امکان سرقت یک میلیارد دلاری هکرها

آزمایشگاه کسپرسکی گزارش داد

براساس گزارشی از سوی آزمایشگاه کسپرسکی، امکان به سرقت رفتن یک میلیارد دلار توسط گروهی از هکرهای ناشناخته در سراسر جهان وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از شاپرک براساس گزارشی از سوی آزمایشگاه کسپرسکی، امکان به سرقت رفتن یک میلیارد دلار توسط گروهی از هکرهای ناشناخته در سراسر جهان وجود دارد.

 این حملات در 30 کشور در دو سال گذشته و از ابتدای سال 2013 توسط یک باند از مجرمان سایبری در کشورهای روسیه، چین و اوکراین صورت گرفته است.

کسپرسکی در این گزارش اعلام کرد که حداقل 300 میلیون دلار در این حملات به سرقت رفته؛ اما ممکن است این عدد سه برابر باشد زیرا بانک ها از زمان آغاز این حملات در چندین مرحله، حدود 10 میلیون دلار انتقال وجه داشته اند.

کلاهبرداران از نرم افزار مخربی به نام Carbanak استفاده کردند که دسترسی آن ها به شبکه های بانکی را فراهم می کرد و این گروه از مجرمین توانستند به کنترل های داخلی غلبه کرده و با تحت نظر داشتن رویه های بانکی از طریق نظارت تصویری و ثبت ضربه های وارد شده به کلیدها، حساب ها و چک ها را کنترل کنند.

در برخی موارد، حساب های مشتریان واقعی به صورت جعلی متورم شده و هزینه های هنگفتی به آن ها واریز می شد. در حالی که در سایر حساب ها پول در زمان های از پیش تنظیم شده از طریق دستگاه های خودپرداز تحت کنترل هکرها توزیع شد.

مجرمان سایبری توانستند حساب های بانکی را در ایالات متحده و چین، (با توجه به گزارش، بانک جی پی مورگان و بانک کشاورزی چین) افتتاح کنند. کسپرسکی اعلام کرد که متوسط سرقت از هر بانک بین دو یا چهار ماه و تا 10 میلیون دلار سرقت در هر مرتبه می باشد.

در اواخر سال گذشته، کارشناسان IB Group در مسکو و FOX IT در هلند، گزارش کردند که یک گروه از مجرمان سایبری با تخصص در حوزه دسترسی به شبکه های پرداخت داخلی بانک ها بیش از 18 میلیون دلار را در شش ماه گذشته سرقت کرده اند.

به نظر می رسد الگوریتم کد شناسایی این گروه تحت عنوان Anunak، با الگوریتم کد شناسایی ring Carabank کسپرسکی یکسان باشد.

منبع : http://finextra.com/news/fullstory.aspx?newsitemid=27002&topic=payments

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  5  =  25