شرایط نامزدهای انتخابات کانون صرافان

ثبت‌نام داوطلبان برای نامزدی در انتخابات «شورای‌عالی و هیات عالی نظارت کانون صرافان ایرانیان» از چهارشنبه، 12 شهریورماه آغاز شده و تا چهارشنبه این هفته، 26 شهریورماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،سایت کانون صرافان در این رابطه گفت‌وگویی را با سخنگوی این کانون انجام داده و توضیحاتی را پیرامون شرایط و ضوابط شرکت در انتخابات منتشر کرده است که در ادامه می‌آید:
چه کسانی می‌توانند نامزد انتخابات شورای‌عالی و هیات عالی شوند؟
افراد علاقه‌مند به نامزدی در انتخابات شورای‌عالی و هیات عالی نظارت، باید عضو هیات‌مدیره یا مدیرعامل یکی از صرافی‌های دارای مجوز از بانک مرکزی و عضو کانون صرافان باشند.
آیا مدرک تحصیلی یا سابقه کاری جزو شرایط داوطلبان است؟
وفق آیین‌نامه انتخابات مصوب شورای‌عالی، داشتن حداقل مدرک تحصیلی لیسانس یا حداقل 7 سال سابقه کار صرافی جزو شرایط اساسی احراز نامزدی در انتخابات است. همچنین با توجه به آیین‌نامه‌ها و دستور العمل‌های داخلی کانون و اهمیت وظایف شورای‌عالی و هیات عالی نظارت، داوطلب باید در بدو ثبت‌نام نسبت به تسلیم تعهد مبنی بر شرکت در جلسات هیات عالی نظارت و شورای‌عالی کانون به طور منظم طبق آیین‌نامه مربوطه اقدام کند. در صورت نداشتن سوابق کاری مستند نیز، داوطلبان می‌توانند با ارائه تاییدیه از حداقل پنج شرکت صرافی مجاز و تایید شورای‌عالی امکان شرکت پیدا کنند. البته شرکت‌های با وضعیت مجوز «باطل» نمی توانند درخواست نامزدی در انتخابات را ارائه کنند، ولی شرکت‌های با وضعیت مجوز «تعلیق» مطابق آیین‌نامه می‌توانند به‌عنوان رای‌دهنده در انتخابات حضور یابند.
 منتخبان برای چه مدتی مسوولیت خواهند داشت و چند نفر عضو شورای‌عالی و هیات عالی خواهند بود؟
منتخبان در شورای‌عالی شامل 7 نفر عضو اصلی و سه نفر علی‌البدل و در هیات عالی نظارت 3 نفر منتصب بانک مرکزی از مدیران و کارشناسان آن بانک و دو نفر به‌عنوان نمایندگان شورای‌عالی که طی انتخابات از میان نامزدهای احراز صلاحیت شده توسط اعضا انتخاب می‌شوند حضور دارند و 2 نفر  نیز به‌عنوان علی‌البدل در همان انتخابات برای مدت 3 سال مشخص خواهند شد. شرایط اعضای شورای‌عالی و هیات عالی نظارت و جایگزینی اعضای علی‌البدل در  اساسنامه و آیین‌نامه‌های داخلی پیش‌بینی شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

13  +    =  16