ماموریت‌های جدید دو مدیرعامل سابق شرکت خدمات انفورماتیک

پویانفر به ناواکو و رضاقلی به امید رفت

در حالی که هنوز صندلی معاونت فناوری های نوین بانک مرکزی خالی است اما چند تغییر مدیریتی در حوزه بانکداری الکترونیک رخ داده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک پس از آنکه محمد پویانفر جای خود را به سید ابوطالب نجفی در شرکت خدمات انفورماتیک داد حالا به بانک مسکن رفته تا مدیرعاملی شرکت ناواکو وابسته به بانک مسکن رابر عهده گیرد.

پیش از وی حبیب ا.. محمد قلیها مدیرعامل شرکت ناواکو را برعهده داشته است. در واقع ماموریت اصلی شرکت ناواکو www.navaco.ir/persian حدود سه سالی که در حوزه بانکداری الکترونیک فعال شده استقرار سیستم یکپارچه در بانک مسکن بوده که با وجود تغییر دو مدیرعامل هنوز به نقطه قابل اتکایی دست نیافته است. شاید به همین خاطر شریفی مدیرعامل این بانک پویانفر را فراخواند تا گره از راه اندازی کربنکینگ بگشاید.

در واقع پویانفر سومین مدیرعامل ناواکو بعد از تغیییر ماموریت های شرکت به حوزه بانکداری الکترونیک محسوب می شود.پیش از قلیها نیز محمود قهاری سمت مدیریت عاملی را در سال 87 بر عهده داشته است. به تعبیر دیگر تقریبا هر سال یک مدیرعامل در شرکت مذکور حاضر شده تا سیستم یکپارچه مستقر شود اما تا کنون  این سیستم همچنان غیریکپارچه  است. به عبارت دیگر به نظر میرسد سرنوشت ناواکو چندان بی شباهت به شرکت خدمات انفورماتیک نباشد که محل امدو رفت زودهنگام مدیران عامل شده است. و در نتیجه این سوال مطرح می شود که آیا پویانفر یک تجربه دیگر را در ناواکو نیز تکرار می کند؟

رضا قلی به خدمات رایانه امید بانک سپه رفت

پس از آن که پاشایی فام در بانک سپه مدیرعامل شد  این رویا را در اذهان کارکنان بانک سپه پرورش داد که این بانک بهترین بانک ایران خواهد شد. در همین راستا اگر در شهر به شعب بانک سپه برخورده باشید می بینید که نمای شعب این بانک در حال تغییر  به صورتهای واحد است.

ظاهرا پاشایی فام  در راستای تحقق رویای خود یکی دیگر از نقاط بهبود را حوزه بانکداری الکترونیک تشخیص داده  و در نتیجه محمود رضا قلی که تجربه مدیرعاملی در شرکت خدمات و ایران ارقام  را دارد فراخوانده تا به رسیدن به اهداف وی را یاری رساند.

رضا قلی در سال 85  جای مسیح قائمیان در صندلی مدیر عاملی شرکت خدمات انفورماتیک نشست و سپس به ایران ارقام رفت و مجدد جامه مدیرعامل شرکت را بر تن کرد تا شاید آنجا تحولی ایجاد نماید و از انجا نیز رهسپار شرکت داده پردازی شد تا در نقش عضو هیات مدیره شرکت ‍، امیدی ایجاد کند. اکنون در حالی که نامش همچنان در سایت داده پردازی در لیست هیات مدیره قرار دارد به شرکت خدمات رایانه امید ocs.co.ir رفته تا شاید این بار برای تحقق رویای های  پاشا کاری انجام دهد.

طی حدود سه سال فعالیت شرکت دو مدیرعامل دیگر در این شرکت حضور یافته اند.قبل از رضا قلی  بهمن سعیدی نیا مدیرعامل شرکت امید بودو پیش از وی نیزعلی اصغر رشیدی بر کرسی مدیرعاملی تکیه زده بود.

«در سایت شرکت امده که شرکت رایانه خدمات امید (سهامی خاص) در تاریخ 01/04/1384 در اداره ثبت شرکت‌های تهران به ثبت رسید.

اما شرکت از بدو تأسیس فاقد هرگونه فعالیت بوده تا اینکه بانک  سپه در دی‌ماه سال 1385 به منظور ایجاد ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بیشتری در جهت تأمین نیازهای فناوری‌اطلاعات و ارتباطات بانک و با معرفی سه عضو هیأت مدیره تصمیم به راه‌اندازی و فعال‌سازی شرکت گرفت تا به این ترتیب در جهت اعتلای جایگاه بانک و رسیدن به وضعیت مطلوب مورد نظر مدیریت ارشد بانک گامهای مؤثری برداشته شود.

علی‌ای الحال پس از فعال شدن، با پیشنهاد مدیریت وقت شرکت و با تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده در تاریخ 27/06/1386 و پس از طی مراحل قانونی، سرمایه شرکت افزایش پیدا کرد و سهام شرکت به واسطة برگه‌های سهام با نام در اختیار سهامداران گذاشته شد.»

به تعبیر دیگر شرکت امید از شهریور سال 86 که فعالیت جدی خود را آغاز کرده  تا کنون هر یک سال و نیم یک مدیرعامل در شرکت معارفه  و بعد تودیع شده است و در عین حال رویای سامانه یکپارچه کرنکینگ هنوز در ذهن بانک تکه تکه  باقی مانده است. آیا رضا قلی که از سال 85 تا کنون دو مدیرعاملی را تجربه کرده خواهد توانست دست کم چند سالی در این شرکت بماند ودر سایه ثبات مدیریت اتفاقات مثبتی نیز در بانک رخ دهد و بعدها پاشایی فام نیز  بتواند در دفتر خاطراتش بنویسد  که توانسته حداقل به بخشی از اهدافش جامه عمل بپوشاند. برای این کار  باید برای رضا قلی آرزو کرد که تجربه های شرکت خدمات و ایران ارقام مجددا تکرار نشود. 

گزارش از:ناصر اخوان

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  5  =  2