به خطر افتادن اطلاعات رمز نشده کارت در شرکت Charge Anywhere

شرکت Charge Anywhere در بیانیه ای اعلام کرد:

یک نرم افزار مخرب به مدت 5 سال است روی شبکه آن ها وجود داشته که امنیت اطلاعات رمزنگاری نشده کارت های بانکی را به خطر می انداخته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از شاپرک شرکت Charge Anywhere که سیستم های پرداخت موبایلی ارائه می کند؛ در بیانیه ای اعلام کرد: یک نرم افزار مخرب  به مدت 5 سال است روی شبکه آن ها وجود داشته که امنیت اطلاعات رمزنگاری نشده کارت های بانکی را به خطر می انداخته است.

این بیانیه می افزاید؛ در ماه سپتامبر، پس از این که درخواست بررسی اتهامات تقلب های هنگام افزایش اعتبار کارت ها به آنها داده شده؛ متوجه شده است که کلاهبرداران به شبکه این شرکت دسترسی پیدا کرده و نرم افزار مخرب را روی آن نصب کرده اند و از آن برای تصرف قسمتی از ترافیک کانال خروجی سیستم پرداخت استفاده می کردند.

در ادامه بیانیه آمده است: « بخش عمده ای از ترافیک خروجی رمزنگاری شده است. با این حال، فرمت و نحوه اتصال برای برخی از پیام های کانال خروجی امکان نفوذ اشخاص احراز هویت نشده به سیستم را برقرار کرده است و آن ها توانسته اند به درخواست های متنی احراز هویت تراکنش های کارت های پرداخت دسترسی پیدا کنند.»

این درخواست های احراز هویت حاوی نام ها، شماره حساب ها، تاریخ انقضاء کارت ها و رمز دوم آن هاست.

شرکت Charge Anywhere می گوید، با وجود این که افراد پشت این حمله توانایی جذب ترافیک شبکه در ماه نوامبر سال 2009 را داشته اند؛ تحقیقات و شواهد نشان می دهند که سرقت های اطلاعات در ماه های آگوست تا سپتامبر سال جاری روی داده اند

این شرکت یک فهرست قابل جستجو از بخش های تجاری و تاجرانی که ممکن است تحت تاثیر این سرقت قرار گرفته باشند را در دسترس عموم قرار داده است و به افرادی که ممکن است از آن ها خرید کرده باشند توصیه می کند حساب های خود را کنترل کنند و در صورتی که متوجه هرگونه تراکنش غیر معمول شدند به بانک اطلاع دهند.

همچنین شرکت مذکور تاکید کرد که این بدافزار از روی شبکه حذف شده است و این مشکل بر موقعیت بخش های تجاری و سیستم ها تاثیری نداشته است و سیستم های ISO، پردازنده ها و سایر خدمات تامین شده نیز آسیبی ندیده اند.

 

منبع : http://finextra.com/news/fullstory.aspx?newsitemid=26812&topic=payments

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

62  ⁄  62  =