ایران کشوری هر لحظه مضطرب است

معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: ایران کشوری هر لحظه مضطرب است و هیچ چیز مانند شادی و آرامش نمی‌تواند در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی موثر باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا فرهاد اقطار در افتتاح اولین مجتمع غیردولتی خدمات پیشگیری و ارتقا سلامت زندگی در مشهد با عنوان «هفت رنگ» که در هتل گلستان برگزار شد، اظهار کرد: خشونت خانوادگی، همسرآزاری و کودک‌آزاری از عمده آسیب‌های اجتماعی کشور است که آمار آن روز به روز افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه در کشور از هر پنج ازدواج یکی به طلاق منجر می‌شود، گفت: آمار طلاق و آسیب‌های اجتماعی وارد شده از طریق فضاهای مجازی نیز از دیگر آسیب‌های اجتماعی در کشور است که روز به روز افزایش می‌یابد.

معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: 80 درصد افرادی که از وایبر و دیگر شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، نمی‌دانند چه اتفاقی به لحاظ روانی و امنیتی برای خود ایجاد می‌کنند.

اقطار در خصوص فعالیت‌های مجتمع «هفت رنگ» خاطرنشان کرد: صرفا آموزش نمی‌تواند از آسیب‌ها پیشگیری کند و این مجتمع فعالیت‌های دیگری از جمله ترویج رفتار مدنی و دیگر رفتارهای ترویجی را که باید از سنین کودکی انجام شود، به عهده دارد.

وی ادامه داد: اگر این مجتمع در جهت کاهش آسیب‌های استفاده از فضای مجازی فعالیت‌های مفیدی انجام دهد، معاونت قول تامین اعتبارات لازم در این خصوص را می‌دهد.

اقطار در خصوص تصادفات و آسیب‌های بوجود آمده در تصادفات اظهار کرد: اگرچه مرگ‌ومیر بر اثر تصادف در سال‌های اخیر کمتر شده اما آسیب‌ها‌ی وارده از جمله قطع نخاع افزایش یافته است.

معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: مدیران خودروساز و مخصوصا مدیران خودرو‌هایی مانند پراید به جای ارتقا کیفیت به فکر تغییر شکل غیرضروری پشت این خودروها هستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×  5  =