وقتی فیس‌بوک سکوی تبلیغاتی برای Ello می شود

فیس‌بوک رقیب حساب نمی‌شود

فیس‌بوک رقیبی برای Ello حساب نمی‌شود، تنها یک سکوی تبلیغاتی است . Ello به تدریج و با فروش قابلیت‌های مختلف این شبکه، درآمدزایی خواهد‌کرد و فروشگاهی مانند فروشگاه اپلیکیشن‌های اپل خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از همشهری آنلاین شبکه اجتماعی جدیدی به نام Ello در حال محبوب شدن در میان کاربران و طرفداران شبکه‌های اجتماعی است، شبکه‌ای که بدون تبلیغات بودنش تاکنون هزاران نفر را مجذوب خود کرده‌است.

براساس گزارش Cnet، شبکه اجتماعی Ello درحال حاضر 31 هزار درخواست عضویت دارد و به گفته بنیان‌گذار آن، پل بادنیتز، این شبکه ضد فیس‌بوکی هر ساعت درخواست‌های جدیدی را برای عضویت دریافت می‌کند.

در ابتدا قرار بود این شبکه تنها مخصوص 90 نفر از دوستان بادنیتز باشد، اما وی از تاریخ هفتم آگوست دسترسی به این شبکه را برای عموم امکان‌پذیر کرد. این شبکه از آنجایی که هیچ تبلیغاتی برای خرید و فروش در آن وجود ندارد، به شبکه ضد‌فیس‌بوک معروف شده‌است.

با این‌همه برخی از متخصصان هشدار داده‌اند که ممکن است این سکو برای ارائه برخی از قابلیت‌های خود از مشترکانش پول دریافت کند.

این سایت از طراحی بسیار ساده‌ای برخوردار است و در نگاه اول چندان کاربر محور به نظر نمی‌آید. بنیان‌گذار این شبکه مالک یک فروشگاه دوچرخه در ایالت ورمونت آمریکا است. این شبکه تاکنون موفق شده از یک حمله DDoS که هفته گذشته با بالا بردن ترافیک، شبکه را از کار انداخت، جان سالم به در ببرد.

به گفته بنیان‌گذار این شبکه، فیس‌بوک رقیبی برای Ello  حساب نمی‌شود، تنها یک سکوی تبلیغاتی است اما Ello یک شبکه حقیقی است. به گفته وی Ello به تدریج و با فروش قابلیت‌های مختلف این شبکه، درآمدزایی خواهد‌کرد و فروشگاهی مانند فروشگاه اپلیکیشن‌های اپل خواهد داشت.

با این‌همه تحلیل‌گران معتقدند رایگان بودن یکی از کلیدی‌ترین ویژگی‌های موفقیت شبکه‌های اجتماعی است. همچنین رویکرد کاربران نسبت به تبلیغات و اکتشاف اطلاعاتی به اندازه‌ای که بنیان‌گذار Ello تصور می‌کند منفی نیست.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

30  ⁄  30  =