شده به ۱۷۰ هزار نفر از طریق فرابورس واگذار شده است. قیمت پایه در بازار پایه فرابورس به صورت توافقی تعیین می شود که نرخ آن ۱۳۰ تومان بوده است که تا ۱۳۸ تومان هم رسید و در رقم ۱۲۳ تومان هم معامله انجام شد.

نتاج از رعایت نرخ های سود ابلاغی بانک مرکزی خبرداد و بیان کرد: مشکلات اقتصاد کشور فقط با اصلاح نرخ سود بانکی حل نمی شود و همه بازارها باید به صورت هماهنگ مدیریت شوند، این در حالی است که پیش از این به جای اصلاح نرخ سود سپرده ها، نرخ سود تسهیلات را کاهش داده بودیم. امیدواریم که نرخ سود سپرده های بانکی با شیب ملایم در درجه اول اصلاح شود و پس از آن با فاصله زمانی ۳ تا ۶ ماهه نرخ سود تسهیلات کاهش یابد تا موسسات اعتباری خود را با نرخ های جدید تطبیق دهند، زیرا در سپرده های مدت دار باید عین قرارداد اجرا شود.

مدیرعامل بانک مهر اقتصاد نسبت به اینکه برخی از بانکها حرف از کاهش نرخ سود را می زنند ولی عملا در شعب خود توافقات را اجرا نمی کنند، انتقاد کرد و گفت: ابراز و ادعا باید در عمل خود را نشان دهد و بیهوده تقصیر را به گردن موسسات اعتباری نیندازیم.

نتاج از برنامه فعالیت ارزی این بانک پس از اخذ مجوز بانک مرکزی خبرداد و درباره تسیهلات قرض‌الحسنه گفت: حجم کل سپرده‌های قرض‌الحسنه در شبکه بانکی کاهش یافته است که دلیل آن عدم پرداخت سپرده‌های قرض‌الحسنه به صورت قرض‌الحسنه است. اغلب بانک‌ها منابع قرض‌الحسنه را در بخش غیر قرض‌الحسنه استفاده می‌کنند.

منبع:مهر

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×    =  35