پرونده بانک‌ها روی میز مجلسی‌ها

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از تحقیق و تفحص از بانک‌ها بخاطر افزایش معوقات بانکی خبر داد و گفت: هم اکنون رقم معوقات بانکی 100 هزار میلیارد تومان شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،رجب رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در ارتباط با دستور جلسه این هفته کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مبنی بر بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از بانک‌ها، اظهار داشت: تحقیق و تفحص از بانک‌ها عمدتاً بخاطر افزایش مطالبات معوق بانک‌هاست چراکه تعدادی دانه درشت با دریافت وام های کلان به اسم اشتغالزایی و تولید از منابع بانکی سوءاستفاده کرده اند.

وی با تأکید بر ضرورت تعیین تکلیف بدهکاران دانه درشت در سیستم بانکی، افزود: یکی از مهمترین دلایلی که بانک‌ها قادر به وصول این معوقات نیستند، نبود وثایق کافی است چراکه این بدهکاران دانه درشت با استفاده از رانت تسهیلات بالایی را دریافت کرده و از بازپرداخت ممانعت می کنند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: بناست با رعایت حال بدهکارانی که بخاطر شرایط اقتصادی و تحریم ها دچار مشکل شده اند در خصوص نحوه وصول معوقات بانکی تصمیم گیری شود.

رحمانی ضمن اشاره به افزایش معوقات بانکی به 100 هزار میلیارد تومان، تصریح کرد: این رقم حاصل بررسی های دیوان محاسبات و بانک مرکزی است؛ باید معوقات بانکی به سمت تولید و اشتغال هدایت شوند.

وی با تأکید براینکه بناست تحقیق و تفحص از تمام بانک ها انجام شود، درباره تفحص از بانک های خصوصی گفت: تمام بانک هایی که بانک عامل صندوق توسعه ملی بوده اند و اعتبارات عمرانی نیز دریافت کرده اند در تحقیق و تفحص خواهند بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  +  8  =