بزرگترین ریسک طلا در سال جاری/اونس روی ۱۲۶۱ دلارقرار گرفت

«ریسک موجود در بازار (در 12 ماه آینده) این خواهد بود که آیا آمریکا می تواند این رشد قوی خود را به خصوص با توجه به اینکه میزان دستمزدها همچنان رضایت بخش نیست، ادامه دهد یا نه.» قیمت طلا پس از کاهش بیش از 2 درصدی در روز پنج شنبه در جریان معاملات امروز اندکی افزایش یافت و به 1261 دلار در هر اونس رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از رویترز، قیمت طلا پس از کاهش بیش از 2 درصدی و رسیدن به پایین ترین رقم 2 هفته اخیر که ناشی از نگرانی ها در مورد احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا بود، امروز اندکی افزایش یافت، اما فلز زرد همچنان در مسیر ثبت بزرگترین کاهش هفتگی در 2 ماه اخیر قرار دارد.
پس از کاهش قیمت های روز پنجشنبه، دیگر فلزات نیز تثبیت شدند، اما قیمت نقره روند کاهشی خود را پس از افت 7 درصدی همچنان ادامه داد.
برای ماه ژانویه، قیمت طلا بزرگترین رشد ماهیانه در حدود یک سال گذشته را به ثبت خواهد رساند.
ویکتور تیاپریا، تحلیلگر بازار طلا گفت، به رغم وجود تهدید ناشی از انقباضی شدن سیاست پولی آمریکا، افزایش نقدینگی در نتیجه سیاست انقباضی بانک مرکزی اروپا قیمت طلا را تقویت خواهد کرد.
«ریسک موجود در بازار (در 12 ماه آینده) این خواهد بود که آیا آمریکا می تواند این رشد قوی خود را به خصوص با توجه به اینکه میزان دستمزدها همچنان رضایت بخش نیست، ادامه دهد یا نه.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از رسیدن به 1251 دلار و 86 سنت، که پایین ترین رقم از 15ژانویه تاکنون بود، امروز با 4 دلار افزایش به 1261 دلار رسید. کاهش 2.2 درصدی قیمت طلا شدیدترین افت آن از اواسط دسامبر تاکنون بود.
قیمت طلا در این هفته تاکنون 2.6 درصد کاهش یافته، اما همچنان 6.5 درصد در ماه ژانویه رشد نشان می دهد.
فدرال رزرو آمریکا پس از برگزاری اولین نشست سیاستگذاری خود در هفته جاری، تصویری افزایشی از اقتصاد آمریکا ترسیم کرد و تحلیلگران را به این نتیجه رساند که احتمالا نرخ بهره تا ماه ژوئن افزایش خواهد یافت.
سرمایه گذاران اکنون در انتظار انتشار میزان تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه پایانی 2014، در اواسط امروز هستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

94  −    =  91