بانک مرکزی اروپا ارائه کمک مالی جدید به اسپانیا را رد کرد

عضو شورای مدیریت بانک مرکزی اروپا تاکید کرد اسپانیا در شرایط فعلی نیازی به دریافت کمکهای مالی فوری ندارد و این کشور می تواند با تکیه بر منابع مالی داخلی هزینه های خود را تامین کند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، اوالد نووتنی تصریح کرد اسپانیا هیچ نیازی به دریافت کمکهای مالی بانک مرکزی اروپا ندارد و نیازی نیست که این کشور هم اکنون در برنامه خریداری اوراق قرضه بانک مرکزی اروپا مشارکت کند.

بر اساس این گزارش وی افزود اسپانیا می تواند با تکیه بر منابع مالی داخلی هزینه های خود را تامین کند و نیازی به دریافت کمکهای مالی بیشتر ندارد . اسپانیا تا کنون 100 میلیارد یورو کمک مالی از اتحادیه اروپا دریافت کرده است .

وی افزود اسپانیا مشکلات ساختاری مالی و اقتصادی مانند یونان ندارد و نرخ بهره استقراض برای اوراق قرضه و بدهی اسپانیا به حد منطقی و طبیعی رسیده است . وی در ادامه گفت همان طور که پیش از این اعلام کرده ام اسپانیا در شرایطی نیست که بخواهد کمکهای مالی بیشتری دریافت کند . اسپانیا می تواند با اجرای اصلاحات ساختاری اقتصادی و مالی هزینه های خود را تامین کند و هیچ نیازی به دریافت کمک مالی ندارد .

بانک مرکزی اروپا چندی پیش از اجرای طرح خریداری نامحدود اوراق قرضه و بدهی کشورهای بحران زده منطقه یورو خبر داد که این مساله تاثیر زیادی بر کاهش نرخ بهره استقراض در ایتالیا و اسپانیا داشته است . وی در ادامه ضمن هشدار نسبت به وضعیت بحران مالی و کسری بودجه یونان نیز گفت وضعیت یونان به شدت حساس و بحرانی است . به نظر من باید به دولت یونان مهلت بیشتری بدهیم تا سیاستهای ریاضت اقتصادی را اجرا کند .

یونان در آستانه ورشکستگی مالی و اقتصادی و خروج از منطقه یورو قرار گرفته است . در صورتی که یونان نتواند تا پایان ماه نوامبر کمک مالی جدید 31.5 میلیارد یورویی را از وام دهندگان بین المللی دریافت کند ، ورشکستگی این کشور قطعی خواهد بود . منابع مالی یونان تنها تا پایان نوامبر کافی خواهد بود .

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×  1  =