گزارش عملکرد سامانه های پرداخت در روزهای پایانی سال/پردازش ۱۴۱ میلیون تراکنش در یک روز+جدول کشیک و امداد بانکها در نوروز ۹۴

سطح پایداری شبکه­ های پرداخت ­الکترونیک در پایان سال مطلوب است:

تعداد تراکنش­ های شبکه تبادل اطلاعات بین ­بانکی (شتاب) به رقم بی­سابقه 64 میلیون تراکنش طی یک روز و تعداد تراکنش­های شبکه الکترونیک پرداخت کارتی (شاپرک) از 76 میلیون تراکنش طی یک روز فراتر رفته است./در شتاب به­ طور متوسط 97.71 درصد و در شاپرک 98.81 درصد تراکنش­های موفق ثبت شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،بانک مرکزی اعلام کرد:هم­زمان با افزایش مبادلات در روزهای پایانی سال، نظام­ های پرداخت کشور( نقد، الکترونیک و چک) مسئولیت سنگینی برعهده دارند و روزهای پرکاری را سپری می­کنند. ضمن عرض خسته نباشید و آرزوی توفیق روزافزون و سالی همراه با تندرستی و شادکامی برای همکاران شبکه بانکی کشور و به دنبال انتقادات مطرح شده در مورد کیفیت خدمات الکترونیک بانکی در برخی جراید، مواردی برای اطلاع هموطنان عزیز و تنویر افکار عمومی تقدیم می­گردد:

حوزه پرداخت الکترونیک
در حوزه پرداخت الکترونیک از ابتدای سال تا 15 اسفند ماه سال 1393، تعداد تراکنش­های شتاب به بیش از 13 میلیارد و شاپرک به بیش از 14 میلیارد تراکنش رسیده است. در سال 1393 حداقل سطح کیفی خدمات الکترونیک بانک­ها در خصوص تراکنش­های موفق از 95 درصد به 97.5 درصد ارتقاء یافته است و بانک­ها جریمه تراکنش­های ناموفق کمتر از سطح استاندارد تعیین شده را می­پردازند. برای ارائه خدمات الکترونیک بهتر به هم­وطنان سه بازه کم­باری، میان­باری و پرباری تعریف شده است و در صورتی که در ساعات پرباری مانند روزهای پایان سال سطح کیفیت خدمات افت کند، بانک­ها باید دو برابر هزینه استاندارد جریمه پرداخت کنند.

تراکنش های بین بانکی
تراکنش­های بین­ بانکی در روزهای پایانی سال 1393 رشد چشمگیری داشته به نحوی که آمار عملیات در سامانه­ های شتاب و شاپرک به بالاترین میزان خود رسیده است. تعداد تراکنش­ های شبکه تبادل اطلاعات بین­بانکی (شتاب) به رقم بی­سابقه 64 میلیون تراکنش طی یک روز و تعداد تراکنش­های شبکه الکترونیکی پرداخت کارتی (شاپرک) از 76 میلیون تراکنش طی یک روز فراتر رفته است. با این وجود، وضعیت شبکه­های پرداخت ­الکترونیک در پایان سال پایدار و مطلوب است. برای نمونه در بازه زمانی یکشنبه 17/12/93 الی شنبه 23/12/93 (روزهای پرباری شبکه) در شتاب به­ طور متوسط 97.71 درصد و در شاپرک 98.81 درصد تراکنش­های موفق ثبت شده که بالاتر از کیفیت استاندارد حداقلی تعیین شده بوده و تراکنش­های ناموفق ثبت شده عمدتا به دلیل اختلال در سوئیچ بانک­ها می­باشد. شایان ذکر است در این مدت پایداری سرویس به صورت دائمی و با ضریب بسیار مناسبی همراه بوده و ارائه خدمات الکترونیک بین­بانکی به هیچ وجه دچار اختلال نشده است.

جبران خسارت
ضمنا بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار به مشتریانی که از انواع خدمات پرداخت الکترونیک بانکی استفاده می­کنند، لیکن به دلیل ضعف در سامانه­ های درون­ بانکی و تراکنش­های دارای مغایرت، وجوه آن­ها به موقع واریز نمی شود، به نسبت مدت و مبلغ آن وجه التزام برای جبران خسارت پرداخت می­شود. هم­وطنان عزیزی که با تراکنش­های دارای مغایرت مواجه  می­شوند می­توانند به همین منظور به میز امداد شتاب مستقر در بانک­ها مراجعه یا با شماره 29911 تماس حاصل نمایند.

جدول کشیک و امداد بانک ها

میز امداد بانکها در ایام نوروز به ارایه خدمات می پردازند.
به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، به منظور رفاه حال مردم شریف کشور، میزامداد بانکها به منظور خدمت‌رسانی و پاسخگوئی مطلوب به مشتریان در حوزه بانکداری الکترونیک ، ‌در ایام پایانی سال و تعطیلات نوروزی سال جدید اعلام شد.

این جدول را در لینک زیر مشاهده کنید:
 

» میز امداد بانکها در ایام نوروز 1394

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. ناشناس می گوید

    بابا بخدا کارمندای بانکم انسان هستن وخانواده دارن، نیازم به تفریح دارن، سال براشون نو میشه، اونم از مرخصیاشون، بی انصافا

ارسال یک پاسخ

  +  72  =  81