دور همی ایده‌ها در کافه کسب و کار شریف

کافه کسب و کار شریف به منظور هم‌افزایی بین فعالان کسب‌ و‌ کار و فناوری روز دوشنبه 24 شهریورماه در سالن جابربن حیان دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد. در این گردهمایی برجسته‌ترین فعالان حوزه‌های مختلف کارآفرینی در حضور علاقه‌مندان به بحث و گفتگو خواهند پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از مهر، کافه کسب و کار شریف توسط دبیرخانه ششمین جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب و کار شریف برگزار خواهد شد.

در این رویداد، فعالان کسب‌و‌کار و فناوری، مشاورین کسب‌وکار، صاحبان رسانه‌های خبری و تکنولوژی، مربیان و کارآفرینان حوزه فناوری و سرمایه‌گذاران خطرپذیر حضور داشته و فعالان برجسته‌ای از جمله علیرضا شیری، علی نعمتی شهاب، مانی قاسمی، امیر مهرانی و مهرداد امانی در پنج حوزه اصلی مرتبط با موضوعات کارآفرینی، سخنرانی‌های خود را ارائه خواهند کرد.

این محورها شامل « بومی‌سازی تولید محتوا و هم‌افزایی حوزه‌های مختلف در ایجاد فرصت‌های کارآفرینی، اهمیت مربی‌گری و آموزش به کارآفرینان، اهمیت طراحی صحیح مدل کسب‌وکار، توسعه‌ی تکنولوژی و ایجاد فرصت‌های کارآفرینی، سرمایه‌گذاری خطرپذیر و ترویج کارآفرینی» است.

ونوس هادیان عضو اتاق فکر ششمین جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب و کار شریف درباره ایده کافه کسب و کار اظهار داشت:« ما برای برگزاری هر چه بهتر جشنواره نیاز داریم تا موضوعات مختلفی را در حوزه مباحث نظری به چالش کشیده و نقد کنیم.

کافه کسب و کار در واقع محلی برای طرح چنین مسائلی است در حضور برجسته‌ترین افراد این حوزه.» وی افزود:« در دنیای پیچیده امروز که نیازهای اولیه انسان به نهایت اشباع خود رسیده است کارآفرینی و خلاقیت بی‌شک تنها راه ممکن برای ادامه رشد اقتصادی است. از سوی دیگر دانشگاه‌ها به واسطه آنکه محل کسب معرفت و دانش هستند و معرفت و دانش، آن چیزهایی‌ست که حد و اندازه انسان را شکل می‌دهند و حد قامت او را تعیین می‌کنند .

بنابراین باید اذعان نماییم دانشگاه بر لبه‌های مرزی وجود انسان‌ها و جوامع انسانی قرار می‌گیرند و لذا شاید بیش از هرجای دیگری منطقی باشد خلاقیت و نوآوری را از دانشگاه‌ها و جوامع مرتبط با آن‌ها انتظار داشته باشیم.»

هادیان همچنین با خاطر نشان کردن فعالیت دانشگاه‌های مطرح دنیا در زمینه تشویق و ترویج کارآفرینی و نوآوری اعلام کرد:« مرکز کارآفرینی و مرکز رشد دانشگاه صنعتی شریف با نگاه ملی تا کنون اقدام به برگزاری پنج دوره از جشنواره‌های کسب و کار کرده است و به دنبال برگزاری موفق پنج جشنواره قبلی، ششمین جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب‌وکار با عنوان VC CUP و به همت صندوق پژوهش و فناوری شریف و برخی نهادهای دیگر برنامه‌­‌یزی شده و در نیمه دوم سال 93 اجرا می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

13  −  10  =