عرضه کالاهای خرده‌فروشی با ۲۰ درصد تخفیف

شمارش معکوس برای بسته شدن پرونده سال 89 آغاز شده است و این روزها بازار بیش از هر زمان دیگری، مورد اقبال مردم قرار می‌گیرد، در این میان هم خرده‌فروشان و هم عرضه‌کنندگان کالاهای غیرخوراکی، تلاش دارند تا با ترفندهای مختلف به جلب مشتری بپردازند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک کمتر از دو هفته تا پایان سال باقی مانده و سرعت خریدهای مردم و تلاش برای تامین مایحتاج شب عید بیشتر و بیشتر شده است. اگرچه بسیاری از مغازه‌دارها تلاش کرده‌اند که با نصب برچسب‌هایی بزرگ و رنگارنگ که نشان از درصد تخفیف اعمال شده از سوی آنها برای مشتریان خود دارد، به جلب نظر رهگذران بپردازند، اما تنها به این موضوع قانع نشده و ترفندهای دیگری را به کار بسته‌اند تا بتوانند بخشی از تقاضای بازار را به خود جلب کنند.

در این میان از جمله ابتکارعمل‌هایی که فروشندگان برای جلب مشتری انجام می‌دهند، ارایه فرم‌هایی به مردم و دریافت اطلاعات آنها و در نهایت، ارسال پیامک‌های دعوت‌نامه‌ای به آنها برای حضور در فروش‌های فوق‌العاده‌شان است. آنها در پیامک‌های ارسالی خطاب به افرادی که نام آنها از طریق فرم ثبت‌نام داده‌ها در بانک اطلاعاتی فروشگاه ثبت شده، از فروش‌های فوق‌العاده و اعمال تخفیف خبر می‌دهند و از مشتری درخواست می‌کنند تا در جریان خریدهای نوروزی خود، سری هم به فروشگاه آنها بزند.

بر همین اساس، شیوه‌های نوینی در حال ورود به بازار تبلیغات ایام پرتقاضای ایران است که به نظر می‌رسد نشان از بلوغ فکری عرضه‌کنندگان کالا و احترام به حقوق مشتری است، البته آنها به خوبی دریافته‌اند که اگر مشتری نباشد، آنها نیز باید کار و کسب خود را رها کرده و خانه‌نشین شوند.

اما در بازار خرده‌فروشی کالاهای اساسی و ضروری مورد نیاز مردم نیز چنین اتفاقاتی در حال بروز و ظهور است. خرده‌فروشان نیز که همواره داعیه اعمال سود کم بر روی کالاهای عرضه شده در فروشگاهشان را دارند، این روزها از گردونه رقابت در جذب مشتری عقب نمانده‌اند و تلاش کرده‌اند که با ارایه بسته‌های متنوع کالایی، مشتریان را به خود جلب کنند.

به عنوان مثال، یک بسته کالایی در زمینه شوینده‌ها شامل تعدادی از پودر شوینده دستی و ماشینی، صابون، شامپو و مایع سفیدکننده از یک برند خاص است که با قیمتی 10 تا 20 درصد پایین‌تر از سطح بازار در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

برخی برندها در زمینه ماکارونی و سایر تولیدات مرتبط نیز بسته کالایی ویژه‌ای را تدارک دیده‌اند که شامل چندین عدد ماکارونی در فرم‌های مختلف، به همراه آرد سفید و روغن زیتون است که البته با اقبال مشتریان نیز مواجه شده است. در برخی کالاها نیز با خرید چند کالا، یک یا دو کالا از همان نوع نیز اشانتیون در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

جزئیات قیمت‌ها در بازار خرده‌فروشی

البته در کنار تلاش خرده‌فروشان که به صورت جزئی تلاش در تامین نیازهای مردم در ایام پایانی سال دارند، دولت نیز با همکاری اصناف و بخش خصوصی وارد عمل شده و با برگزاری نمایشگاه‎‌های فروش بهاره در 5 نقطه تهران و نمایشگاه آبزیان در مصلی تهران، تلاش کرده تا نیاز مردم را با اقلام تنظیم‌بازاری تامین کند.

بررسی جزئیات قیمت اقلام خرده‌فروشی در بازار نشانگر این است که هر کیلوگرم برنج هاشمی 2500 تومان، برنج طارم 2300 تومان و برنج وارداتی 1700 تومان است، همچنین قیمت هر قوطی تن‌ماهی با برند معروف نیز 1750 تومان، رب گوجه فرنگی با برند معتبر 1400 تومان، قند شکسته 1100 تومان، شکر 850 تومان و روغن 5 کیلویی 9700 تومان است.

قیمت هر کیلوگرم قلوه گاه گوساله 5900 تومان، ران گوسفندی 15900 تومان، سردست گوساله 8750 تومان، قلوه‌گاه 7800 تومان، چرخکرده مخلوط 7900 تومان، راسته گوساله 10100 تومان، گردن گوسفند 11000 تومان، خورشتی گوساله 8900 تومان، ران گوساله 13000تومان و ماهیچه گوسفندی 17000 تومان است.

قیمت هر کیلوگرم سیب قرمز 1700 تومان، سیب زرد 1500 تومان، انگور 850 تومان، پرتقال وارداتی 1200 تومان، پرتقال رسمی 750 تومان، خیار رسمی 800 تومان، خیار گلخانه ای 750 تومان، لیموشیرین 1000 تومان و موز 1350 تومان است.

همچنین قیمت هر کیلوگرم لیموترش سنگی 600 تومان، بادمجان 600 تومان، انواع سبزی 500 تومان، سیب زمینی 600 تومان، پیاز سفید 600 تومان و پیاز قرمز 500 تومان، گوجه فرنگی بندری 500 تومان و گوجه فرنگی گلخانه ای 780 تومان است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  6